



















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
c’est vrai
JW
Nou niet mee eens met t in Frankrijk kopen. Die mooie gti die twee post terug stond komt ook uit Fr denk ik.
Ze komen eigenlijk allemaal uit het buitenland.
Alleen leboncoin is het niet, daar kijken teveel mensen naar. Laatst voor het eerst echt iets gekocht op leboncoin, meteen wel mijn beste koop ooit, mehari 4x4. Het kan wel dus.
Verder koop ik het meeste via anders sites. Of ik kom het tegen als ik in frankrijk ben, als je veel binnendoor rijdt zie je ook nog wel eens wat. 2 jaar geleden een XM multimedia. Vorig jaar een schitterrende CX TRS.
Maar je moet gewoon gelijk bellen als je iets ziet.
Mailen heeft geen enkele zin, fransen zijn ook nog steeds niet van de mail. Hoop gebieden is er gewoon ook geen mail.
Dus dat iemand niet meer fotos kan sturen, dat kan zomaar!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
RensKorevaar schreef:Die auto’s met lage kilometers die alleen ‘s zondags buitenkwamen en nu bij de bekende specialisten staan te glimmen, die komen meestal ook uit Frankrijk.
Ja, maar die kosten geen 1600 euro en dat was nu juist het punt.
Jouw Prestige komt ook uit Frankrijk, maar ook dat was geen ‘koopje’. Maar wel een hele mooie CX waar nagenoeg niets aan hoefde te worden verbeterd.
Punt is, dat we hier mensen willen waarschuwen dat je je niet moet blind staren op een CX voor weinig, zoals die dus met bakken op lbc worden aangeboden. En nee, niet alles is rot in Fr, maar de categorie die ik hier steevast voorbij zie komen, heeft dusdanig veel werk dat je ófwel erg handig, en/of heel geduldig en vastberaden moet zijn (en in bezit van overdekte sleutelruimte met brug) en/of een dik spaarvarken moet hebben om hem helemaal door een specialist in orde te laten maken, voordat je werkelijk veilig en betrouwbaar kunt rondrijden met zo’n exemplaar. En ik heb zomaar het gevoel, dat de meeste aspirant kopers in geen van deze drie categorieën vallen.
En inderdaad: de meesten zitten nog op foto’s te wachten terwijl de handelaren (daarom heten ze ook zo) al met een oprijwagen op het erf staan.
En dan daarna collectief verontwaardigd dat zo’n ‘uitbuiter’ er zomaar € 2000 bovenop durft te gooien!
@Freek: O ja, shit… even m’n spiekbriefje zoeken. Heb ik vast gearchiveerd onder de M van ‘mantra’
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
verkuilm schreef:Nou niet mee eens met t in Frankrijk kopen. Die mooie gti die twee post terug stond komt ook uit Fr denk ik.
Die Gris Perlé van Sjoerd bedoel je?
Echt niet, die komt ergens uit het hoge noorden van NL.
En zelfs daaraan is daarna nog zeer veel gedaan en in geïnvesteerd voordat ze zo goed en mooi was als ze nu is!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
@ La Léo: 100% mee eens!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Nou, hij is wel door de vorige eigenaar uit Frankrijk gehaald, in 2007.
Maar bedankt voor je compliment Léo!
Mulder schreef:
Al is een auto ophalen in Frankrijk wél een bijzonder leuk avontuur.
Je achterbak volladen met allerlei delen canard, goede wijn, echte boter, paté, noem maar op, en dan terugrijden in een auto die het doet, dat is een stuk leuker en je word er veel gelukkiger van






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Sorry Sjoerd, heb zojuist even je topic teruggezocht en inderdaad: ooit is ze wel geïmporteerd. Maar ik bedoelde dat jij haar wel in NL gekocht hebt. Enfin, dat begreep je al natuurlijk Duh…
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Taupe schreef:Mulder schreef:
Al is een auto ophalen in Frankrijk wél een bijzonder leuk avontuur.
Je achterbak volladen met allerlei delen canard, goede wijn, echte boter, paté, noem maar op, en dan terugrijden in een auto die het doet, dat is een stuk leuker en je word er veel gelukkiger van
Kun je nagaan hoe leuk het was om een CX op te halen én die vol te laden met vanalles…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik ga helemaal mee met de mensen die het hebben over het grote avontuur van een auto halen in Frankrijk, of verder wellicht nog. Zelf heb ik dat nog nooit gedaan, maar ik kan me de lol daarvan goed voorstellen. Maar dan moet je ook de keuze maken primair voor het avontuur te gaan. Voor de onervaren CX-ers die graag het genot van rijden in zo’n voiture willen ervaren en daar bovendien niet de hoofdprijs voor willen betalen, zijn in mijn optiek beter af met een keurig onderhouden exemplaar uit NL (al dan niet ooit eens geïmporteerd). Er zijn genoeg particulieren die iets moois te koop hebben staan en ook bij de dealers staat het nodige. Bij die laatste betaal je misschien iets meer, maar daar heb je misschien ook wat meer zekerheid iets goeds te kopen. Er is in ieder geval genoeg betaalbaars.
De CX van Tilanus kan hierbij niet vaak genoeg geplugd worden:














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Taupe schreef:Mulder schreef:
Al is een auto ophalen in Frankrijk wél een bijzonder leuk avontuur.
Je achterbak volladen met allerlei delen canard, goede wijn, echte boter, paté, noem maar op, en dan terugrijden in een auto die het doet, dat is een stuk leuker en je word er veel gelukkiger van
Dat lijkt zo inderdaad. Maar onderhoud a la Francaise, géén Anwb hulp als je met een auto met een Frans kenteken in Frankrijk komt te staan én de eerste factuur van de Nederlandse garagist die hoe dan ook een zooitje achterstallig onderhoud zal hebben moeten wegwerken doen mij eerder neigen naar het aanschaffen van een fijne cx die al in NL staat….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het grootste nadeel van het kopen van een CX in FR is dat je daar staat in een slechte onderhandelingspositie. Daarnaast is ie vaak net iets slechter dan dat je in je hoofd hebt, maar ja, je kan er niet nog even een nachtje over slapen…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
@taupe
Kom nou eerst maar eens kijken en rijden bij je om de hoek!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Je kan daarna altijd nog op-en-neer naar Frankrijk om je kofferbak vol te laden met allerlei delen canard, goede wijn, echte boter, paté, noem maar op. Maar dan met een auto waarvan je weet dat je heen en terug zorgeloos plezier hebt.