107 van de 110
« Eerste  < Vorige 105 106 107 108 109 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Hot fun in the sun
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6555
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 28 februari 2019 09:32 AM
  [ # 1591 ]

Wat zo’n beetje dreigen met een slijptol al niet doet voor de techniek Laughing

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX 25 TGI Break
- CX Pallas 2.0
Gepost: 01 maart 2019 06:04 PM
  [ # 1592 ]

Hallo Freek,

ziet er weer netjes uit! Heb je al met het magazijn gebeld, ik herinner me dat we ooit een keer een hemel hebben opgeslagen. Succes, een mooie hemel maakt het natuurlijk af!

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6194
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 01 april 2019 10:22 AM
  [ # 1593 ]

In het magazijn ligt er geen, begrijp ik. Beau heeft nog wel wat. Komt goed.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6194
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 20 juni 2019 11:57 AM
  [ # 1594 ]

Aircotijd! Na 2 jaar bleek de airco niet echt meer te koelen. Wat vroeg, Richard Bolt had me 3 jaar ‘beloofd’, maar aangezien ik zelf met een UV-lampje geen sporen kon ontdekken, vorige week maar weer even richting Geldrop afgereisd. Systeem bleek inderdaad nog keurig dicht. Blijft een bijzondere opstelling, op de ‘afrit’ naar de garage, zeker in de stromende regen. “Zet hem maar wat verder naar achteren, anders loopt het water via je watergoten rechtstreeks mijn garage in.”

Grappig hoe hij met meer bezig is dan enkel even vlugvlug een airco vullen en hoe goed hij naar de auto kijkt. Twee jaar geleden ging ik weg met het advies de distributie maar eens te vervangen (hetgeen geschiedde, leuke klus om zelf te doen) omdat ie wat hoorde aanlopen. Dit keer bleek er een boutje van de aandrijving van de waterpomp te missen. Voortaan zelf ook maar wat beter opletten… Wel bemoedigend om te horen van een Volvo-man: “met deze CX zou zelfs ik nog wel naar Zuid-Frankrijk durven…”.

Had ie natuurlijk niet moeten zeggen want 2 dagen later vloog na een tankbeurt de koelwatertemperatuur ineens naar 120 graden… Door de rijwind, en het bijschakelen van de aircofan, koelde dit gelukkig snel weer af naar normale waarden, maar het lege expansievaatje gaf wel te denken. Ook de verwarming deed het niet meer, en na wat zoeken alhier kwam ik tot de conclusie dat het een luchtbel in het systeem, een defecte thermostaat of de kachelradiateur moest zijn.

Na een aantal keer starten-lopen-afkoelen-bijvullen (ik weet niet hoe ik moest ontluchten en moest toch op pad) deed uiteindelijk ook de verwarming het weer, dus vooralsnog lijkt het een luchtbel te zijn geweest. Wel vreemd, 2,5 liter koelvloeistof bijgevuld, vraag me evengoed af waar die dan gebleven is.

Maar goed, de airco doet het weer, voor zover daarvan gesproken kan worden bij een CX. Dus voorlopig durf ook ik er wel mee naar Zuid-Frankrijk…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
maartens
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 853
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 20 juni 2019 12:16 PM
  [ # 1595 ]

Ik sta ook op het punt naar Geldrop te gaan.
Is er een reden waarom het systeem alweer zo snel ‘leeg’ is. Ik vind 2 of 3 jaar wel erg kort.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23823
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juni 2019 01:24 PM
  [ # 1596 ]

Je miste toch een bout in je waterpomp? Toch leeg gezweet?

Of toch erger. Goed KVS in de gaten houden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Gepost: 20 juni 2019 01:26 PM
  [ # 1597 ]

Dat zijn toch alleen maar tapeinden?

En dan mist er alleen een moer?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6194
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 20 juni 2019 01:29 PM
  [ # 1598 ]

Niet in de waterpomp zelf, maar de as die het wiel aandrijft waar de riemen op draaien zat maar met 2 ipv 3 bouten vast op dat wiel. Goed kijken op de foto hieronder.

3 jaar is vrij normaal volgens mij. Was me in 2017 ook door Richard voorgehouden. Systeem was vloeistofdicht maar mogelijk niet 100% gasdicht. Alleen ga je zo’n minimaal lek niet opsporen want het UV-middel komt er immers niet uit. Van die 120 euro in 2 ipv 3 jaar lig ik ook niet wakker trouwens. Iets met een druppel op een gloeiende plaat… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
bogaard77
> 23000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23823
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juni 2019 01:37 PM
  [ # 1599 ]

tsja.. Mijn zelfbouw SM airco is al 10 jaar dicht…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Voor een DS Techniek cursus ga je naar DS-TT!! of naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26873
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 20 juni 2019 01:48 PM
  [ # 1600 ]

Na 3 jaar (eventueel na 2 jaar bij oud system) opnieuw vullen klinkt zo gek nog niet.

Maar als het systeem na 2 jaar geheel leeg is dan is er toch wel iets niet helemaal in orde.
Als ze het systeem afvullen, en dus eerst leegtrekken geeft het apparaat precies aan hoeveel koudemiddel er nog in zat.

Bij een CX is dat normaal 1 Kg R12, met R134a vul je het af tot 850 gram.

Goed zoals je al zegt, elke 2 jaar is te overzien. Maar als het systeem in zomer 2 al flink minder presteert is dat toch jammer.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6194
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 20 juni 2019 02:04 PM
  [ # 1601 ]

Dat was niet het geval.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7605
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 20 juni 2019 04:12 PM
  [ # 1602 ]
Mulder schreef:

Niet in de waterpomp zelf, maar de as die het wiel aandrijft waar de riemen op draaien zat maar met 2 ipv 3 bouten vast op dat wiel. Goed kijken op de foto hieronder.

Systeem was vloeistofdicht maar mogelijk niet 100% gasdicht. Alleen ga je zo’n minimaal lek niet opsporen want het UV-middel komt er immers niet uit. Van die 120 euro in 2 ipv 3 jaar lig ik ook niet wakker trouwens. Iets met een druppel op een gloeiende plaat… Wink

Bij mij werd er getest door er stikstof onder 10 bar in te persen. Vloeistofdicht?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6194
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 20 juni 2019 04:37 PM
  [ # 1603 ]

Vautje. Bij mij ook. Dicht, in ieder geval. Als in: geen drukverlies en geen sporen van gelekt UV-middel.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7605
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 20 juni 2019 07:06 PM
  [ # 1604 ]

Ja, bij mijn C4 gisteren ook. Was vrijwel leeg terwijl 5 jaar geleden de condensor vervangen was en het systeem gevuld.
Aangezien ik altijd hoor dat er per jaar zo’n 10% gas verdwijnt vind ik dat ook al snel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6194
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Business
- CX Evasion TGD Turbo
Gepost: 25 juni 2019 08:05 PM
  [ # 1605 ]

Ander aircopunt.

Vol en dicht of niet, zonder draaiende pomp heb je daar weinig aan. Welke zekering kan ik checken?
Inmiddels weet zelfs ik dat even testen of hij wel draait als je hem rechtstreeks op de plus van de accu aansluit een probaat middel is, maar ik heb geen flauw benul welke draad daarvoor waar los moet… Wie helpt me even, ik heb het heeeeet… huh

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
107 van de 110
« Eerste  < Vorige 105 106 107 108 109 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook