116 van de 126
« Eerste  < Vorige 114 115 116 117 118 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juni 2020 01:51 PM
  [ # 1726 ]
Mulder schreef:

En ik heb de bijzonder verhelderende foto’s van Arjan inmiddels gevonden en de aanpassing zit erin.

Inderdaad, die heeft het bijna 10 jaar terug al heel duidelijk weergegeven.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1541761/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27804
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juni 2020 02:18 PM
  [ # 1727 ]

Jup, en werkt ook nog steeds!

Wat je feitelijk doet is dat het circuit niet meer afhankelijk is van het contactslot. De fans kunnen altijd draaien.
Als het echt goed warm is kunnen die fans bij mij wel een minuten lang draaien, dan eerst op de volle stand en dan nog een tijdje op halve kracht.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9115
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 juni 2020 02:20 PM
  [ # 1728 ]

Uiteraard, een vaste verbinding is zelfs betrouwbaarder dan een relaiscontact. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 juni 2020 06:21 PM
  [ # 1729 ]

Maar is het echt nodig…
Dit vraag ik mij wel eens af.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 juni 2020 06:24 PM
  [ # 1730 ]
René Jongejan schreef:

Koelsysteem vullen kan gewoon met koude en stilstaande motor.

Ik doe het altijd met draaiende motor.
Bijvullen ontluchten en dop eraf laten tot de thermostaat open gaat en bijvullen tot het genoeg
Is.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 20 juni 2020 11:22 PM
  [ # 1731 ]

Gaat je thermostaat wel open? Als die niet opende wordt de motor ook te heet en blijft de radiateur koud of lauw. Dan zullen de koelventilatoren ook nooit gaan draaien

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 21 juni 2020 09:46 AM
  [ # 1732 ]

Na op correcte wijze ontluchten lijkt het vooralsnog een luchtbel in combinatie met te weinig koelvloeistof te zijn geweest.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 juni 2020 11:56 AM
  [ # 1733 ]

Ik verwacht dat je het nu opgelost hebt. Mooie week om het te testen: meerdere dagen 30°.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 22 juni 2020 07:34 PM
  [ # 1734 ]

Nope.

Koelvloeistof op niveau, netjes ontlucht, radiateur wordt overal warm maar de fans draaien toch maar niet. Stationair blijft ie hangen rond de 89 graden maar belast gaat ie gewoon weer over de 100.
Met de stekkerpolen van het thermocontact doorverbonden draait de boel wel, dus het zal toch het thermocontact wel zijn. Zit er een slimmigheidje ingebouwd waardoor je die kunt wisselen zonder dat je het systeem moet leeghalen of is het toch gewoon aftappen geblazen voordat je die wisselt? Of zie ik een logische andere oorzaak over het hoofd?

Kachel geeft ook geen warmte trouwens, maar dat is vooral komende winter irritant.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2399
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 juni 2020 07:49 PM
  [ # 1735 ]

Thermocontact losdraaien met de vervanger al in de hand en dan snel wisselen lukt ook wel. Een beetje koelwater verspil je dan wel maar vaak valt het erg mee hoeveel. Wel een lekbak eronder zetten natuurlijk. Mocht je speciale klemmen hebben om de slangen van de radiateur dicht te drukken dan scheelt dat natuurlijk in het potentiele verlies…
Naderhand natuurlijk weer bijvullen en ontluchten.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Gepost: 22 juni 2020 09:16 PM
  [ # 1736 ]

Thermocontact kun je inderdaad wisselen zonder aftappen. Ik heb dit zelfs al meerdere malen gedaan zonder achteraf te ontluchten.
Vul het expasievat dan wel helemaal zodat de koelvloeistof niet te laag komt tijdens het wisselen.

Verder heb ik nog een bedenking: loopt de temperatuur tijdens het rijden boven de 50km/u op tot over de 100 graden?
Als dat zo is heb je volgens mij nog een ander probleem, wat normaal moet je door de rijwind genoeg koeling hebben zonder hulp van de ventilator(s).
Wat zit er trouwens in van radiator en koelvin(nen) wetende dat dit voorheen een T2 diesel was…
Is dit de T2 opstelling of zit er nu een Sofica radiator met enkele of dubbele koelvin in en is dit nog het thermocontact van de T2? (deze heeft normaal hogere temp waarde’s)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 juni 2020 09:17 PM
  [ # 1737 ]

Het kan natuurlijk ook aan het/de relais liggen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 juni 2020 09:34 PM
  [ # 1738 ]

Meten is weten

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 22 juni 2020 09:48 PM
  [ # 1739 ]
trxke schreef:

Thermocontact kun je inderdaad wisselen zonder aftappen. Ik heb dit zelfs al meerdere malen gedaan zonder achteraf te ontluchten.
Vul het expasievat dan wel helemaal zodat de koelvloeistof niet te laag komt tijdens het wisselen.

Verder heb ik nog een bedenking: loopt de temperatuur tijdens het rijden boven de 50km/u op tot over de 100 graden?
Als dat zo is heb je volgens mij nog een ander probleem, wat normaal moet je door de rijwind genoeg koeling hebben zonder hulp van de ventilator(s).
Wat zit er trouwens in van radiator en koelvin(nen) wetende dat dit voorheen een T2 diesel was…
Is dit de T2 opstelling of zit er nu een Sofica radiator met enkele of dubbele koelvin in en is dit nog het thermocontact van de T2? (deze heeft normaal hogere temp waarde’s)

De radiator is nieuw, merk geen idee. Dubbele koelfan want airco. Maar heeft een jaar in de TD2 gezeten en is meegegaan met de benzine-ombouw. Heeft het de eerste 4 maanden met de benzinemotor prima gedaan. In de TD2 was het altijd 83 graden voor de eerste en 97 graden voor de tweede fan, tenminste dat denk ik want dat waren de waarden die het meest in beeld zijn geweest onder het rijden. Bij normaal gebruik onder gematigde omstandigheden werd ie nooit warmer dan 83 graden.

Ik kan me zo voorstellen dat ie met alleen rijwind de boel niet gekoeld krijgt, er zit ook nog een condensor voor.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 22 juni 2020 09:50 PM
  [ # 1740 ]
jantje1948 schreef:

Het kan natuurlijk ook aan het/de relais liggen.

Ik begrijp dat die prima zijn als de fans wel gaan draaien met de stekkerpolen doorverbonden. En dat is het geval.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
116 van de 126
« Eerste  < Vorige 114 115 116 117 118 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook