108 van de 126
« Eerste  < Vorige 106 107 108 109 110 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 25 juni 2019 08:44 PM
  [ # 1606 ]

Inmiddels met een ander hulplijntje al wat verder. Met de rode plusdraad direct op de pluspool gaat de kern links van de riem ook draaien. Dus dat werkt nog zoals het moet.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7526
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 juni 2019 09:28 PM
  [ # 1607 ]

Da’s een begin very good Zekeringen staan toch in het instructieboekje? Niet dat ik daar nu in kan kijken, ben met een ander vehiekel op pad.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 25 juni 2019 09:41 PM
  [ # 1608 ]

In mijn instructieboekje is geen zekering voor de airco benoemd.

Ben weer wat verder, dankzij Rob.
Ik begrijp dat de schakeling van de droogloopbeveiliging nogal eens problemen geeft. Als ik die bypass dan schakelt de airco inderdaad gewoon in. Maar de lucht blijft lauw. Dus is mijn conclusie dat het systeem blijkbaar toch droog staat… Toch maar even terug dus…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 juli 2019 07:14 AM
  [ # 1609 ]

Na een klein uitstapje over de airco in het algemeen toch maar weer hier verder…

Binnen, bij de verdamper / afvoer geen lekkagesporen te zien. Wat een kloteplek is dat trouwens. Maar het harmonicamofje zit er in ieder geval nog.
Aan de onderzijde van de auto bij de rechthoekige koeling ook niets te zien, met dien verstande dat ik op straat onder de auto moest kruipen.
Daar vlak naast, bij een van de ronde openingen in de langsligger echter:

Zag er uit alsof het net zo goed LHM kon zijn trouwens. En ik neem aan dat ik dan toch ook aan de binnenzijde van de harmonica iets gezien had moeten hebben.

Aan de voorkant zag ik tussen de schoepen van de fan aan de passagierslijsten dit kleine plekje. Goed kijken, een groen streepje in het paarse deel:

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 juli 2019 07:57 AM
  [ # 1610 ]

Hierboven spreek ik over ‘langsligger’ maar dat moet natuurlijk ‘subframe’ zijn.
Is e.e.a. voldoende om te spreken van potentiele oorzaken, of zou er dan meer te zien moeten zijn?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 juli 2019 04:07 PM
  [ # 1611 ]

Hmm, een nieuwe blik bij daglicht doet ook wonderen:

Duidelijke donkere vlek onder de mogelijke lekkageplek op de condensor. Was op de nachtfoto ook al wel zichtbaar zie ik.
Bummer, is niet bepaald het goedkoopste onderdeel, CX Basis rekent zo’n 450 euro. Ik vrees dat dat moet wachten tot na de vakantie, dus dat wordt natte ruggenmerg deze zomer.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 04 juli 2019 04:09 PM
  [ # 1612 ]

ja die is dus lekk indd en kijk ook achter de pouly van de compressor 9 van de 10 x is de keerring lek daar

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7526
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 juli 2019 05:12 PM
  [ # 1613 ]

Kan een aircobedrijf zo’n condensor niet in alle maten leveren? Of wordt dat nog duurder? Tres beau doet tegenwoordig trouwens ook airco’s. Geen idee of die al vakantie viert.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 juli 2019 07:23 PM
  [ # 1614 ]

Ja helaas bij lekkage toch wel een hoofdverdachte, ik denk 1 van de zwakste plekken van het systeem zo voorop de neus (niet CX specifiek)

De koperen verdampers gaan gelukkig minder vaak stuk, daar moet het gehele dash eruit. Als je dat moet laten doen is dat ook duur.

Goed ik zou wel overwegen dan het systeem om te zetten naar R134a.
- Droger/filter vervangen
- Juiste olie in het systeem
- Overdrukklep voor R134a plaatsen
- O-ringen vervangen

Het voordeel van een nieuwe condensor is wel dat het systeem weer effiecient kan werden, een oude geeft mindere prestaties.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 juli 2019 10:26 PM
  [ # 1615 ]

Efficiente koeling, in een CX break. Ik heb er een beeld bij… Wink
Maar het is een overweging.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25372
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juli 2019 10:15 AM
  [ # 1616 ]
break23m schreef:

Kan een aircobedrijf zo’n condensor niet in alle maten leveren? Of wordt dat nog duurder? Tres beau doet tegenwoordig trouwens ook airco’s. Geen idee of die al vakantie viert.

Ja. Mijn aftermarket Hella verdamper was 80 euro…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 05 juli 2019 11:15 AM
  [ # 1617 ]

condensor bedoel je toch

Profiel  
 
Gepost: 05 juli 2019 12:59 PM
  [ # 1618 ]

In een CX Turbo is het niet zo eenvoudig om een universele condensor in te bouwen.
Er zijn er nog 3 in stock bij CX-Basis, kost wel iets maar dan heb je ook geen problemen met pasvorm en aanpassen.
Toen ik jaren terug de airco in mijn GTiT heb ingebouwd waren ze niet meer leverbaar, ik heb uiteindelijk een condensor besteld van een ander merk/type die zo goed mogelijk overeen kwam met de originele en dan aangepast.
Maar daar ben je even zoet mee..

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25372
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juli 2019 04:15 PM
  [ # 1619 ]

het kost een beetje werk maar scheelt serieus knaken

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-2004

- 2CV 6 Spécial
Gepost: 05 juli 2019 07:45 PM
  [ # 1620 ]

Ik heb net zelf een universele condensor ingebouwd in mijn turbo. Gehaald bij aircontrol in Uden samen met de droger.
- droger 30eu
- condensor 90eu
- verloopslangen 120eu
- middagje beunen voor het maken van beugeltjes en inbouwen op originele bevestigingspunten..
Ik had eerst een grotere condensor maar daarmee kwam ik met de inbouwruimte niet uit, dus toch een maatje kleiner genomen. De prijs voor slangen en koppelingen viel me eerlijk gezegd wel wat tegen.


[url=https://flic.kr/p/2grPKP7]/url]

Profiel  
 
 
108 van de 126
« Eerste  < Vorige 106 107 108 109 110 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook