3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Pekeltje, de zwarte GSA Pallas C-matic
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 26 januari 2010 12:54 AM
  [ # 31 ]

En hoeveel daarvan zijn oorspronkelijk in NL geleverd en hebben een C-matic bak?
Ik ben niet nieuwsgierig hoor… echt niet… tongue rolleye

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 26 januari 2010 09:17 AM
  [ # 32 ]

En zorg dat er altijd een goede accu in zit om te starten, zo’n GS met C matic of bij de eerste types was dat convertiseur kan je namelijk niet aanduwen of slepen.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 26 januari 2010 01:38 PM
  [ # 33 ]

Maar wel aanzwengelen!

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 januari 2010 05:51 PM
  [ # 34 ]
Midfriesland schreef:

En hoeveel daarvan zijn oorspronkelijk in NL geleverd en hebben een C-matic bak?
Ik ben niet nieuwsgierig hoor… echt niet… tongue rolleye

Ik tel zo’n 7 orgineel nederlands , met import erbij zo’n 10. Hoeveel daarvan rijden is een ander verhaal.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 26 januari 2010 07:32 PM
  [ # 35 ]

Ik in ieder geval wel! Met dicht winterscherm en een olietemperatuurmeter. Maar oei wat heeft ie het moelijk om boven de 60gr/c uit te komen. Dat kost veel tijd en kilometers.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 januari 2010 01:17 AM
  [ # 36 ]

Een tijdje 130 km/u (teller) rijden helpt wel: Dan zit de olitemperatuur zo op 80 graden Celsius en hoger.

Citroen!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 januari 2010 03:16 AM
  [ # 37 ]

Omdat het bij Draak allemaal wat stroever verloopt dan gehoopt vind ik het wel lekker om hier te melden dat Pekeltje het nog steeds relatief goed doet. Superbetrouwbaar tot nu toe (klop, klop) met een lekker eigenzinnig karaktertje. Want ja, ze heeft eigenaardigheden en ze laat me af en toe wel eens even schrikken… zoals de laatste keer, toen bij 200 km na het tanken de meter alweer op nul stond… gulp
Het overloop-bakje in het ontluchtingscircuit bleek strontlek te zijn waardoor er bij volle tank nogal wat milliliters peut in de wielkast verdwenen.

Vanochtend weer even onder de kap geweest om oliepeil te checken en er is hooguit een halve liter verdwenen sinds aanschaf, dus dat valt nog best mee voor dat het zo’n vette troep is op dat blok. De olie spettert tot aan het reservewiel, dus hier zijn de hoofdverdachten de oliedruksensor en de aansluitingen met de oliekoeler. En daar kun je bij zónder het hele blok te hoeven demonteren! tongue wink

En ik heb intussen 340 km gereden op de laatste tank en het lampje brandt nog niet. Deze keer dus eens geen 1:6 zoals de laatste twee tanks, maar eerder 1:9 of 1:10 ofzo. Da’s toch alweer ietsje beter.

To do:
- De meest evidente olielekkage oplossen (keerringen koeler, oliedruksensor)
- Mechaniek van het schuifdak aanpakken (veer werkt niet, waardoor het dakje makkelijk losschiet… en er rammelt iets daarachter)
- Lampjes in het dashboard vervangen
- Kofferbaklampje plaatsen (er zit nu geen in)
- Carbje een schoonmaakbeurtje geven en nieuw peutfiltertje plaatsen
- Klepjes stellen
- Balancering
- Nieuw luchtfiltertje
- Bougietjes en kabeltjes vervangen en misschien ook contactpuntjes, condensator en bobine (want de radio knettert)
- Bakolie checken en zo nodig verversen (onlangs drie originele blikjes fluid T hier op het forum gescoord)

Kortom, allemaal kleinigheden. doei

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 05 februari 2010 05:05 AM
  [ # 38 ]

Omdat ze het zo goed doet dacht ik vanmiddag: laat ik ‘ns kijken of ik met commandant die streperige en vlekkerige lak wat gladder kan krijgen. ‘t Was mooi weer, dus dat kon mooi even.

Helaas begon het te motregenen toen ik toe was aan het uitwrijven van de was… Is ze alsnog streperig. Maar wel schoner en minder vlekkerig in elk geval.

Twee plaatjes: een van voordat ik ermee begon en eentje toen ik al een stapje verder op weg was… Ik kom er net achter dat dit de eerste plaatjes zijn die ik van Peketje heb geschoten zónder dat er sneeuw op ligt.

Afbeelding Bijlagen
2010-02-04-Na.jpg2010-02-04-Voor.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Jurre
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 06-02-2009

- GS/GSA X3
- ID/DS 19B
Gepost: 05 februari 2010 09:58 AM
  [ # 39 ]

Zoo aardig gek!

wat een beetje wrijven al niet kan doen, sjieke kleur hoor Smile

Als het maar niet nieuw is en ik eraan kan sleutelen..
Id19 1967 | Tomos 4L 1969| GSA X3 1980 | Peugeot J7 1980 | Gazelle Apollo HMC 303

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 05 februari 2010 03:10 PM
  [ # 40 ]

Prachtige auto zo in het zwart Very Happy

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 04 maart 2010 08:31 PM
  [ # 41 ]

Vandaag Pekeltje weer eens even wakker gemaakt. Ze startte vrij vlot. Even een rondje gereden… toch ook een fijne auto hoor. Ook goed hoorbaar dat in de Pallas uitvoering meer aandacht is besteed aan geluidsisolatie. Minder motorgeluid in de cabine dan bij de Draak. Jammer van die oliewalmen…

Nu voor het eerst eens goed onder de kap gekeken. Jongens nog toe, wat een vette troep.
- De oliedrukzender is als een zeef
- De keerringen van de oliekoeler zijn niet meer lekdicht.
- De klepdekselpakkingen blijken grotendeels uit een soort siliconenkit te bestaan en zijn alles behalve lekdicht.
- Er zitten vier verschillende bougies in. Alle vier waren ze iets donkerder dan koffiebruin dus dat is in orde. 
- Kleppen stellen kan beslist geen kwaad. Er is er eentje bij die duidelijk meer lawaai maakt dan de anderen.

Maar het motortje loopt verder mooi stabiel en klinkt niet ‘eng’ en de C-matic schakelt prima. Allemaal oppervlakkige wantoestandjes dus.

Gewoonlijk zit er bijvoorbeeld een warmtevanger boven de linker uitlaatpijp met een pijp naar het luchtfilter. Dit hele systeem blijkt in Pekeltje afwezig te zijn. Geen wonder dat ze 1:9 liep bij -10. Naar omstandigheden was dat best goed eigenlijk. Heeft iemand nog zo’n stuk ijzer met bijbehorend metalen pijpje liggen?

Allee, genoeg te knutselen de komende tijd.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 05 maart 2010 09:41 PM
  [ # 42 ]
Midfriesland schreef:

Maar het motortje loopt verder mooi stabiel en klinkt niet ‘eng’ en de C-matic schakelt prima. Allemaal oppervlakkige wantoestandjes dus.

Gewoonlijk zit er bijvoorbeeld een warmtevanger boven de linker uitlaatpijp met een pijp naar het luchtfilter. Dit hele systeem blijkt in Pekeltje afwezig te zijn. Geen wonder dat ze 1:9 liep bij -10. Naar omstandigheden was dat best goed eigenlijk. Heeft iemand nog zo’n stuk ijzer met bijbehorend metalen pijpje liggen?

Ik heb er één voor je. Maar je wilt deze volgens mij echt nieuw hebben en niet gebruikt. Het is namelijk lastig om dit in zijn geheel te vervangen. Je hebt elementen waarbij het pijpje naar boven er los bij zit, zodat je die vanaf bovenaf kunt monteren. Die moet je eigenlijk hebben. Negen van de tien keer is het bovenste pijpje eraf gerot als dit ontbreekt. En is deze is dan dus ook niet opnieuw te monteren.

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 06 maart 2010 12:40 AM
  [ # 43 ]

Hmmz, bedoel je wel hetzelfde onderdeel? Het ding wat ik bedoel zit met klemmetjes op het linker uitlaatspruitstuk geklemd en die is bij Pekeltje volledig afwezig.

Als je dat nog heb liggen in redelijke staat dan kan ik die wel gebruiken.

Afbeelding Bijlagen
Warmteding.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 16 maart 2010 04:17 PM
  [ # 44 ]

Vandaag ook eens wat aandacht geschonken aan Pekeltje. Als eerste heb ik de oliedrukzender vervangen want die was behóórlijk lek. En ik had nog drie nieuwe klepdekselpakkingen liggen (geen idee waar de vierde is gebleven), die heb ik dus ook even vervangen. Wat ik aantrof was bijzonder: ze hebben ooit nieuwe pakkingen over de oude heen gemonteerd met kitzooi ertussen. Wat een drekbende… nuts

Ik heb eerst die kitprut er uitgevist en daarna de oude pakkingen uit de deksels geprutst. Die waren helemaal uitgehard. Daarna de nieuwe pakkinkjes er tussen gezet en de boel weer mooi dichtgemaakt. Hopelijk komt er nu wat minder olie op de rechter uitlaatpijp terecht en komt er dus ook wat minder vaak een rookpluim via de kachelbuis naar binnen…

Daarna heb ik de mengselschroef eens een slag of vier minder ver naar buiten gezet. Ze stond blijkbaar érg rijk afgesteld.
De vacuumpot blijkt ook zo lek als een zeef te zijn. Dat is waarschijnlijk de verklaring voor het wat slome gedrag: geen vacuumvervroeging.

Kan ik straks voor alle drie GSA’s tegelijk nieuwe vacuumpotjes bestellen. Dat scheelt weer in de verzendkosten. tongue rolleye

Intussen heb ik ook zo’n stuk blik gevonden dat op de uitlaat kan worden gezet. Dat moet nog ff worden geïnstalleerd. Hopelijk past het want ik heb begrepen dat daar twee types van zijn. Nu nog zo’n metalen slang erbij scharrelen en dan lijkt het straks wel weer wat.

Kortom, Pekeltje kan met wat simpele ingrepen een stuk beter en zuiniger lopen dan nu het geval is… Verder doet ze het overigens uitstekend. Starten = lopen en het rijdt beslist niet verkeerd. Maar het kan dus nog veel beter en da’s mooi om te weten.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 01 juni 2010 01:17 AM
  [ # 45 ]

Voor de liefhebber is ze te koop t.e.a.b. Ze staat al een aardige tijd stil en dat is zonde.
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/1035

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook