39 van de 51
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Visa GTI 115
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 juni 2015 10:28 AM
  [ # 571 ]

Die Visa van jou beleeft nog eens wat! Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 11 juli 2015 08:36 AM
  [ # 572 ]

Gisteren een laatste proefrit gemaakt en een camera gemonteerd.

De VISA GTI 115 staat al op de autotrailer.

En ook de Jumpy is als slaapplek aangepast.

Mercredi,... Le Grand Depart… direction

Montbeugny bij Moulin “Circuit du Bourbonnais”.

En ook de Panhard 24 CT gaat die kant op.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 11 juli 2015 10:20 AM
  [ # 573 ]

bon voyage

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 24 juli 2015 08:54 AM
  [ # 574 ]

Het weekend is reeds achter de rug.

En een verslag is ook al geschreven.

Even geduld, het komt op de voorpagina.

Of anders in dit topic.

Maar de 10e ““Citro Racing”” was zeer geslaagd.

De VISA GTI 115, als ook zijn baas hebben er weer erg van genoten.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 28 juli 2015 09:22 PM
  [ # 575 ]

Bij deze de 3 fimpjes van sessie 1 / 2 / 3 /.

En ook een fotoreportage van het evenement .> CITROEN 50 JAAR IN DE AUTOSPORT <.

De film opnamen zijn gemaakt vanaf de vooruit van de VISA GTI 115.

De foto’s geven een beeld van het hele weekend van mens en machine.

Het evenement vond plaats 18/19 Juli j.l. op het

‘‘Circuit Du Bourbonnais’’ in de buurt van Moulins.

Sessie 1: https://youtu.be/V8QFAd9A0Pc

Sessie 2: https://youtu.be/_EKE9lOB7H4

Sessie 3: https://youtu.be/p-THwXGMf8c

Foto’s: https://goo.gl/photos/SVBUPwWHRKUuLuCP9

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 28 juli 2015 09:36 PM
  [ # 576 ]
Visa GTI 115 schreef:

Het weekend is reeds achter de rug. En een verslag is ook al geschreven. Even geduld, het komt op de voorpagina.

Zeer zeker! Nu alvast een grote “Merci!” voor onze speciale rallyverslaggever! halelujah

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 juli 2015 09:52 PM
  [ # 577 ]

Strak bochtenwerk Kees!
Leuk om te zien dat zo’n ouwe Panhard ook nog goed meekomt!
En die AX is jou zelfs de baas…
Wat voor uitvoering is dat?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juli 2015 10:16 PM
  [ # 578 ]

Leuke filmpjes en foto’s!

De witte AX op de foto’s bedoel je? Zo te zien een AX sport, maar of die met originele specs rijdt weet je natuurlijk niet.

De Visa in elk geval niet, staat hem goed die slicks. Ik vind de oranje velgen overigens mooier Wink

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 juli 2015 10:24 PM
  [ # 579 ]

In één van de filmpjes trekt die witte AX de Visa er uit…
En ik dacht dat de Visa toch de “standaard” 1,6 115Pk heeft.
Maar met zo’n vedergewicht kan je daar aardig mee uit de voeten!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 juli 2015 10:33 PM
  [ # 580 ]

Machtig zoals je ze op een hoop kunt rijden.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 28 juli 2015 10:34 PM
  [ # 581 ]

De artiest ‘in’ de VISA GTI 115 dat ben ik zelf, de actiefotograaf ervan is Rene de Boer.

Rene bedankt.






Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 31 juli 2015 02:23 AM
  [ # 582 ]

van de voorpagina

10e CitroRacing Historique

Reiziger, racer en verhalenverteller Kees “VISA GTI 115” neemt ons mee naar het Circuit du Bourbonnais, waar de tiende editie van CitroRacing Historique wordt verreden. Als Kees vertelt, ruik je de benzine, het rubber en de remblokken. Dankzij een nieuwe dashcam kun je nu nog beter meerijden.

Op 18 en 19 juli j.l. organiseerde de familie Jammes de tiende editie van dit sportief Citroën-samenzijn. De plaats van handeling is wederom het Circuit du Bourbonnais in de buurt van Moulins in Midden-Frankrijk. Ook voor deze editie heb ik me vroegtijdig ingeschreven. Ook de Panhard 24 CT van Jaap uit Eindhoven is deze keer weer aanwezig. Ook hij moet hiervoor een stukje rijden: top! Autojournalist en topfotograaf René de Boer is ook aanwezig om alles vast te leggen en te verslaan voor diverse autobladen.

Om erbij aanwezig te zijn, weet ik na jaren dat ik er 1000 km voor moet rijden en ook dezelfde afstand weer terug. We zijn daardoor een kleine week onderweg, we komen als eerste en gaan als laatste. Vrijdag overdag, maar veelal in de avond en nacht komen de deelnemers overal uit Frankrijk aanrijden, met achter zich aanslepend een autotrailer met daarop hun speelgoed. De tiende editie, er wordt een heel spektakel van gemaakt. De bijzonderste types worden van heinde en verre aangevoerd. Ze nemen plaats in een speciaal daarvoor gereserveerd deel van het circuit. Er staan na een tijdje wel heel veel bijzondere sportieve Citroëns, zelfs komend uit privéverzamelingen en het Conservatoire. Vrijwel alles is goed vertegenwoordigd, ook op het gebied van de Visa is er weinig te klagen. De Trophée, 2 Chrono’s, de 1000 Pistes en zelfs 4 GTi’s 115. Dat wordt spektakel, voorzie ik al. Maar er is natuurlijk nog veel meer, SM, DS, CX, zeg het maar. Ook de MEP X2 en X27, DB en de Monomill zijn vertegenwoordigd en er staan wel 5 Panhards 24 CT op een rij. Zelfs een Jefa, een Fairchild en een Devin zijn erbij. Bijzonder is de zelfgebouwde eenzitter die is voorzien van een zelfgebouwde viercilinder Panhard-motor. Pierre heeft een wel heel apart apparaat uit zijn château meegenomen. Deze Citroën heb ik echt nog nooit eerder gezien. De bijnaam ?de tank? behoeft verder geen uitleg.

Het stikt hier dus van de techneuten, van wie de een het nog beter weet dan de ander. Er wordt ook gereden, dat gebeurt na de briefing op de vroege zaterdagmorgen. Het bord met daarop wie waar hoe laat rijdt, blijft altijd een Frans vraagstuk, maar ook dat lost zich vanzelf op. Ik sta voor 9h20 op de rol. De Visa GTi 115 is er klaar voor en ook is er een verse camera op de voorruit gemonteerd. Tijdens de eerste sessie is het weer even wennen, maar al snel zit de gang er goed in. De GTi heeft er veel zin in en ik krijg het voor elkaar om alles voorbij te rijden. Hij loopt als een zonnetje! Je begrijpt: er volgen deze dag nog vele sessies en ontmoetingen met andere deelnemers.

Op het korte rechte eind bereikt de Visa GTi 115 een snelheid van ruim 135 km/h, daarna met een iets mindere snelheid de twee snelle bochten door. Dan die fantastische derde bocht, waarvoor wordt teruggeschakeld naar de derde versnelling en je heel hard moet remmen. Dat doet hij trouwens geweldig met zijn Brembo-schijven en zijn speciale remblokken DS 2500 Ferodo. De motor is zo sterk en trekt zo goed dat er tot halverwege het rechte eind in de derde versnelling kan worden gereden. In die tussentijd kom ik nog twee maal in het magische gebied tussen 4.000 en 5.500 toeren, want dan gebeurt het pas voorin. Eenmaal op het rechte eind gaan we naar de vierde versnelling: precies bij 5.500 toeren, dan hebben we nog wat reserve over. De vijfde versnelling komt helemaal niet aan bod, dus er wordt per ronde maar twee keer geschakeld. De banden, de Michelin 16/53-13 slicks worden er niet beter op, vooral linksvoor krijgt het zwaar te verduren. Ze worden dus na het weekend afgevoerd.

Tussen de bedrijven door worden er demo’s gegeven met de hiervoor speciaal aangevoerde Citroëns. Met daarin en achter het stuur een hele vloot aan oud-coureurs en technisch personeel van weleer. Ze genieten er na jaren nog altijd van. Een paar namen: Pierre Lartique, Phillip Wambergue, Christian Dorche, Silvie Seignobeaux, Lucette Ogier, Bruno Thiry, Claudine Trautmann, François Chauche, Eric Chantriaux, Patrick Lapie, Alain Leprince, Jean Claude Ogier, Patrick Vanson en Henry Trautmann, enz. Bruno Thiry uit België verzekerde me ervan dat hij nog steeds in het bezit is van een competitieve Visa 1000 Pistes. Helaas komt aan zo’n dag altijd te snel weer een einde, maar altijd met als afsluiting het drinken met zijn allen van een aperitief, in dit geval uit de buurt van de organisatie, het overheerlijke ?Muscat?.



Tijdens dat samenzijn wordt een aantal mensen in het zonnetje gezet. Er worden boeken uitgedeeld en wel het nieuwe boek ?DS Toujours d’Avant-Garde”. Tot mijn stomme verbazing word ook ik naar voren geroepen om uit handen van de vroegere Directeur Citroën Competition 1971/78, Marlène Cotton-Wolgensinger, en de huidige directeur van het Conservatoire, Marc-André Biehler, dit boek in ontvangst te mogen nemen. Voor mij, neem dat aan, echt wel een bijzonder moment. Jarenlang die afstand afleggen om dit evenement bij te wonen, vonden ze allemaal wel vrij bijzonder en dat was de reden van dit mooie en waardevolle cadeau. De dag is echter nog niet voorbij: we gaan met zijn allen naar het verderop gelegen dorpje Montbeugny voor het diner, geserveerd in de locale Salle de Fêtes. Als het heerlijke etentje zijn einde nadert, komen er op een filmscherm foto’s van vroeger en een naam van een persoon: leuk! Bij elke naam krijgt de betrokkene een microfoon aangereikt en mag dan zijn verhaal bij de foto’s vertellen. Dan pas zien we hoeveel mensen de organisatie bij elkaar heeft weten te halen om dit tiende feest te vieren, ze zitten allen aan een in het midden staande, grote tafel. Na afloop bedankt Marlène de hele groep aanwezige sportieve Citroën- en Panhard-liefhebbers en ziet ons als n grote familie. Tegen middernacht keren we terug naar het circuit om van een welverdiende nachtrust in de Jumpy te genieten.

Het is zondag en al heel vroeg loopt een ieder weer over het terrein te banjeren. Ook ik: uitslapen wat is dat? Om half negen weer een korte briefing. Er zijn er altijd die niet weten wat het rode licht betekent. Inderdaad, van de baan af. Daarna herhaalt het hele ritueel van de zaterdag zich en zal ik aan het eind van de zondag er achterkomen dat ik al mijn elf sessies heb gereden en 217 km heb afgelegd. De Visa GTi 115 heeft het geweldig gedaan, achterin het gat steeds benzine gooien, voorin wat koelvloeistof bijvullen en zorgen dat het oliepeil steeds boven het bovenste streepje blijft, hoewel het olieslingerschot zijn nut al genoeg heeft bewezen.

Aan alles komt een eind, er zijn er al verdwenen richting huis. Ik blijf rondrijden tot het einde. Met de ?zwart-wit geblokte vlag” voor mijn neus geven ze aan dat het ook voor mij voorbij is, dit mooie weekend. We plaatsen de Visa GTi 115 weer op de autotrailer en zetten hem goed vast. We blijven met een handvol mensen nog een nachtje op het circuit slapen. Daarna, maandagmorgen, vertrekken we weer naar het noorden voor onze tweedaagse reis terug naar Drenthe. Bruno, Vincent en familie Jammes, bedankt voor deze geweldige tiende editie van CitroRacing Historique.

tekst en foto’s: VISA GTI 115

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 31 juli 2015 08:31 AM
  [ # 584 ]

Wauw wat een belevenis.  lovecitro

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 31 juli 2015 08:34 AM
  [ # 585 ]

Hans,... Arjan,... en anderen,...

Bij deze een reactie, inderdaad is de AX een AX Sport.

Dus 1300 CC en voorzien van twee dubbele carburateurs.

In voorgaande jaren reed ik dit AXje zo voorbij.

>> Trouwens en pracht exemplaar, best wel zeldzaam, maar hier in Beilen

staat er ook een en in het Groningerland heeft een aardige jongedame er ook nog een. <<

Maar deze AX is nu voorzien van meer PK’s, ik heb de kap niet open gezien.

Zowel de AX als de Visa trekken nu precies even snel op.

Echter de VISA remt veel beter en later dan de AX.

En eerlijk is eerlijk, ik heb er slicks onder en de AX gewoon straatbanden.

En dat is echt een belevenis en een groot verschil.

Als ik voor lig komt hij me niet voorbij en andersom ook niet.

Ik moet je teleurstellen deze AX is mij niet de baas.

Maar op een gegeven moment moet je stoppen met strijden.

We komen daar voor ons plezier en willen ook beide weer met een

schadevrije Citroen huiswaarts.

En Arjan de VISA is echt origineel onder de motorkap, maar heb de motor

wel zelf opgebouwd.

Maar de koek is nog niet op, dit weekend hebben we da GAMMA Race Days

hier op het circuit van Assen, met een geweldig programma KOMEN DUS.


Maar zelf zijn we Dinsdag a.s. weer aan de beurt, Vrij rijden op Assen.

Je kan dan 4 sessies van 20 minuten rijden dus 12/13/14/en 15.00. uur.

Helaas Arjan, de VISA is van 4 andere rode velgen voorzien en vers rubber.

De 4 oranje krijgen een opknapbeurt, ofwel opnieuw spuiten en houden we in het schap

tot er weer een stel banden voorbij komen, 13 inch wordt steeds moeilijker.

Ook de benzine zit er reeds in en alle vloeistoffen zijn op en of over peil gebracht.

Maandag even op de trailer trekken en dan geen 1000km maar 15 km van huis rijden.

Ik heb er nu al zin in…

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
 
39 van de 51
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook