118 van de 126
« Eerste  < Vorige 116 117 118 119 120 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 01 juli 2020 04:43 PM
  [ # 1756 ]

Ik moet beter lezen, dat schreef je hierboven al. OK, dus dat werkt.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 juli 2020 04:57 PM
  [ # 1757 ]

Dat ze op de lage snelheid blijven draaien als je de airco bijschakelt kan best. Ze gaan pas met de hoge snelheid draaien bij een bepaalde temperatuur.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 01 juli 2020 05:12 PM
  [ # 1758 ]

De door mij geconstateerde temperaturen lijken ook te kloppen met wat de Vraagbaak zegt: begint te openen bij 86 graden, volledig geopend bij 98 graden. Ik neem tenminste aan dat dit ook het inschakelen van de lage c.q. de hoge stand van de fans betekent. Op de meter in de auto is bij deze waarden inderdaad (na nog een lichte doorstijging) een daling van de temperatuur te zien. Als je tenminste niet ook nog een fikse helling oprijdt en het buiten 25 graden is.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 juli 2020 05:28 PM
  [ # 1759 ]

Zoektocht klaar very good.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 01 juli 2020 05:58 PM
  [ # 1760 ]

Ik blijf het hoe dan ook vreemd vinden hoe weinig er nodig is om de koelwatertemperatuur over de 100 graden te jagen. Maar dat zal dan wel met die nieuwe condensor te maken hebben.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 juli 2020 06:41 PM
  [ # 1761 ]
jantje1948 schreef:

Dat ze op de lage snelheid blijven draaien als je de airco bijschakelt kan best. Ze gaan pas met de hoge snelheid draaien bij een bepaalde temperatuur.

Zie het elektrisch schema in post #1720.
Het is niet “kan best”, het is “is zeker”.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juli 2020 08:19 AM
  [ # 1762 ]
Mulder schreef:

Ik blijf het hoe dan ook vreemd vinden hoe weinig er nodig is om de koelwatertemperatuur over de 100 graden te jagen. Maar dat zal dan wel met die nieuwe condensor te maken hebben.

Of de radiateur is gewoon niet zo best meer?

Aan de andere kant, CX Basis is ook niet voor niets begonnen met alternatieven op de markt te zetten met hogere koel capiciteit Wink

 

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 03 juli 2020 09:37 AM
  [ # 1763 ]

Kan natuurlijk, maar was nieuw en zit er pas een jaar in.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 21 augustus 2020 06:28 PM
  [ # 1764 ]

Terug van vakantie - all is well. Ik denk dat de condensor gewoon wat (te) veel wind vangt.

Iets anders: de CX start slecht. Startmotor draait prima maar aanslaan is niet altijd gegarandeerd. Vooral na even gelopen te hebben is opnieuw starten een uitdaging.
Tips?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 augustus 2020 07:22 PM
  [ # 1765 ]

De laatste keer dat mij dat overkwam bleek de benzinepomp overleden. smirk Maar goed, bij jou is het dus iets minder structureel. Alleen bij heel heet weer en/of stops bij snelwegritten? Dan is misschien de benzineleiding iets te warm. Maar als het ook bij ‘gewoon’ een warme motor optreedt, tja, dan heb ik geen idee.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 21 augustus 2020 09:29 PM
  [ # 1766 ]

Het is de afgelopen weken doorlopend warm.
Maar het treedt op na redelijk korte stukken en een tijdje stilstaan daarna. Auto over de camping naar de tent rijden om de boel in te laden… Kind naar hockey brengen, ritje van 10 km, anderhalf uur later starten, dat werk.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 augustus 2020 07:03 PM
  [ # 1767 ]

Kan de BDP sensor zijn, even wisselen voor een reserve exemplaar.
Dan maar hopen dat je er geen 2 heb, dat ligt eraan welke motor ze erin gezet hebben, de latere serie 2’s (+/- 87 en later) hebben er maar 1.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 02 september 2020 10:27 AM
  [ # 1768 ]

Ik heb begrepen dat een kapotte sensor doorgaans betekent dat ie er helemaal mee ophoudt, en dat was niet het geval. Inmiddels wilden beide CX’en helemaal niet meer starten, en hoewel dat best fraaie plaatjes oplevert, is het vooral bloedirritant.

Bij de groene was het eenvoudig opgelost, accu was gewoon plat. Ding wordt simpelweg te weinig gebruikt. Toen mijn vrouw stomverbaasd met de sleutel in de hand naast de break stond terwijl de startmotor driftig kuchend de accu leeg bleef trekken (en de auto nog altijd niet aansloeg), werd duidelijker waar de oorzaak van het slechte starten bij die CX gezocht moest worden. Het contactslot of de startmotor. Het contactslot was in 2010 al niet 100% meer (getuige het losse contactslot dat ik destijds zonder verdere toelichting bij de auto meegeleverd kreeg), maar dat lijkt het toch niet te zijn. Ook bypassen van het contactslot, door de startmotor rechtstreeks aan de plus te houden, biedt geen uitkomst. Want als ik de startmotor na vergeefse pogingen dan van de plus haal, blijft ie ook doorstarten. Er zal dus ergens een relais van de startmotor blijven plakken?

Laat me raden: dat zit op een onmogelijke plek en je kunt er niet bij als de auto op zijn buik ligt…?

O ja, en de airco doet het niet, maar daar heb je sowieso niks aan als de auto niet start…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 september 2020 11:34 AM
  [ # 1769 ]

Het zit je niet mee. Een startmotor die door blijft lopen, dat hoorde ik niet eerder. Benieuwd war dat nou weer is.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2020 12:18 PM
  [ # 1770 ]

Yep. Onder je spruitstuk. Alleen goed bereikbaar van onderen.

Je bendix blijft hangen…. Ff een dreun erop met de hamer!

Of: van boven af enorm kloten tot de starter eruit is….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
118 van de 126
« Eerste  < Vorige 116 117 118 119 120 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook