Als de motorsteunen vervangen moeten worden; dure grap?
Ziet er zo op het oog wel netjes uit




























Totaal aantal Berichten: 9364
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Motor steun kost 180 euro plus een uurtje werk.
Als het tegen zit 300 euro max ,we hebben het nu alleen over de onderste.
Voor de rest mooie cx.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

























Totaal aantal Berichten: 6514
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gezien de vraagprijs en het “geldgebrek om hem op te knappen” zal er iets meer werk aan zitten dan alleen een motorsteun, vermoed ik.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
break23m schreef:...Werd de TGI in Duitsland al standaard met katalysator geleverd?...
Duitse en Zwitserse CX’en werden vroeger dan in NL al standaard met een katalysator geleverd.
De GTi bijvoorbeeld, als ik het goed heb, vanaf ‘87.
In de Duitse prijslijst van ‘88 staat
de TRS zonder Kat
de GTiT2 met- en zonder kat
de Tri en GTi met Kat.
JW












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
JWH schreef:Duitse en Zwitserse CX’en werden vroeger dan in NL al standaard met een katalysator geleverd.
In NL (en FR) zijn CXen zover ik weet helemaal niet met kat geleverd.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Daar heb je denk ik gelijk in.
JW












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er waren wel meer landen waar ze met kat geleverd werden. Ik denk ook wel in Scandinavië.
Ook in de USA natuurlijk, maar ik denk weer met een ander soort systeem.


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Lijkt mij dat een CX met groene sticker dan toch een kat zal hebben. Handig - voor als hier de regels onverhoopt aan gaan sluiten bij de Duitse.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Klopt, volgens de site van CX Basis krijgen CX’en zonder katalysator geen plakette.
CX’en met een fabrieksmatige of later aangebrachte kat kunnen er wel één krijgen.
Een CX met kat heeft op papier iets minder vermogen,
maar ik heb in een GTi met en zonder gereden en het verschil was
voor mij niet waarneembaar.
JW




























Totaal aantal Berichten: 9364
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nog nooit gezien.
Dan bedoel ik de stootstrips op de voorbumper
http://www.leboncoin.fr/voitures/540281282.htm?ca=12_s
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Echt Halfords misschien?
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
comaly schreef:Als de motorsteunen vervangen moeten worden; dure grap?
Ziet er zo op het oog wel netjes uit
De geurvreter aan de spiegel wekt bij mij vaak argwaan….
Kraken bij optrekken en een kapotte uitlaat duidt meestal op VEEL beweging. Als je geluk hebt is er inderdaad een motorsteun stuk. Heb je pech, dan is misschien de bevestiging van het subframe weg gerot. DAN kan ik me voorstellen dat je de centen niet hebt om dit te herstellen…
Het is wel een koopje hoor… Ik zeg er heen, hydrogymnastieken in de hoogste stand. De voetrem iets ingedrukt houden en met de versnelling in de achteruit eens voorzichtig de koppeling op laten komen… Hoor je krak, dan weet je wat….
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook




























Totaal aantal Berichten: 9364
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Weet niet wat jij van cx’en weet?
Maar een motorsteun wie door het Chassis is gerot heb ik nog nooit mee gemaakt.
En zal denk ik ( weet het 100% zeker)ook NOOIT voorkomen,
Want dit is namelijk het best geconserveerde stukje cx
Alleen het rubber kan vergaan.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
alsjemenou76 schreef:Als je geluk hebt is er inderdaad een motorsteun stuk.
Tja geluk…
Ik kan het niet zeker zeggen hoe het met een 2.0/2.2 blok zit.
Maar voor de meeste andere motoren moet het blok er even uit om alle motorsteunen te vervangen. Voor de bovenste niet natuurlijk, maar die hoeft het probleem niet te zijn.
De motor eruit en weer terug is toch zo’n 2.5 dag werk, dat is toch een rekening van de garage waar de meeste niet op zitten te wachten net na het aanschaffen van een auto…




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Nee Frank…. dat zei ik niet…
Ik sprak over rot aan de bevestiging van het subframe.
Anieweg… een belanghebbende kan er maar beter eens naar toe om te kijken, De omschrijving van de klacht is te vaag om er ongezien op te bieden lijkt mij…
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook