110 van de 126
« Eerste  < Vorige 108 109 110 111 112 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 augustus 2019 07:19 PM
  [ # 1636 ]

750 voor een complete koppeling is echt heel netjes geprijsd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 23 augustus 2019 07:26 PM
  [ # 1637 ]
Mulder schreef:
René Jongejan schreef:

Was dit een onverwachte actie van de drukgroep of had deze het op handen zijnde overlijden al eerder aangekondigd? Smile

Volgens mijn vrouw was het inderdaad een aangekondigde dood. Overigens na 10 jaar en 130.000 km. En gelukkig beduidend sneller en met minder financieel leed dan bij die Passat…

lekker toch! Dingen gaan kapot, dat weet iedereen, maar de eerste dag van de vakantie en 8 dagen eigen auto kwijt, neh, liever in nederland, die taal spreek ik en heeft alles minder impact op in dit geval de hele zomer vakantie…................................
Ik denk dat ik dat geld ook in Nederland wel kwijt zal zijn met orginele VW onderdelen.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 23 augustus 2019 07:32 PM
  [ # 1638 ]
woutersmits schreef:

Wat een avontuur.. Gelukkig snel gemaakt.
Staan de aanhaalmomenten voor de bouten niet in de vraagbaak?

Alles maximaal aangedraaid maar geen succes, m.a.w. nog steeds ‘knok!’. Tsja.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 03 oktober 2019 12:14 PM
  [ # 1639 ]

Volgende verdachte is/was de beugel waar het reservewiel op rust. Die zit aan de ene kant met 2 bouten vast aan het subframe, aan de andere kant in een opening gestoken. Daar zit wat speling, dus de boel gedemonteerd en een strookje rubber om de pen geschoven. De boel weer teruggemonteerd en verdomd, het geluid lijkt weg bij bochten naar links (overhellen naar rechts). Bij bochten naar rechts (overhellen naar links) hoor ik het nog, maar die kant is nog niet gecontroleerd dus wellicht is het daar wel een brakke fusee o.i.d. Maar goed, dit weekend eerst maar eens rijden, dan merken we vanzelf of de eerste bevindingen op toeval berusten of niet…

Dat rijden moet wel zonder interieurblower, want die heeft het recent onder begeleiding van veel stank en rook uit de ventilatieopeningen begeven. Na alles doorgemeten te hebben lijkt het motortje doorgebrand. Om te checken of er nog wat gered kan worden moet het motortje eruit. Het demonteren van het ding uit de zwart kunststof behuizing onder het reservewiel valt nog niet mee. Ik begreep dat het een kwestie moet zijn van de vier parkers losdraaien en het ding eruit wurmen, maar de ruimte daarvoor is zodanig beperkt dat het niet mogelijk lijkt zonder verdere schade te veroorzaken. Als het motortje nog te redden is, dan zou dat zonde zijn. Heeft iemand tips om het ding er toch heel uit te krijgen?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 oktober 2019 02:47 PM
  [ # 1640 ]

Toen ik mijn ventilator motor ooit wilde smeren zat ik me ook al af te vragen hoe je daar ooit bij komt. Komende zondag staan er natuurlijk allemaal deskundigen in Arnhem ...

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 oktober 2019 04:13 PM
  [ # 1641 ]

Als je niet wil zagen in kunststof moet je de luchtinlaat van het interieur wat opschuiven.

En ja, dat is nogal een gedoe… Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 oktober 2019 08:35 PM
  [ # 1642 ]

Expansie vaatje los
Lucht inlaat los (alleen boven aan.
Dan de vier markers los .
En dan kan het net.
Erin is lastiger.
Maar het kan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 oktober 2019 11:39 AM
  [ # 1643 ]

Wat is het toch mooi dat er op dit forum altijd weer iemand is die het antwoord heeft gooi Opeen klinkt het niet zo vreselijk ingewikkeld.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 02 november 2019 12:01 PM
  [ # 1644 ]

Nog geen tijd voor gehad. Komt hopelijk dit weekend. Iets anders:
De pen waarmee de afdekplaat voor het achterwiel vast wordt gezet is afgebroken. Hoe krijg ik het restant uit het scherm zodat ik een nieuwe kan plaatsen…?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 november 2019 02:14 PM
  [ # 1645 ]

Het “dopje” waar je normaal de plaat mee vast zet kan eraf.(kant van de deur )
Dan kun je het “restant” richting wielzijde eruit halen

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 02 november 2019 05:25 PM
  [ # 1646 ]

Gelukt, dank!
Vandaag ook de aanjager gemaakt, met grote dankbaarheid voor de helpende handen van de heren van ons clubmagazijn. Een stroef draaiende aanjager bleek de veroorzaker van het doorbranden van het relais in het middenconsole. Ook de transistorplaat was stuk, dus uiteindelijk alles maar vervangen.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3697
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 november 2019 12:44 PM
  [ # 1647 ]

Lekker bezig geweest dus. Ik mag dit gaan doen bij de Espace. Als de aanjager het al doet dan ruikt het naar hete electronica…

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 03 november 2019 03:50 PM
  [ # 1648 ]

Dat herken ik… Was bij mij over toen ik het dimlichtrelais had geplaatst… cool hmm

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 17 januari 2020 07:30 PM
  [ # 1649 ]

Steeds meer milieuzones, stikstoftoeslagen… De afgelopen zomervakantie mochten we met onze ouwe diesel zelfs de Parijse Périphérique niet meer over. Wegdoen is zonde, dus we hebben een ingrijpende beslissing genomen. De diesel wordt een benzine. “Shaved her legs and then he was a she”...

Koppeling en waterpomp worden hergebruikt. Vorige week fijn een dagje geholpen. Inmiddels is het vuil onder mijn nagels vandaan en de geslachtsverandering van de CX bijna voltooid. Woensdag naar de RDW. Spannend.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 januari 2020 07:33 PM
  [ # 1650 ]

Waar gaat het TD2-blok heen?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
110 van de 126
« Eerste  < Vorige 108 109 110 111 112 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook