90 van de 90
« Eerste  < Vorige 88 89 90
   
Jim’s GTi T2 -  Mike Sanders vet /  13,2 Volt ?
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 22 augustus 2023 06:10 PM
  [ # 1336 ]

Vet heeft het voordeel dat het niet uitdroogt (en dus geen capillaire werking kan krijgen) , kruipt bij warmte (blijft werken in de zomertijd), metaal afsluit van zuurstofcontact en water afstoot. Waar vet en olie zit, daar roest het nit (niet, of nooit).

Een nadeel is dat de verwerking lastig en vuil is. Busje ML is zo leeggespoten, stug vet verwerken is een wat ander verhaal.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 23 augustus 2023 02:34 PM
  [ # 1337 ]

Dank je Dyane_ac078 voor die getallen. Dat hoor/lees ik vaker.
Dus…  moet ik hier wat mee…..  Ik zal mn garage eens bellen…

of nog ideeën / tips ?

Je kan de de EXE (spoel bekrachtinging) even rechtstreeks op de + van de accu zetten.
Als je dan gas geeft moet de spanning omhoog gaan. (Doe dat niet te lang, omdat dit schadelijk is)
Zodoende weet je of je spanningsregelaar de boosdoener is. (als de spanning oploopt bij hoger toerental en de spoel bekrachtigd continue)

Blijft het gedrag gelijk als voorheen, je noemde 13.2V, dan is de Dynamo niet goed.

Succes!

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 27 augustus 2023 12:26 AM
  [ # 1338 ]
Jeroen Simons schreef:

Vet heeft het voordeel dat het niet uitdroogt (en dus geen capillaire werking kan krijgen) , kruipt bij warmte (blijft werken in de zomertijd), metaal afsluit van zuurstofcontact en water afstoot. Waar vet en olie zit, daar roest het nit (niet, of nooit).

Een nadeel is dat de verwerking lastig en vuil is. Busje ML is zo leeggespoten, stug vet verwerken is een wat ander verhaal.

Ik heb een drukbekerspuit van Sata met een lange spuitlans. Zet het vet buiten op een elektrische kookplaat, giet het in de beker en ga met de spuitlans naar binnen in alle holle ruimten en klieder alles vol.

Bakjes onder de afwateropeningen om het druipende vet op te vangen, de hele auto staat op een groot dekzeil en al het lekkende vet kan worden hergebruikt.

De Mazda MX5 heb ik nu tien jaar, is een notoire roestbak, maar ik heb geen roest meer gezien na de vetkliederpartij.

Lastig en vuil? Ik heb er geen problemen mee en de Renault Estafette is ook een paar kilo vet rijker en daar verwacht ik ook geen roest meer.

Vet is redelijk goedkoop en voor mij de beste roest preventie.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 27 augustus 2023 08:45 PM
  [ # 1339 ]

Jazeker, Han

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
 
90 van de 90
« Eerste  < Vorige 88 89 90
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook