89 van de 90
« Eerste  < Vorige 87 88 89 90 Volgende > 
   
Jim’s GTi T2 -  Mike Sanders vet /  13,2 Volt ?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 juli 2022 03:41 PM
  [ # 1321 ]

Mooi dat de CX weer gaat rijden very good

break23m schreef:

Da’s een mooie waarde, daar kun je de zomer wel mee in very good . In mijn CX-en trok de installatie het eigenlijk niet als de buitentemperatuur richting de 30 graden ging.

Ik vermoed dat deze meting is gedaan in een al koele auto met relatief koele lucht die naar binnen wordt gezogen.

Als het buiten 30+ graden is en de motorruimte heet van de motor dan ga je temperaturen niet redden.
Mijn ervaring is ook dat het veel uitmaakt waar de zon staat, achterop de auto is het meest gunstige (mogelijk helpt de jaloezie daar ook bij). Het scheelt ook of je met een koele auto vertrekt of dat de auto vol in de zon heeft gestaan.

Geen vergelijk met moderne auto’s waar je bij hogere temperaturen het alsnog comfortabel houd in de auto.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 juli 2022 04:16 PM
  [ # 1322 ]

Ja, goed punt. In mijn CX zonder airco is het altijd lekker koel in de winter..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 juli 2022 05:31 PM
  [ # 1323 ]

Laughing Ik ontdekte ooit dat ik alleen lekker warme voeten kreeg als ik de ventilatieroosters in de middenconsole dicht zette. Alleen dan werd het warm genoeg. En dan was het alsnog fijn om de airco aan te zetten om de ruiten condensvrij te houden want de achterruitverwarming had ook zo z’n eigen tempo. Karakterbakken, dat zijn het!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 15 juli 2022 09:05 AM
  [ # 1324 ]

Mooi dat de Turbo weer gaat rijden!

De kachel van de CX is naar moderne maatstaven wat onderbemeten. Vaak zit echter de kachelradiator flink dichtgekoekt en is dat de reden van matige warmteafgifte. Een keer goed doorspoelen met de tuinslang kan al best schelen. Een nieuwe plaatsen lost het zowieso op. Een CX kan ook in de winter best behaaglijk zijn.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 juli 2022 10:34 AM
  [ # 1325 ]

Precies, dus die had ik al gemonteerd cheese

en voor maximaal lucht naar binnen ook deze (de vorige was vast gelopen….) :

En heb t nog nagevraagd, de airco slaat wel uit bij te lage temperatuur.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 15 juli 2022 10:42 AM
  [ # 1326 ]

Bij welke temperatuur schakelt ‘ie dan uit?

Je uitstroomtemperatuur is 2 graden, dat is lager dan de uitschakeltemperatuur hoort te zijn, zie m’n eerdere posting.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 juli 2022 11:05 AM
  [ # 1327 ]

Ik zag zeker je opmerking, sprak de garage hierover kort.
Bij welke temperatuur weet ik nu niet, maar ik vraag dat na / check dat.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juli 2022 06:26 PM
  [ # 1328 ]
Evan schreef:

Mooi dat de Turbo weer gaat rijden!

De kachel van de CX is naar moderne maatstaven wat onderbemeten. Vaak zit echter de kachelradiator flink dichtgekoekt en is dat de reden van matige warmteafgifte. Een keer goed doorspoelen met de tuinslang kan al best schelen. Een nieuwe plaatsen lost het zowieso op. Een CX kan ook in de winter best behaaglijk zijn.

Dat hoor ik men vaker zeggen dat de kachel niet echt voldoet.

Ik heb dat nog nooit zo ervaren… Bij mij wordt de CX juist prima warm in de winter, altijd warme voeten.
Dat was al zo toen ik de CX kocht, toen het dash eruit lag heb ik preventief de kachelradiateur vervangen door een nieuwe en geen verschil gemerkt.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 juli 2022 08:02 PM
  [ # 1329 ]

Gold voor die van mij ook - mits de roosters in de console niet vol open stonden.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 augustus 2023 12:04 PM
  [ # 1330 ]

De achter bank was matig, met een gat van een muis… Stilstand / stalling doet geen goed !
Heb die achterbank vervangen, dus dat is weer netjes. Alleen de rugleuning nog… Daar zit ook nog een gaatje, zag ik tgv de gordel eerst niet.
Kijken of dat te herstellen is, met een stukje leer opgevuld krijg. Anders toch een andere….

Omdat het mooi weer is, en de auto lekker droog, de auto een volledige antiroest behandeling laten geven. (Ben ik het najaar/slechte weer en hopelijk de roest voor !)
Mike Sanders vet. Dat zit nu overal ! Wel een beetje oppassen als ik ergens aan zit, anders zitten mn handen er ook onder….

 

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 augustus 2023 12:05 PM
  [ # 1331 ]

Om eens te checken, had ik 13.2 volt op de accupolen met draaiende motor… Dat lijkt me te weinig. Motor uit en gaat ie naar 12,6/12,7 volt.

Zal de polen en klemmen controleren…. kan ik er zelf nog iets anders aan controleren ? (Ik heb overigens geen acculampje wat brandt met rijden. De startmotor draait lekker vlot rond bij starten. (De accu was opgeladen, ik reed er niet veel mee)
Ik geloof dat het laadstroomlampje bij contact aan niet aan springt…

Wat denken jullie ? 13,2 is te laag ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 21 augustus 2023 12:56 PM
  [ # 1332 ]

Draaiende motor is in de meeste gevallen niet voldoende. Bij stationair toerental hebben de meeste dyanamo’s te weinig opbrengst.
Dus een beetje gas geven.

Als de motor toeren maakt, moet je toch echt boven de 13.8 Volt meten anders wordt de accu niet geladen.
- 11.8 Volt accu volledig ontladen (lees direct opladen)
- 12.3 / 12.6 Volt normale rust toestand
- 13.8V accu start met opladen
- 14.4V maximum aangeboden spanning. Hogere spanning zorgt voor gasvorming in de accu.

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 augustus 2023 01:18 PM
  [ # 1333 ]
cx25gtit2 schreef:

Omdat het mooi weer is, en de auto lekker droog, de auto een volledige antiroest behandeling laten geven. (Ben ik het najaar/slechte weer en hopelijk de roest voor !)
Mike Sanders vet. Dat zit nu overal ! Wel een beetje oppassen als ik ergens aan zit, anders zitten mn handen er ook onder….

Zit ik voor mijn auto (in het niet-citroenhoekje op dit forum) ook aan te denken. Ben wel benieuwd waar je dat hebt laten doen en wat de orde van grootte van de kosten daarvoor zijn.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 augustus 2023 02:32 PM
  [ # 1334 ]

Dank je Dyane_ac078 voor die getallen. Dat hoor/lees ik vaker.
Dus…  moet ik hier wat mee…..  Ik zal mn garage eens bellen…

of nog ideeën / tips ?


Mike Sanders was 1250 ex BTW.  Bij een Garage die veel aan deze en oudere Citroens werkt. Die kent de CX en weet waar ie moet zijn. Dat vind ik belangrijk. Als er wat is, kan ie er ook mee overweg. (Antonisse in Koekange).

Mijn gebruikelijke (CX) garage doet dit niet, geeft te veel vieze zooi, je moet er een aparte ruimte voor hebben.

Gosliga is een grote, zit in Leeuwarden. Gerenommeerd adres speciaal hiervoor.

Maar je kan ook zelf aan de slag ! Heb ik eerder ook (deels) gedaan, deel laten doen. Alles wat je doet scheelt. Randjes, spleten, deuren onderin… overal waar water in kan lopen…

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 augustus 2023 05:04 PM
  [ # 1335 ]

Op een Citroen-beurs zag ik het al een keer bij Arjan Antonisse staan. Lijkt me ook voor andere merken een prima adres. Bedrag valt me eigenlijk niet eens tegen, gezien de hoeveelheid werk met dat warme dikke Sanders Fett. Zelf doen is voor mij geen optie - garage het grindpad kent zo z’n beperkingen. Gosliga werkt met Dinitrol, als ik de website lees.

Profiel  
 
 
89 van de 90
« Eerste  < Vorige 87 88 89 90 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook