6 van de 90
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Jim’s GTi T2 -  Mike Sanders vet /  13,2 Volt ?
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 10 januari 2010 06:57 PM
  [ # 76 ]

Ok, dat wist ik niet. Eerder werd ook al lucht in het systeem geopperd. Als onlangs het systeem is ververst kan dat ook nog steeds een optie zijn lijkt mij (alhoewel dicht slibben na tig jaar natuurlijk ook voor de hand ligt)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 januari 2010 08:22 PM
  [ # 77 ]

Weer wat geleerd, de CX heeft dus geen kachelkraan.

Ik hoop maar voor je dat het in de bediening zit. Maar ja als de retourslang niet warm wordt terwijl het systeem altijd zou moeten rondvloeien dan ga ik toch betwijfelen of er niet iets verstopt zit…

Profiel  
 
Gepost: 11 januari 2010 10:46 PM
  [ # 78 ]
freek schreef:

Eerder werd ook al lucht in het systeem geopperd. Als onlangs het systeem is ververst kan dat ook nog steeds een optie zijn lijkt mij (alhoewel dicht slibben na tig jaar natuurlijk ook voor de hand ligt)

Lucht in het koelsysteem is ook een mogelijkheid. De kachelslangen zitten op een hoog punt en lucht zal zich daar snel ‘verzamelen’, wat de te koele slang kan verklaren (water wordt heter dan lucht).
Je zou het systeem eens kunnen ontluchten via de verschillende ontluchtingsnippels (met draaiende motor), bijvoorbeeld bovenaan de radiator en achterop het motorblok.

Er bestaan ook een apparaatje dat aangesloten wordt op een persluchtslang, waarmee je het systeem vacuum zuigt en er daarna koelvloeistof mee aanzuigt, zodat lucht vervangen wordt door koelvloeistof.


En als het toch die dichtgeslibde kachelradiator blijkt, moet je ‘m idd vervangen door een luikje te snijden in de middenconsole, zoals TRXke al omschreef.

Succes Jim!
Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 januari 2010 10:49 PM
  [ # 79 ]
freek schreef:
waterman schreef:

een cx heeft geen kraan. de radiateur van de kachel is permanent warm. Er zit een klep voor die de temp regelt.

Dit klopt niet. Ik weet niet of de uitvoering verschillend is voor de diverse typen, maar een CX kan wel degelijk een kachelkraan hebben. Zie bijv. Haynes 16.24. Het lijkt mij sterk dat dit niet voor alle types geldt: de warmte die de heater produceert kan onmogelijk door klepjes worden tegengehouden.

Dus wel. Geen enkele CX heeft een kachelkraan. Net als een Xm, die heeft ook alleen een klep.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 januari 2010 11:21 PM
  [ # 80 ]
waterman schreef:
freek schreef:
waterman schreef:

een cx heeft geen kraan. de radiateur van de kachel is permanent warm. Er zit een klep voor die de temp regelt.

Dit klopt niet. Ik weet niet of de uitvoering verschillend is voor de diverse typen, maar een CX kan wel degelijk een kachelkraan hebben. Zie bijv. Haynes 16.24. Het lijkt mij sterk dat dit niet voor alle types geldt: de warmte die de heater produceert kan onmogelijk door klepjes worden tegengehouden.

Dus wel. Geen enkele CX heeft een kachelkraan. Net als een Xm, die heeft ook alleen een klep.

sommige wel, maar dan aftermarket, met spullen van de Gamma. zelf er tussen zetten onder de motorkap - handmatig dichtzetten , dan heb je in de zomer geen warmte door je kachelradiator lopen, en je interieur is iets minder warm.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 12 januari 2010 12:32 AM
  [ # 81 ]

[quote author=“waterman” date=“1263239363
Dus wel. Geen enkele CX heeft een kachelkraan. Net als een Xm, die heeft ook alleen een klep.

Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar: figuur 16.23 van Haynes heeft het over een inlet en outlet en een control valve. Op de foto zie je duidelijk de constructie met een kachelkraan. Trxke bevestigde dit ook. Weet je het nog steeds zeker? Wink (feitelijk is dit off topic omdat het hier dus om een gtit3 gaat)

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 januari 2010 04:25 PM
  [ # 82 ]

ik ga professionele hulp zoeken…...... zucht.
- een nieuwe koppakking, ik ben er achter dat mijn blok KVS hier lang naar buiten lekt….
- koppeling+bak, 1e en 2e versnelling haken steeds wat lastiger aan. ws. nieuwe koppelingsset er in. dan gelijk rondje motorcompartiment maken.
- en ook radiator + blazer unit na kijken.

en te koud om alles te doen in een niet verwarmde garage. los van het feit dat ik met name de 1e 2 items bij mijn CX liever niet zelf doe. bij mijn motorfietsje kon ik dat wel, minder groot, en wat overzichtelijker. motor had ik in een apart kamertje gereden binnenshuis en zelf blok er uit getild. lukt me met mijn CX niet.

ik ben haar dus even kwijt, afspraak staat al. de bevindingen omtrent de kachelradiator en de rest laat ik zeker weten.

  hmmm

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 12 januari 2010 04:48 PM
  [ # 83 ]
cx25gtit2 schreef:

ik ga professionele hulp zoeken…...... zucht.
- een nieuwe koppakking, ik ben er achter dat mijn blok KVS hier lang naar buiten lekt….
- koppeling+bak, 1e en 2e versnelling haken steeds wat lastiger aan. ws. nieuwe koppelingsset er in. dan gelijk rondje motorcompartiment maken.
- en ook radiator + blazer unit na kijken.

en te koud om alles te doen in een niet verwarmde garage. los van het feit dat ik met name de 1e 2 items bij mijn CX liever niet zelf doe. bij mijn motorfietsje kon ik dat wel, minder groot, en wat overzichtelijker. motor had ik in een apart kamertje gereden binnenshuis en zelf blok er uit getild. lukt me met mijn CX niet.

ik ben haar dus even kwijt, afspraak staat al. de bevindingen omtrent de kachelradiator en de rest laat ik zeker weten.

  hmmm

Dat is heel wat grondiger dan het verhelpen van koude voeten. Wat is er gebeurd dat je dit nu moet besluiten?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 januari 2010 05:19 PM
  [ # 84 ]
Jelte Feenstra schreef:
cx25gtit2 schreef:

ik ga professionele hulp zoeken…...... zucht.
- een nieuwe koppakking, ik ben er achter dat mijn blok KVS hier lang naar buiten lekt….
- koppeling+bak, 1e en 2e versnelling haken steeds wat lastiger aan. ws. nieuwe koppelingsset er in. dan gelijk rondje motorcompartiment maken.
- en ook radiator + blazer unit na kijken.

ik ben haar dus even kwijt, afspraak staat al. de bevindingen omtrent de kachelradiator en de rest laat ik zeker weten.

  hmmm

Dat is heel wat grondiger dan het verhelpen van koude voeten. Wat is er gebeurd dat je dit nu moet besluiten?

KVS verlies via koppakking neemt toe. de koppeling zat er aan te komen, schakelt nu alleen steeds minder makkelijk in z’n 1 en 2. begint nu irritant te worden. en dan kou binnen. en ik wil er nog even meer verder mee, en dan graag prettig/comfortabel.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 januari 2010 08:26 PM
  [ # 85 ]

Het quoten van het laatste bericht is niet de bedoeling.
Dat leest een stuk makkelijker.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 januari 2010 12:52 AM
  [ # 86 ]

Hm - klinkt als een flinke tegenvaller. En ik maar denken dat een doorgeslagen koppakking altijd betekent dat de koelvloeistof de cilinders in loopt. Maar naar buiten kan natuurlijk ook. Ik hoop voor je dat de rekening een beetje meevalt. En dat je daarna weer zweeft als nooit tevoren.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 januari 2010 09:30 AM
  [ # 87 ]

tja. je moet wat. wordt vast wel een stevige rekening. maar je moet af en toe wat investeren in een dame om de goede relatie te onderhouden. als ik goed voor haar zorg, zorgt zij goed voor mij. want zweven willen we !
ik laat wel weten wat er gedaan/gevonden is.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 januari 2010 11:28 AM
  [ # 88 ]

Die 6J alfa velgen passen probleemloos. 185’s hebben meestal een wat lage gewichtscategorie naar mijn smaak, meestal rond de 88 (dat is 560kg per band). Een beetje CX met vakantiebelading zit al gauw rond de 1700kg gewicht, waarvan misschien wel meer dan 70% op de voorwielen staat (1190kg), dat is dan dus 595kg per band. Op zich denk ik dat die 300kg vakantiebelading voornamelijk op de achteras komt dus misschien kom je net niet over die 560kg/band heen, maar ik vind het zelf toch te krap om vertrouwen te hebben in de banden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 13 januari 2010 11:48 AM
  [ # 89 ]
sans-pareil schreef:

Die 6J alfa velgen passen probleemloos. 185’s hebben meestal een wat lage gewichtscategorie naar mijn smaak, meestal rond de 88 (dat is 560kg per band). Een beetje CX met vakantiebelading zit al gauw rond de 1700kg gewicht, waarvan misschien wel meer dan 70% op de voorwielen staat (1190kg), dat is dan dus 595kg per band. Op zich denk ik dat die 300kg vakantiebelading voornamelijk op de achteras komt dus misschien kom je net niet over die 560kg/band heen, maar ik vind het zelf toch te krap om vertrouwen te hebben in de banden.

Dit zou haast een antwoord aan mijn recente vragen kunnen zijn. Ik heb inmiddels inderdaad 6J 15"velgen op de kop getikt met een ET37,5 en daarop GY Ultragrip 7+ 195/65R15 91Ts besteld. De meegeleverde (Alfa-)banden zijn inderdaad 88-ers. Die gaan weer in de verkoop.

Bedankt voor de bevestiging.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 januari 2010 10:17 PM
  [ # 90 ]
waterman schreef:

Geen enkele CX heeft een kachelkraan.

@ waterman / de rest :

ter info / illustratie: een kachelkraan tot ‘78. kwam hem ook maar tegen…..

dit gaat dus niet over mijn auto en mijn draadje, maar dan weten we dat maar.
als ik verder ben met mijn auto, laat ik dit weten !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
6 van de 90
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook