




















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ze worden nu per 3 in Frankrijk verkocht 2 cx’en en een GS, zien er op de foto best leuk uit op die deuk na dan.
http://www.leboncoin.fr/voitures/373371626.htm?ca=12_s
Mark
CX 2000 pallas ‘78




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Wie legt mij deze vrolijke leukerd eens uit. Dan heeft iemand met vreselijk veel tijd teveel dus óf de hele buitenkant ver-serie-één’d, óf de binnenkant ver-serie-twee’d, nietwaar? Laughing
Ik heb de auto eens bekeken en, zoals iemand al vermoedt: het staat er vrésélijk bij. Onderkant is in ieder geval niet helemaal goed: de dorpels zijn grotendeels gaar.
Maar, ere wie ere toekomt: inderdaad zit dat interieur er behoorlijk kunstig in! Compleet met centrale vergrendeling… Ik heb een (laag) bod gedaan, maar alleen voor de onderdelen.
Corrosion sympa!
http://www.leboncoin.fr/voitures/353623229.htm?ca=3_s
Deze CX heb ik 2 jaar geleden bekeken stond toen ook tekoop.
Helemaal geen verkeerde auto op het oog echt mooi.
Bodem etc goed. Alleen onderkant voor spatborden rot stuk.
De motor liep beroerd, stond jaren stil.
En de elcetra was enorm aan gekoeid.
Maar de orginele achterklep zat er in zonder roest.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
verkuilm schreef:
De motor liep beroerd, stond jaren stil.
En de elcetra was enorm aan gekoeid.
Kortom, stilletjes laten staan, tenzij je écht verder geen sociaal leven hebt, dringend een bezigheid zoekt en je liever in je schuur zit dan bij je vrouw.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O en bij voorbaat ‘sorry’ als dit heel herkenbaar is voor sommigen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ja, heel herkenbaar: sinds mijn scheiding ben ik zelden nog in de schuur te vinden…....
Gewoon omdraaien dat soort discussies.
Schat we zitten nooit eens gezellig in de kamer.
Nou toch vaker dan dat we samen gezellig in de schuur zijn hoor.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
http://www.leboncoin.fr/voitures/373045335.htm
Ik zag deze auto staan. Lijkt me een goede keuze maar de eigenaar heeft maar 3 foto’s en kan er ook niet meer sturen. Dubieus niet? Is er een faq lijst met waarop te letten bij de koop van een CX? Niet kunnen vinden dus misschien hier iemand? Is er ook zoiets over het importeren?
Bedankt, Ad
cx 22trs ‘85






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Er staan hier op het forum werkelijk tónnen aan info over waar op te letten bij een CX. Deze vraag is namelijk al door zeer velen gesteld (en terecht!).
Je zult dus gewoon de topics moeten doorspitten, neem daar maar gerust enige dagen de tijd voor want het barst van de informatie!
Hint: voer in het zoekvenster bij de CX-afdeling de term “neem een expert mee” in (of steekwoorden als ‘achterstallig onderhoud’ of ‘aankoopkeuring’) en je komt beslist bij legio topics uit.
Dit is namelijk wat ik telkens weer herhaal (en niet alleen ik natuurlijk) en ik bemoei me graag overal mee, dus gegarandeerd zul je daar tips tussen vinden.
Stel verder al je vragen gerust hier, en geef dan ook duidelijke info waarnaar je op zoek bent, je budget, of je zelf een sleutelaar bent of helemaal niet etc. etc.
En over die CX op leboncoin…. als er maar drie foto’s bestaan ofwel de eigenaar wil er maar drie sturen, zou ik mijn conclusie al getrokken hebben, tenzij je gewoon zin hebt in een tochtje naar Bordeaux…..
Weet wel, dat de meeste Fransen een hekel hebben aan die ‘Ollanders die alleen telkens foto’s opvragen en vooraf al over de prijs willen beginnen (of helemaal niets meer laten horen). Zo werkt het namelijk niet. Bieden doe je naast de auto en niet vooraf.
Let op: ik zeg niet dat JIJ dat doet, maar zo staan Nederlanders helaas wel bekend!!!! (en dat werkt niet in je voordeel)
Edit: waarom denk je dat die auto een “goede keuze” is?
Ik bedoel: waar baseer je dat op?
Laatste tip (voor nu): in NL staan ook heel veel goede en mooie CX’en hoor. Vaak stukken beter onderhouden en je hoeft er bovendien niet direct 1000 km voor pad.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik vond het vooral leerzaam om wat draadjes hier te lezen over CX’en die voor weinig in Frankrijk zijn gekocht, en in de loop der jaren door de eigenaar worden opgeknapt en gerepareerd. De tijd en geld die daar in zitten, dan zie je al gauw dat je voor 2000 euro op leboncoin geen CX in goede staat kan kopen. Toevallig heb ik zelf jaren lang in Frankrijk gewoond, en volg dus ook een paar Franse CX forums. Staat er een keer een goede CX op leboncoin, dan is ie al weg voordat één van ons kaaskoppen er komt hoor, of hij is belachelijk duur. Tis net als met de wijn, de goede houden ze zelf en de rest is voor de export
Ik stel het wat zwart wit, maar ik ben er inmiddels wel uit: ik zoek een CX hier in Nederland, en dan liefst eentje die hier bekend is. En die prachtige zwarte of cassis Prestige die ik eigenlijk het liefst wil hebben, die koop ik dan wel een keer als ik echt geld over heb.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
tilanus schreef:Hear, hear!
![]()
Ik snap af en toe ook niet waarom er altijd over de grens gekeken moet worden terwijl er hier zat mooie auto’s aangeboden worden
Volgens mij is het verhaal dat je in Frankrijk goedkoop mooie auto’s kan halen al lang achterhaalt.
Er zal best leuk spul tussen zitten, maar hier in NL ook. Het kost ook veel minder tijd en geld om hier even 4 a 5 auto’s te bekijken dan in FR.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De echt goede zijn volgens mij allang la douce uit (en rijden nu hier). Op leboncoin kom je doorgaans rotte hokken tegen of auto’s met een berg achterstallig onderhoud. Voor die 2000 euro ben je lang niet klaar (en niks zelf doet).
(Léo kom er maar in… )
Al is een auto ophalen in Frankrijk wél een bijzonder leuk avontuur.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Met de strekking van de voorgaande berichten ben ik het wel eens, maar ik vind dat we nu ook weer niet de indruk moeten wekken dat er in Frankrijk alleen maar rotte hokken staan. Die auto’s met lage kilometers die alleen ‘s zondags buitenkwamen en nu bij de bekende specialisten staan te glimmen, die komen meestal ook uit Frankrijk. Vaak aangeboden via obscure advertenties, waarop een van ons eerst om foto’s zou gaan vragen, terwijl die specialisten of hun ‘mannetjes’ allang met oprijwagens voor de deur staan…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!