4 van de 90
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Jim’s GTi T2 -  Mike Sanders vet /  13,2 Volt ?
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 22 december 2009 12:25 AM
  [ # 46 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat een inefficiente blower beetje bij dit tijdperk hoort.
Een BX is naar mijn idee niet veel beter Wink

Tja ontwassemen duurt bij mij ook lang, die voorruit stand helpt ook maar matig.
Ik denk dat airco wel wat meer zou helpen, maar dat heb ik niet dus geen ervaring mee.

Helaas helpt een airco in dit geval ook niet echt: onder een buitentemperatuur van zo’n 7 graden slaat de compressor niet meer aan omdat de druk van het koudemiddel daalt bij dalende temperatuur.
Mijn ervaring met met de blower van een BX is toch positiever dan bij de CX; maar die van de CX kan dan ook niet veel slechter…

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 december 2009 12:53 AM
  [ # 47 ]

tja. bij deze temperaturen niet super om in een niet verwarmde garage de boel eens rustig te bekijken. maar moet/wil er wel wat aan doen.
die zij roosters geven iets warme lucht, net zoals de voor ruit gleuf.
in het midden zeker niet warm te noemen.
mischien is er een stelklep die he tniet goed doet, en er voor zorgt dat ie alleen lucht van buiten krijgt, maar niet bij gereguleerde (warmte of koude airco) lucht. dan moet ik gericht een specifieke klep kunnen vinden hier voor…..
ik wou dat ik een losse verwarmings unit hier had liggen om eens te kijken.

en daarnaast, eens proberen een blaas systeem van een andere auto in te bouwen / over te zetten ...?
dus een ander lucht blower, evt met een deel van het huis, en dit op het luchthuis monteren van de CX… ?
er was een engelstalig tech-sheet over een andere blower monteren, ik geloof uit een BWM of zo…. iemand zoiets ooit gedaan ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 22 december 2009 01:01 PM
  [ # 48 ]

wat me toch ook duidelijk opvalt een cx heeft niet het beste ontwasemingssysteem… als je vergelijkt met de bx en vooral de xm is het maar pover gesteld… echt warme lucht komt er nergens uit bij mij als je dan de xm vergelijkt die blaast na 7 min 30°C

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 december 2009 01:46 PM
  [ # 49 ]
bxsport schreef:

wat me toch ook duidelijk opvalt een cx heeft niet het beste ontwasemingssysteem… als je vergelijkt met de bx en vooral de xm is het maar pover gesteld… echt warme lucht komt er nergens uit bij mij als je dan de xm vergelijkt die blaast na 7 min 30°C


dan ga ik een XM slopen, en die blazer inbouwen !!  Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 december 2009 01:53 PM
  [ # 50 ]
Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 december 2009 02:13 PM
  [ # 51 ]
garagestmarien schreef:

Bekijk dit dan ook eerst even.

dank je. ik heb die al eens gezien. wie heeft er al iets mee gedaan, geeft dit veel winst ?
heb nu wel zin om me er eens in te verdiepen en ga dit wat nauwkeuriger lezen.
daar stond onder andere ook in dat je de massa wat kan verbeteren naar de blower.


maar ik moet echt ergens een slecht werkende klep hebben, dus genoeg te puzzelen !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 22 december 2009 05:17 PM
  [ # 52 ]

Is dit nu een S-2 probleem of heb ik geluk gehad met mijn S-1?
Ik heb veel sneller warmte dan ik bij andere, meer gangbare, auto’s gewend ben en de airco helpt aanzienlijk bij het ontwasemen, cq het vocht buiten houden.
(Inmiddels doet m’n achterruit verwarming het ook dus ik ben helemaal tevreden).
Was inderdaad wel een van de belangrijkste redenen om een CX met airco te zoeken; ontvochten voordat het in je interieur zit.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 december 2009 05:25 PM
  [ # 53 ]

Mij is ook niets opgevallen. Wellicht dat dit ook ligt aan de aanwezige airco, maar ik geloof eerder, dat dichte kitnaden en binnen slapen de oorzaak zijn van een perfect droge auto.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 22 december 2009 05:41 PM
  [ # 54 ]
Robin Visser schreef:

Mij is ook niets opgevallen. Wellicht dat dit ook ligt aan de aanwezige airco, maar ik geloof eerder, dat dichte kitnaden en binnen slapen de oorzaak zijn van een perfect droge auto.

Alleen staat de mijne sinds 29 november buiten red face

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 december 2009 05:53 PM
  [ # 55 ]

Dan is één ding zeker, de naden zijn dicht !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 december 2009 06:25 PM
  [ # 56 ]
Jelte Feenstra schreef:

Is dit nu een S-2 probleem of heb ik geluk gehad met mijn S-1?
Ik heb veel sneller warmte dan ik bij andere, meer gangbare, auto’s gewend ben en de airco helpt aanzienlijk bij het ontwasemen, cq het vocht buiten houden.
(Inmiddels doet m’n achterruit verwarming het ook dus ik ben helemaal tevreden).
Was inderdaad wel een van de belangrijkste redenen om een CX met airco te zoeken; ontvochten voordat het in je interieur zit.

mijn serie 2 is nu suboptimaal, maar ik denk dat dit een standaaard serie 2 probleem is - ondermaatse beluchtingsunit.
in mijn serie 1 blaast de blower echt veel beter !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 december 2009 06:34 PM
  [ # 57 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat een inefficiente blower beetje bij dit tijdperk hoort.
Een BX is naar mijn idee niet veel beter Wink

Tja ontwassemen duurt bij mij ook lang, die voorruit stand helpt ook maar matig.
Ik denk dat airco wel wat meer zou helpen, maar dat heb ik niet dus geen ervaring mee.

Ik durf het hier bijna niet meer te melden - een SAAB 900 uit die jaren laat de haren zo’n beetje van je hoofd wapperen. En de voorruitontwaseming start met een snel groter wordend kijkgat op ooghoogte.

Verder heb je gelijk: de airco helpt als het ietsje warmer is.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 december 2009 07:46 PM
  [ # 58 ]
break23m schreef:
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat een inefficiente blower beetje bij dit tijdperk hoort.
Een BX is naar mijn idee niet veel beter Wink

Tja ontwassemen duurt bij mij ook lang, die voorruit stand helpt ook maar matig.
Ik denk dat airco wel wat meer zou helpen, maar dat heb ik niet dus geen ervaring mee.

Ik durf het hier bijna niet meer te melden - een SAAB 900 uit die jaren laat de haren zo’n beetje van je hoofd wapperen. En de voorruitontwaseming start met een snel groter wordend kijkgat op ooghoogte.

Verder heb je gelijk: de airco helpt als het ietsje warmer is.

goed, ik ga of een XM of een Saab slopen en de de nodige delen transplanteren !!  Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2009 08:52 PM
  [ # 59 ]

Tja auto’s uit scandinavië zijn daar natuurlijk weer een uitzondering op. Die zijn gebouwd om vocht in de auto snel weg te blazen want die hebben daar nog vaker last van dan de Franse bouwers.

Werkt de airco van een CX onder de 7 graden al niet meer?
Ik dacht dat het in mijn Xsara 3 graden was.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 december 2009 12:13 AM
  [ # 60 ]

ben even aan het lezen hier
een deense site (geloof ik), maar op deze pagina heeft iemand al en en ander uit div fora geplukt en gebundeld (niet allemaal engels).
iedereen is ernstig blij met de capaciteit van de blower !
van aldaar een kleine quote:

of my biggest concerns is the HEATER.. possibly the worst designed lump of useless noisy plastic in the history of man.

en deze

Don’t get me wrong, the CX is a mighty car, except for its incurably awful ventilation & air con.

nog maar een dan

Roast in summer and freeze in winter - one of the “pleasures” of driving a CX!

hahahahaha !

Maar daar zijn ook wat fotootjes van de inside van de Behr beluchting te vinden.

dan een draadje van een CX enthousiatic down under. waar ook wat van deze problemen naar voren komen.

een aantal dingen komen naar voren mbt verwarmen/ventilatie:
- goede KVS gebruiken, nooit water….  (logisch)
- verwarmingsradiator kan dicht slippen, is het laagste punt vd circulatie. je kan kijken of de in en uitgaande slang even warm worden, zo ja, loopt deze waarschijnlijk goed door. dicht geslipte radiator minder waarschijnlijk.  indien groot verschil, kachel radiator stroomt ws niet door.
- je kan doorspoelen proberen via de motorruimte, via de koppelpunten naar de radiator.
- sommigen hebben radiator cleaner toevoeging gebruikt, paar 100 km rond gereden, dan weer doorgespoeld, en opvullen met schone KVS erbij. dan wel probleem dat dan je radiator als laagste punt wellicht nog wat vast houdt…..?)
- sommigen toch de radiator vervangen toch ruim resultaat !
- de inlaat is ook van invloed! liever geen lekkage tussen motorkap en plastic inlaat huis. die gele schuimafdichting is bij ons allemaal behoorlijk wat minder na die jaren. daar heb ik al een oplossing voor, foto volgt.
- verder geeft het luchthuis ook wat weerstand om lucht binnen/door te laten, maar dat kan je niet aanpassen. Iemand heeft inderdaad een andere motor geprobeerd (zoals in de link van GSM), maar de beperking zit hem in de dimensies van de de behuizing. je kan er gewoon niet veel meer lucht doorheen forceren. iemand anders heeft een bladblazer bovenop de inlaat gezet, maar er kwam niet meer lucht in het interieur dan mbt van de gewone blazer in het huis.
- wat je wel kan aan passen is de stroomtoevoer, maximaal massa geven en ook de plus. evt via relais vanaf de accu. dat levert ook zomaar 2 volt op, en dat is veel !! Shane (2e linkje) ging van 7,5 naar 13,2 volt op de blower motor gulp  resultaat zou goed moeten zijn, echt meer lucht binnen. Shane heeft linkjes naar zijn blower filmpjes op youtube staan. ik moet nog eens even precies kijken waar ik daar kan ingrijpen/aanpassen ..... dat is wellicht wel interessant !! het bestaande systeem maximaliseren. heb hem een mailtje gestuurd.
- er moet ook lucht uit de cabine kunnen, dant gaat met name (?) via de openingen in de C-stijl - die moeten doorgankeljk zijn, anders geen luchtstroom door de auto. niet dat het interieur van onze auto luchtdicht geseald is ..........  ik heb al eerder wat geisoleerd. nog even nakijken of ik die gesloten heb. het verschil probeer ik dan wel uit.


dus eerst zien te vinden waarom ik geen warme lucht heb binnen via de midden roosters. klep ? dus de boel openen !
dan kijken of de kachel radiator genoeg warmte genereert.
dan flow / power naar de blower motor maximaliseren !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
4 van de 90
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook