75 van de 126
« Eerste  < Vorige 73 74 75 76 77 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 28 december 2016 03:12 PM
  [ # 1111 ]

Hahaha, dus je hebt hem eindelijk bij Electude in Nuenen weggehaald? Begon al medelijden met de wagen te krijgen na 3 weken binnen staan daar!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 30 december 2016 09:14 PM
  [ # 1112 ]

Hij heeft daar wel iets langer dan 3 weken stilgestaan volgens mij… Maar de vloer onder de auto was droog, dat scheelt.

Je roept het over jezelf af met zo’n ding dus ik moest heel hard lachen toen ik op Eerste Kerstdag voor het eerst sinds jaren de Wegenwacht weer eens mocht bellen omdat mijn auto niet wilde starten… cheese De accu is nog vrij nieuw dus was de voorlopige conclusie dat er ergens een lekstroompje moest zijn. Omdat ie twee dagen later opnieuw niet startte, vandaag maar eens een multimeter aan de minpool gehangen en, omdat er inderdaad een stroom van 12 volt wegliep, vervolgens via de zekeringenkast de juiste groep opgespoord en één voor één de verdachten afgelopen. Uiteindelijk (b)lijkt niet de achterruitenwissermotor de boosdoener (die is ‘gewoon’ kapot) maar de 6 jaar geleden ingebouwde module voor de centrale vergrendeling met afstandsbediening. Dus heb ik die er maar uit gehaald. Morgen maar eens kijken of ie nu wel weer wil starten.

erikkuiper schreef:

precies wat je wilde toch?

Eigenlijk wel ja. Hij is nog steeds niet superstrak maar dat is misschien alleen maar beter. Het geheel kan er best mee door.
En af en toe een beetje speurwerk is eigenlijk best leuk. Het was alleen wat koud buiten…

Het to do-lijstje valt verder best mee (wonderlijk toch hoe snel je acceptatiegrens weer opschuift):
- LHM en veerbollen rondom checken, het voelt wat harder dan ik gewend ben,
- volgende week de onderkant eens echt goed inspecteren en bekijken wat een rondje Dinitrol gaat kosten,
- nieuwe achterklep (geen haast, maar hij wordt wat slordig),
- andere wissermotor achter,
- dakrand achter is een paar jaar geleden gedaan maar niet goed, moet op termijn opnieuw (maar kan voorlopig nog),
- wat interieurkleinigheden maar niets dat haast heeft,
- komend voorjaar de (volledig gereviseerde) airco vullen.

En rijden…:coolhmm:

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 31 december 2016 07:36 PM
  [ # 1113 ]

Leuke wagens die Breaks! Evasion (?!), dus één van de laatste bouwjaren neem ik aan? Zo te lezen leuke klusjes om te doen…

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 31 december 2016 07:39 PM
  [ # 1114 ]

Laatste bouwjaar (deze is in december 1991 op kenteken gezet) heette de Break ‘Evasion’ inderdaad, maar was niet zo chique als de ‘echte’ Evasion van eind jaren ‘70.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX Pallas 2.0
Gepost: 01 januari 2017 07:09 PM
  [ # 1115 ]

Gelukkig Nieuwjaar allemaal en gefeliciteerd Freek.
Kunnen we samen eens gaan rijden.. twee grijze breaks, da’s tien meter auto, wauw! Mijn Pallasproject staat nog in het magazijn, staat tzt ook leuk naast jouw groene..happy

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 02 januari 2017 10:30 PM
  [ # 1116 ]

Dan rij ik ook mee met mijn grijze break, hebben we 15 meter cx!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 januari 2017 12:34 AM
  [ # 1117 ]

Nog een paar aanmeldingen en jullie hebben niet een “Meet and greet” maar “Meet an Break meeting” Laughing

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 januari 2017 03:56 PM
  [ # 1118 ]

Toch maar eens gaan kijken in dit naar ik dacht afgesloten topic. Bijzonder - om dezelfde auto weer aan te treffen. Kun je ‘s morgens nou wel kiezen waarmee je de weg op gaat? In elk geval gefeliciteerd met deze hernieuwde aanschaf.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 januari 2017 04:33 PM
  [ # 1119 ]

Het valt me zwaar, maar doordeweeks geeft de 0% bijtelling van de Cactus voorlopig de doorslag.
Overigens start ie inmiddels wel gewoon dus volgende stap is er een nieuwe cv unit in zetten en opnieuw afwachten.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 06 januari 2017 12:35 PM
  [ # 1120 ]

Herstel, de volgende stap is het nalopen van de bedrading van de cv naar alle vier de portieren. De kans dat de cv module zomaar ineens lekstroom gaat produceren lijkt me kleiner. (Bovendien is het zonde van het geld als ik een nieuwe plaats en het vervolgens niet de oplossing blijkt te zijn…) Het lijkt me typisch iets dat ontstaat door het veelvuldig openen en sluiten van het portier.

Grote vraag is nu: kan ik dit ergens meten? Of is het alleen vast te stellen o.b.v. bijvoorbeeld een bloot liggende draad?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 06 januari 2017 08:57 PM
  [ # 1121 ]

ik zou beginnen om de lekstroom te meten op de min van de accu (met de - klem losgenomen) dmv een lampje 21w of multimeter.
Vervolgens 1 voor 1 de stekker van de cv motoren in de portieren losnemen en kijken of er dan nog lekstroom is.
Dan weet je in welke het zit. (ik neem aan dat je al gecontroleerd en bevestigd hebt dat de lekstroom uit het cpv cirquit komt??)

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 07 januari 2017 12:54 AM
  [ # 1122 ]

Ja, dat de lekstroom van de cv komt staat vast. Die stekkers zitten in de portieren neem ik aan?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 januari 2017 09:19 AM
  [ # 1123 ]

Ja, de stekkers van de CV zitten achter het deurpaneel.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 07 januari 2017 05:20 PM
  [ # 1124 ]

mogelijk zou je ze ook op de centrale eenheid van de cpv los kunnen nemen van waaruit ze naar de portieren gaan. Ik weet alleen niet zeker waar deze zich bevind. Maar er zal hier vast wel iemand zijn die het weet. Ik weet ook niet of het daar op 4 of 5 of 6 losse stekkers zijn of 1 grote. In het laatste geval zal je toch de portierbekleding moeten verwijderen. vergeet ook de kofferklep en het tankklepje niet!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43047
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 januari 2017 05:44 PM
  [ # 1125 ]
Art schreef:

... vergeet ook de kofferklep en het tankklepje niet!

Dat heeft een cx break niet: kofferklep en benzineklepje moet je handmatig op slot doen, deze zijn niet verbonden met het CV gebeuren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
75 van de 126
« Eerste  < Vorige 73 74 75 76 77 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook