





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Daar heeft ooit iemand een GSM-antenne gemonteerd vermoed ik.
Dit ziet er wel uit als veel werk hoor. Denk erom dat goede, harde Prestige achterportieren heel schaars zijn. Vaak loont het daarom toch om ze nog te lassen, indien niet al te ver weggerot.
Maar als lassen jouw ding is, lijkt het me een nobel project. Wel hopen dat de elektronica onder de kap niet te lijden heeft gehad van vocht of lang stilstaan, want dat kan een drama worden anders.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Xsara Coupe schreef:http://www.leboncoin.fr/voitures/364158281.htm?ca=17_s
Deze hier al gespot?
Dan is dit dus een veel betere optie?
Ad
cx 22trs ‘85






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Zoals hier al zo vaak gezegd: dat valt vanaf drie schimmige foto en een summiere franse beschrijving écht niet te beoordelen.
Het is echter zo te zien wel een betere basis, al kan het achterstallig onderhoud mogelijk ook bij deze auto voor nog heel wat arbeidsuurtjes zorgen. Je weet het simpelweg nooit met zoiets…
De techniek is echter wel wat minder gevoelig als van een 25IE automaat.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Taupe schreef:Bekijken waard of wegzappen?
Heb weer albumpje gemaakt van de extra fotos.
Ziet eruit als een interessante uitvoering, dat sowieso.
Maar je moet echt gaan kijken om te beoordelen of het te doen is voor jou. Het blijft een avontuur, maar daar kies je dan voor.
Maar ga nou eerst een bij die van bogaard kijken, vlak bij jou om de hoek!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
atak schreef:Mark Gielen schreef:Hier een prestige, zo te zien ff de hemel vastprutsen en rijden.
http://www.leboncoin.fr/voitures/262773784.htm?ca=7_s
Mark
Goedendag, ik ben ad kolsteeg 52 en na een ds 21 pallas met oude neus te hebben moeten verkopen, huis gekocht, wil ik een wat jongere auto waar wel wat werk aan mag zitten. Bovenstaande lijkt me wel wat maar er zit bij nader inzien best wel veel roest aan. Graag jullie opinie. De achter ruitenwisser is ook weg en is slecht afgewerkt, de hemel is helemaal los en je ziet op andere foto’s dat de deuren ook roesten. Ik heb geen plaatjes van de motor zal ik daar wel om vragen of is daar toch niets van te maken?
Groet, Ad
Dit is een werkhuis wees voorzichtig, heel veel laswerk, leidingen enzv. motor???.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Dan kan je beter voor deze prestige gaan met een nieuwe koppeling en misschien wat achterstallig onderhoud ben je denk ik sneller klaar dan met die prestige met al dat laswerk.
Prix : 1 500 €
Ville : Lostanges
Code postal : 19500
Année-modèle : 1977
Kilométrage : 106 500 KM
Carburant : Essence
Boîte de vitesse : Automatique
Nieuwe koppeling?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie een C-matic met een koppelingsprobleem…. Ergo, hard weglopen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jullie hebben gelijk ik zat alleen de omschrijving te lezen…........inderdaad is een C-matic is dus laten staan





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Of je haalt deze ff op.
en knutselt die er in
Mark
CX 2000 pallas ‘78



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Wie legt mij deze vrolijke leukerd eens uit. Dan heeft iemand met vreselijk veel tijd teveel dus óf de hele buitenkant ver-serie-één’d, óf de binnenkant ver-serie-twee’d, nietwaar?
Way out in the water, see it swimming.
Als dat waar is dat de onderkant hard is (wat ik me echt niet kan voorstellen) heb je er een prima wintergebakje aan.
Lijkt me waarschijnlijker dat dit een verzameling onderdelen is die twee jaar geleden met hangen en wurgen nog apk gekregen heeft
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dit is, wat ik van de toenmalige eigenaar begreep, inderdaad een verserietweede serie 1. De auto is van een CX Club-lid geweest die hem als dagelijkse auto gebruikte en er daarom naar eigen zeggen wat gemakken aan heeft toegevoegd. En daarin wellicht wat is doorgeslagen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Voor rottende raamranden heb ik trouwens een onderhoudstip.
Ook Oostblok voertuigen kunnen flink roesten onder de raamrubbers. Om die reden Doe ik nog een extra handeling als het tijd is voor de ondehoudsbeurt. Ik licht vanaf de buitenkant het rubber op en spuit er siliconen spray tussen. Deze spray ... nou ja siliconen we kennen het wel… GEEN kruip olie gebruiken… deze kan vochtaantrekkend zijn!.
Ik geloof er in dat ik onze auto’s zo langer aan het conserveren ben.
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook