Totaal aantal Berichten: 1318
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Vet heeft het voordeel dat het niet uitdroogt (en dus geen capillaire werking kan krijgen) , kruipt bij warmte (blijft werken in de zomertijd), metaal afsluit van zuurstofcontact en water afstoot. Waar vet en olie zit, daar roest het nit (niet, of nooit).
Een nadeel is dat de verwerking lastig en vuil is. Busje ML is zo leeggespoten, stug vet verwerken is een wat ander verhaal.
VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Dank je Dyane_ac078 voor die getallen. Dat hoor/lees ik vaker.
Dus… moet ik hier wat mee….. Ik zal mn garage eens bellen…of nog ideeën / tips ?
Je kan de de EXE (spoel bekrachtinging) even rechtstreeks op de + van de accu zetten.
Als je dan gas geeft moet de spanning omhoog gaan. (Doe dat niet te lang, omdat dit schadelijk is)
Zodoende weet je of je spanningsregelaar de boosdoener is. (als de spanning oploopt bij hoger toerental en de spoel bekrachtigd continue)
Blijft het gedrag gelijk als voorheen, je noemde 13.2V, dan is de Dynamo niet goed.
Succes!
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Jeroen Simons schreef:Vet heeft het voordeel dat het niet uitdroogt (en dus geen capillaire werking kan krijgen) , kruipt bij warmte (blijft werken in de zomertijd), metaal afsluit van zuurstofcontact en water afstoot. Waar vet en olie zit, daar roest het nit (niet, of nooit).
Een nadeel is dat de verwerking lastig en vuil is. Busje ML is zo leeggespoten, stug vet verwerken is een wat ander verhaal.
Ik heb een drukbekerspuit van Sata met een lange spuitlans. Zet het vet buiten op een elektrische kookplaat, giet het in de beker en ga met de spuitlans naar binnen in alle holle ruimten en klieder alles vol.
Bakjes onder de afwateropeningen om het druipende vet op te vangen, de hele auto staat op een groot dekzeil en al het lekkende vet kan worden hergebruikt.
De Mazda MX5 heb ik nu tien jaar, is een notoire roestbak, maar ik heb geen roest meer gezien na de vetkliederpartij.
Lastig en vuil? Ik heb er geen problemen mee en de Renault Estafette is ook een paar kilo vet rijker en daar verwacht ik ook geen roest meer.
Vet is redelijk goedkoop en voor mij de beste roest preventie.
Totaal aantal Berichten: 1318
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Jazeker, Han
VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn