90 van de 126
« Eerste  < Vorige 88 89 90 91 92 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 september 2017 09:47 PM
  [ # 1336 ]
Mulder schreef:

Maar waar vind ik dat schema?

Hier http://www.citrotech.se/ , op CX klikken, dan manuals en dan de versie van september 1988.

Dan heb je het hele WPHB inclusief alle schema’s.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 september 2017 10:42 AM
  [ # 1337 ]

Lekker klussen op de stoep met dit weer… Maar goed, er zit bij mij maar 1 relais dus het was geen al te grote zoektocht.

Testdraadje van het relais naar de plus van de accu: geen effect. Ander (nieuw) relais: geen effect. Dus daar ligt het dus niet aan. En, als ik het goed heb begrepen, de schakelaar zou het dus ook niet kunnen zijn. Blijven over als potentiële boosdoeners: de massa van het relais (maar hoe test ik dat?), de mistlampen zelf (zoals Arjan al zei, bepaald niet roestvrij dus ik zou een ander setje kunnen overwegen om dat met zekerheid te kunnen uitsluiten), of de bedrading daar ergens tussenin.

Wat ik wel vreemd vind: ik lees hier dat ik een duidelijke ‘klik’ zou moeten horen van het relais bij inschakelen van de mistlichten, maar ik kan me niet herinneren dat ik die ooit heb gehoord, ook niet toen ze het nog wel deden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 september 2017 11:46 AM
  [ # 1338 ]

Is dat wel je mistlicht relais dan?

Komt er spanning op als je de schakelaar bedient? Hij zal ook een permanente plus moeten hebben op pootje 30.
Massa van relais test je net zoals de stuurdraad.

Massa kant met draadje op het ijzer houden en de schakelaar bedienen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 september 2017 11:52 AM
  [ # 1339 ]

Links naast het contactslot, lees ik. En daar zit er maar een. Dus vandaar.
Maar zal dit ook eens testen, dank.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 september 2017 02:12 PM
  [ # 1340 ]

Goed.

Omdat ik met het relais links naast het contactslot niet verder kwam, de draden vanaf de schakelaar maar eens gevolgd. Deze gaan (zoals Joris al vermoedde) helemaal niet richting het betreffende relais…

De gele draden lopen oorspronkelijk vanaf de schakelaar de middenconsole in, achter de asbak langs, om vervolgens aan de rechterkant onderin richting motorcompartiment te verdwijnen. Hier bleek een van de draden te eindigen in een loze stekker. Wacht even. Terug naar de schakelaar, waar inderdaad een afgeknipte gele draad zat, en een nieuwe draad blijkt te zijn getrokken die linksaf gaat, bij de stuurkolom door het schutbord naar voren. Deze draad ben ik gevolgd en ik kwam uit bij een van de relais op het linker binnenscherm. Daar kwam ook de andere gele draad uit. Blijkbaar is er ooit een draad gebroken en vond men het (terecht…) teveel gepruts om deze op de oorspronkelijke manier te herstellen.

Wat rommelen met het relais had geen effect, maar uit het relais liep ook een rode draad richting het zwarte blok bij de pluspool van de accu. En daar zat dus een stekkertje niet goed vast… Nou ja, ik kan nu wel heel goed het dashboard open schroeven… whistle

Binnenkort in dit theater: het raammechanisme linksvoor…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 september 2017 05:39 PM
  [ # 1341 ]

Achteraf was het altijd simpel. Bewondering voor je doorzettingsvermogen.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 september 2017 05:51 PM
  [ # 1342 ]

cheese
Ik vond het vooral suf dat ik niet eerder alle simpele opties had afgewerkt. Maar al doende leert men.
Geen vergelijkbare soap rond het raammechaniek. De verticale geleider bleek uit de deur gedonderd (te kleine ring onder de kop van de bout - of een uitgelubberd gat in de deur) en onderin de deur te liggen… Dat wil wel rammelen in de bochten… Met wat vloeken en zuchten de rubber geleider weer in de rail geprutst en het ding weer teruggeplaatst. Meteen het mechaniek maar gesmeerd. Loopt weer prima. En, bijvangst (of toch niet, er zal best een verband zijn), het slot van het linker voorportier doet ook weer mee met de rest. I don’t suck totally…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 september 2017 07:23 PM
  [ # 1343 ]

very good

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 september 2017 07:52 PM
  [ # 1344 ]

Allemaal duidelijk niet origineel.

Ik zit nu te bedenken, werd een break wel met mistlampen geleverd?
Waarschijnlijk later ingebouwd, tja dan kom je er met het schema natuurlijk nooit uit.

Het verklaard wel waarom je in het interieur geen relais hoorde klikken Wink

Goed je dat eruit ben gekomen!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 september 2017 08:38 PM
  [ # 1345 ]

Tot mijn verbazing staan mistlampen voor in de laatste Nederlandse folder inderdaad niet als optie genoemd.
Nou is dit geen Nederlandse auto en ik kan me voorstellen dat men zeker bij de laatste reeks maar wat van de plank trok. Mijn auto heeft ook bepaalde zaken niet die er volgens de Nederlandse folder wel op zouden moeten zitten (luidsprekers achter bijvoorbeeld). Nou ja, het werkt. En in het interieur is het heerlijk stil… Laughing

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 september 2017 09:15 PM
  [ # 1346 ]

Ik dacht dat die speakers achter verdwenen toen de TRI/TRD vervangen werd door de TGI/TGD. Maar dat is dus afhankelijk van het land?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 september 2017 09:45 PM
  [ # 1347 ]

Hmm zou kunnen. Ik dacht dat dat bij de TGI/TGD Turbo-versies ook hoorde maar kan het niet staven met info uit de folders. Zal dus niet zo zijn.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 07 november 2017 12:43 PM
  [ # 1348 ]

Baat het niet, dan schaadt het niet…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 november 2017 08:46 PM
  [ # 1349 ]

Dorpels schoongemaakt?  Heel goed, zou ik ook een moeten doen blank stare

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 november 2017 08:51 PM
  [ # 1350 ]

En in de tectiel .
Goed bezig.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
90 van de 126
« Eerste  < Vorige 88 89 90 91 92 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook