4 van de 51
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Visa GTI 115
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 maart 2010 12:30 PM
  [ # 46 ]

Ik begrijp dat je je ze voor de eerste APK eraf haalt.

Het zijn toch verstralers? Lijkt me niet dat je die af hoeft te dekken?
Bij mijn CX zitten er verstralers in de koplampen, dat mag ook gewoon.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 17 maart 2010 01:28 PM
  [ # 47 ]

Hedenmorgen is de VISA GTI 115 voor de APK goedgekeurd met de km stand op precies 91.000 km.

Vanmiddag de extra lampen er weer op en morgen gaan we er helemaaaaal mee naar Ter Apel.
En dan elke dag een stukje verder, met de telefoon en autotrailer thuis achter de hand.
Na totale demontage doen zich mogelijk wel wat kinderziektes voor, al hoop ik dat niet natuurlijk.
En hij moet er toch eerdaags echt tegen aan.
9, 10, 11 April een driedaagse toertocht naar noord Frankrijk, Champagne Ardennen heen en weer.
18 April de voorjaarsrit van de Visa Club.
Citromobile blijft een vraagteken..?? Ik ga daar al met Jumpy en Caravan heen.
Direct na Citromobile op de autotrailer mee naar de Drome, in Buis les Baronnies alwaar ik een 7 daags evenement organiseer met vijf tourtochten naar de Provence, de Drome, de Ardeche en Cevennes, de Vercor
en als vijfde de Alpen, dus achter Sisteron.
5 hele dagen rijden met afstanden van ruim 400 km per dag in een aaneenschakeling van bochten en cols.
Als hij dit allemaal overleefd, dan schrijven we hem direct in voor het sportieve Citroen, Panhard evenement op het circuit van Montlhery begin Juli en voor de 5e Historische Le Mans laten we hem thuis, dan is de Jumpy weer aan de beurt.
VISA… 15-KZN-1 ... Veel succes en plezier met je nieuwe baas.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 07 april 2010 09:36 AM
  [ # 48 ]

Kinderziektes, ik zei het al, ook ik zal daar niet aan ontkomen.
Trillen in het stuur boven de 120 km, de Nankang banden zijn nu vervangen door Tyo’s CF 1 banden, er is in deze maat 185-60-13 niet veel te koop.
Maar de wielen liggen nog steeds naast de GTI.
Die staat al weer enige tijd stil met ze poten omhoog, hij is uitgeschakeld door een elektrisch probleem. 3 Drie van de 4 meters in het dashboard werken niet en dat is echt lastig, maar ook om dat op te sporen.
Zoals altijd begin je aan de verkeerde kant van het probleem te zoeken.
Bij gelegenheid ga ik met GV de plagende draadjes en storing op sporen, om dat te doen is er onder de motorkap weer heel veel verwijder en licht ook het dashboard er weer uit.
En ik moet je zeggen dat dit nou niet mijn favoriete tak van sport is.
Maar het zal zeker goed komen, jammer is dat ik er volgend weekend niet mee naar Krimpen zal rijden, eerst moet alles weer in orde zijn.
Maar ook de Jumpy zal DJ in Krimpen weten te vinden.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 07 april 2010 09:40 AM
  [ # 49 ]

Dat is balen zeg.

Jeroen

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 07 april 2010 12:29 PM
  [ # 50 ]

Inderdaad. Maar in ieder geval nog gefeliciteerd met de APK en je Kenteken!

 

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 17 april 2010 08:38 AM
  [ # 51 ]

Stand van zaken een dag voor de voorjaarsrit, de VISA GTI 115 staat nog steeds met zijn poten omhoog en er is de laatste tijd weinig aan gedaan.
GV de “Visadoktor” is voor een tijdje bij me ingetrokken en toen hebben we een aantal andere dingen gedaan.
Nou ja dingen… er wordt het een en ander op C15d gebied flink aangepakt.
Een gebied van een auto dat mij helemaal niet aanspreekt, maar GV zit nergens mee, die last er weer keurig netjes en met veel geduld weer een kokerbalk in.
De lange vakanties die gaan komen zullen het afmaken van de VISA GTI 115 niet bevorderen, het maakt ook niet uit, de Visa is voor mij, mijn speelgoed.
Het wachten is op een elektrisch schema dat eerdaags in aantocht is, zodat we alle aansluitingen kunnen door meten, of er ergens een draad gebroken is.
En samen met de de Visadoktor zal dat wat beter verlopen als dat je alleen staat te knoeien.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 21 juni 2010 12:59 PM
  [ # 52 ]

Elektrische storing…
Gisteren de 20e is de Visa dokter “GV” langs geweest. En deze had met het El.schema in de hand de storing binnen een kwartier gevonden. We gaan eerst even de draden doormeten dan zijn we er zo.
De drie draden die de 3 meters op het dashboard moesten aansturen waren onderbroken en wel in de vorm van, de twee stekkers zaten niet in elkaar.
Ik zal het zelf maar vast zeggen, “stom” dat ik dat niet gezien heb.
Ik had die stekker een andere functie toebedacht, nogmaals een stommiteit van mezelf.
Maar ook was ik heel erg blij dat het niets ernstigs was. “GV” is geniaal op het gebied van de elektriciteit.
Er is een ander schakeling gemaakt zodat de twee ventilatoren om beurten aan zullen slaan indien dat nodig is. Net zoals dat in de C15 diesel is gemonteerd.
Onder de motorkap en binnen ligt alles uit elkaar om deze storing te zoeken.
Vanmiddag gaat het dashboard weer in elkaar. Morgen komt alles onder de motorkap weer op zijn plaats.
Ook gaan dan de Alu GTI velgen met de nieuwe Toyo banden er voor het eerst op.
Als het goed is zal elke trilling in het stuur dan verdwenen zijn.
Dus als je morgenmiddag aan de A28 bij Spier gaat staan zal je me zien proefrijden.
Als deze goed verlopen en daar twijfel ik niet aan, gaat er in de avond een telefoontje richting Frankrijk of ik nog kan inschrijven voor de Sportieve Citroen en Panhard en DB dag op Zaterdag
3 Juli.A.S. en wel op het circuit van Montlhery te zuiden van Parijs. Rondjes rijden op de oude kombaan van dit circuit, deze baan is uit de jaren 20.
Zo ja dan gaan de 4 velgen met slicks er onder en word hij reeds op de autotrailer gezet en de tank en cans gevuld worden met benzine en de Jumpy tank met Diesel.
In de jumpy zullen de nodige (6 wielen) en ander onderdelen en gereedschappen worden meegenomen.

“Stom en niet Zien” Hou er vast rekening mee als je wat ouder wordt.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 21 juni 2010 01:00 PM
  [ # 53 ]

Hij doet het weer, dat is het belangrijkste! Ik kan niet wachten om er een ritje in te maken!

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 21 juni 2010 01:39 PM
  [ # 54 ]

Goed nieuws, Kees!


Waarschijnlijk kom ik binnenkort een keer buurten bij GV om wat onderdelen te brengen en te halen, kan ik misschien mooi het nuttige met aangename combineren en ook jouw monster eens van dichtbij bekijken. Wink

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
hocks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 21 juni 2010 11:49 PM
  [ # 55 ]

He Kees , veel plezier in frankrijk en doe Bruno de groeten!

Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 juni 2010 12:23 PM
  [ # 56 ]

Kees, goed bezig en veel plezier met de Panhards!

Citroen!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 24 juni 2010 09:50 AM
  [ # 57 ]

De VISA GTI loopt weer zoals het hoort, alle meters doen priema hun werk en ook de koelmotoren slaan op het juiste moment aan en uit.Het is weer een feest om mee te rijden. En dat rijden dat deden we dus op de A 28 daar is altijd wel iemand te vinden die gas wil geven. Bij het aandringen van de Visa bij een Jeep V8 gaan we toch op een gegeven moment tegen de 170 km, ik ben tevreden.
In de avond gaan we de inchrijving regelen voor Citroracing 2010 op 3 Juli op het circuit van Montlhery, 40 km ten zuiden van Parijs.
De organisator is blij dat ik toch nog met de GTI wil komen, de inschrijving is al op 15 Juni gesloten maar alles komt goed. We kunnen zaterdag dan 6 keer rijden, ik verheug me er nu al op.
Tenslotte is het wel weer enige jaren terug dat ik daar met mijn Alpine A110 mijn rondjes heb gereden.
Ook worden er twee overnachtingen in het Eclipse Hotel gereserveerd.
Maar nu komt het, hoe kom ik aan zo’n mazzel.
Na het inschrijven werd mij aangeboden om Vrijdagmiddag eerst het Conservatoire te bezoeken.
“Ja graag natuurlijk” daar was ik in Februari ook al, maar nog een keer dat is nooit weg en ook mijn wederhelft is welkom.
En het blijkt later thuis dat je toch niet alle auto,s op de foto hebt gezet.
Maar het doel is dus Montlhery, er zijn drie groepen, monoposto’s dus de Monomiles de Mep X2 en de Mep X27, en ook eventueel de Jefa, ook een eenzitter met een Panhard motor waar er maar heel weinig 4van zijn gemaakt, maar Mons.Fournier die heeft dat allemaal in zijn bezit en ander Panhard en DB geweld.
Dan de oudere Citroens GS, Visa, DS, SM, enz. en als laatste het modernere spul AX, Saxo, enz.
Laten we hopen dat het droog weer is dan kunnen de slicks goed hun werk doen.
En ik hoop dat ook de Visa GTI van vorig jaar van de partij zal zijn kijken of de 115 pk wat uitmaken.
Maar helaas zie ik hem nog niet in de deelnemerslijst staan en dat zou jammer zijn.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 24 juni 2010 12:50 PM
  [ # 58 ]

Mooi werk Kees! Ben ik toch niet helemaal voor niks aan het solderen geweest Wink
Gave plannen voor Frankrijk! Je zorgt toch wel voor wat actiefoto’s hè?

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 24 juni 2010 01:27 PM
  [ # 59 ]

Nou die foto’s worden door de organisatoren gemaakt ze staan meestal met drie man te fotograveren.
Alleen ik moet voor de actie zorgen en zal mijn best daar voor doen.
En op dat circuit zijn hele mooie plekjes voor actiefoto’s wat dacht je van de kombaan…
Die foto’s kan je na het evenement op hun website terug zien, ook nog van 2009 en 2008.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 24 juni 2010 09:00 PM
  [ # 60 ]

Jeroen kom je nog langs morgen,de VISA GTI 115 staat vooe de deur kan je hem meteen even testen.
Enne die DS foto’s….

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
 
4 van de 51
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook