61 van de 86
« Eerste  < Vorige 59 60 61 62 63 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 mei 2018 07:32 PM
  [ # 901 ]

Nou, dat hele gebeuren met de Veendam - Leer - Veendam ging moeiteloos. Onderweg terug nog even gekeken of het gehobbel bij ongeveer 120 ook opgelost is, en dat is ‘t. Tijdens de rally kom je daar, met een gemiddelde snelheid van 36 km/h, niet achter. De auto heeft zich uitstekend gedragen, zelfs bij ‘filerijden’ in de hitte (30+) tussen de velden bij Papenburg: nu weet ik in ieder geval zeker dat de elektrische fan ook automatisch op veilige temperaturen aanslaat én weer afslaat. En 8 plaatsen omhoog in het klassement ten opzichte van vorig jaar, wat betekent dat het leerproces tussen I en mij met betrekking tot dit soort ritten werkt. Het is vooral voor de gein en de werkelijk schitterende route elke keer, maar als je er op vaardigheidsniveau ook een beetje vooruitgang in boekt is dat toch lekker.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 mei 2018 09:56 AM
  [ # 902 ]

He he!

Eindelijk doet het ding het…

Gaaf!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 mei 2018 05:59 PM
  [ # 903 ]

Maar dat wil niet zeggen dat er niks meer misgaat. De eerste de beste week knap weer en de hemelbekleding pleurt er weer uit. ScotchWeld 77 is dus, ondanks ervaringen van gebruikers hier, blijkbaar niet geschikt voor de warmte in een DS. Kan ik de hele zooi waarschijnlijk meteen beter compleet weer gaan vervangen, want het hangt nu zo ver los dat het er eigenlijk uit moet en daar waar het dan nu nog vast zit zal het dan wel stuk gaan. Maar veel belangrijker is de vraag: met wat voor plaksel kun je die Paljas dakbekleding er wél voorgoed in vast plakken?

Ik zal zometeen eerst die toestand er dan toch maar eens uit rukken, dan kun je er tenminste mee rijden zonder dat de hemel op je hoofd ligt. Maar in ruil daarvoor kan ik me vervolgens dood gaan schamen voor de gore ID vinyl dakbekleding met gaten die dan weer in het zicht zit Confused

Het is ook altijd wat met zo’n orgel.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 mei 2018 08:28 PM
  [ # 904 ]

Nou, ik heb ‘t eerst toch nog aan kunnen strijken. Die lijm keert boven een bepaalde temperatuur kennelijk terug naar zijn oorspronkelijke staat, dus de bekleding plak je er blijkbaar ook zo weer in. Tot de volgende keer dat je in de zon parkeert. En da’s wel een beetje hinderlijk, vind ik. Niet dat ik zo graag in de zon parkeer, liever niet zelfs, maar je kunt ook wel eens niet anders.

Er wordt over een oplossing nagedacht. Dit is toch gewoon net niet helemaal zoals ik ‘t hebben wil.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 mei 2018 08:44 PM
  [ # 905 ]

Jij plakt de nieuwe hemel dus op de ouwe hemel?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 mei 2018 10:19 PM
  [ # 906 ]

Op de oude ID-hemel van gewafeld vinyl, want het dak van die gesloopte DSuper ligt erop. Dat zou volgens de terzake deskundigen namelijk moeten kunnen. Maar daarbij komt dat dát spul dus nog gewoon prima vast zit en alleen die nieuwe geschuimde Paljas-stoffering gaat hangen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 mei 2018 10:49 PM
  [ # 907 ]

Pallas stof lijmen op die ondergrond is bij mij nooit goed gegaan. Het liet altijd los, net als bij jou. Na een paar garantiegevallen zijn we er mee gestopt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 mei 2018 11:00 PM
  [ # 908 ]

hmz

Want: dat vinyl eruit steken en de hele hemel opnieuw lijmen/vervangen = k*tklusje. Nou ja. ‘s Zien wat nou weer wijsheid is. ‘Zo laten’ in ieder geval niet.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 mei 2018 11:24 PM
  [ # 910 ]

Hmja. De verwerkingstijd is wat aan de korte kant als je een hemeltje er netjes in wilt strijken. Daar wil je geen haastwerk van moeten maken eigenlijk. Daarbij: als ik met een andere lijm aan de slag ga wordt het nooit meer sterker dan de laag die er nu zit, dus moet ik dan toch alsnog alles eruit gaan steken. Met een goeie kans dat m’n Pallas-lijst ‘t niet overleeft om nog een keer los te worden gemaakt. Zo heel sterk zijn die oude frames en klemmetjes niet meer.

Kortom, als je die weg wilt gaan en het dan ook goed wilt hebben, moet je ertoe bereid zijn om alles weg te flikkeren en compleet overnieuw te beginnen. Met onderdelen die je langzamerhand niet zo makkelijk meer in redelijke conditie vindt (frames, klemmen).

En dat maakt het dus lastig om uit te vogelen wat dan nu het beste schadebeperkend werkt. Misschien is ‘t onder de omstandigheden het beste om er dan in hemelsnaam (haha) maar een stoffen schuifdak in te jassen… Ik weet ‘t allemaal nog niet. Maar ‘s een nachtje over slapen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 mei 2018 11:57 PM
  [ # 911 ]

Egbert heeft een aardig topic over een zelfbouw cabrio Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 mei 2018 08:33 AM
  [ # 912 ]
Penny Lane schreef:

hmz

Want: dat vinyl eruit steken en de hele hemel opnieuw lijmen/vervangen = k*tklusje. Nou ja. ‘s Zien wat nou weer wijsheid is. ‘Zo laten’ in ieder geval niet.

Derk

Dat vynil wat tegen de hemel van een Dnix geplakt zit is sowieso niet vlak genoeg en te zacht om een goede hechting op te krijgen. Maar, wat belangrijker is: Dat vynil dampt kennelijk iets uit als het heel erg warm wordt. Dat geeft dan een soort chemisch laagje waardoor de lijm lost. Wisten wij ook niet… er is echt maar één manier: alles moet er af. Daarna het dak aan de binnenzijde heel goed schoonmaken met thinner en daarna het dak licht opschuren, opnieuw afnemen met thinner en dan pas de nieuwe hemel er tegen plakken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 mei 2018 06:15 PM
  [ # 913 ]

Er is nog een andere manier:

Of dit een oplossing is, valt natuurlijk best over te discussiëren. Maar buiten een aantal nadelen die me duidelijk (onderhoud, molest) zijn heeft het comforttechnisch wel voordelen. Het is met dat warme weer van de laatste tijd gewoon lekker om bij elk gevalletje schaduw meteen een gat in je dak te kunnen maken. In m’n Mercedes /8 had ik daarom ook al zo’n plezier van m’n schuifdakkie Cool

Verder is een DS met zo’n schuifdak best nog wel een boel stiller dan met een compleet polyester dak. Blijkbaar dreunt een origineel plastic dak, en dat gaat over als je er een schuifdak in legt. Precies net als bij, pak ‘m beet zei tante Greet, een A-Ford Sedan met z’n linnen-op-kippengaas dakhuid. Da’s ook tegen het dreunen.

En last but not least, qua comfort: nu valt in ieder geval het hemeltje niet meer op m’n hoofd. Want dat was toch wel sub-optimaal.

En nou ja. Mocht het ooit weer anders (lees: dicht) moeten, dan heb ik nog twee complete daken. Dus dat zien we dan wel weer. Voorlopig vind ik het zelf een nood/deugd verhaal.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 31 mei 2018 10:24 PM
  [ # 914 ]

Derk, om met het laatste te beginnen: je analyse klopt, dat polyester dak werkt als een trommelvlies en het weerkaatst een deel van de hogere frequenties. Ergo: zonder dak ben je die kwijt. Ik kan je vertellen dat zelfs mijn open Mehari zonder het luifeltje stiller is dan met. Mijn eend: idem! En ik heb het veel kunnen uitproberne de laatste weken cool grin

M.b.t. het lijmen: klopt wat Waterman schrijft. Daarop aanvullend: ik heb die paljasdakbekleding ook in mijn rijdende break hangen. Niet origineel, maar allez. Ik heb die rechtstreeks op de epoxylak vh dak gelijmd. En ik heb er vele uren bizar heet weer mee getrotseerd. Hangt er nog perfect in. WAt belnagrij is: het is foam. onder de microscoop bekeken ben je een soort grottenstelsel aan het verlijmen. veel volume, maar heel weinig lijmoppervlak. Lijmsprays werken dus niet. Je moet een enigszins vullende lijm hebben die je goed in het ruwe foamoppervlak kan smeren. Ik heb het gewoon met BisonTix uit het blik gedaan. Met een brede kwast (6 cm).

Mijn andere break (IDylle) heb ik van vinyl voorzien. Maar eerst dat spul op de epoxylak gelijmd waarmee jij je kachel hebt geisoleerd en daarop het vinyl. Met een professionele dakdekkerslijm, met veel doodskoppen erop, dat leek me wel wat Mr. Green

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 mei 2018 10:29 PM
  [ # 915 ]
waterman schreef:
Penny Lane schreef:

hmz

Want: dat vinyl eruit steken en de hele hemel opnieuw lijmen/vervangen = k*tklusje. Nou ja. ‘s Zien wat nou weer wijsheid is. ‘Zo laten’ in ieder geval niet.

Derk

Dat vynil wat tegen de hemel van een Dnix geplakt zit is sowieso niet vlak genoeg en te zacht om een goede hechting op te krijgen. Maar, wat belangrijker is: Dat vynil dampt kennelijk iets uit als het heel erg warm wordt. Dat geeft dan een soort chemisch laagje waardoor de lijm lost. Wisten wij ook niet… er is echt maar één manier: alles moet er af. Daarna het dak aan de binnenzijde heel goed schoonmaken met thinner en daarna het dak licht opschuren, opnieuw afnemen met thinner en dan pas de nieuwe hemel er tegen plakken.

Thinner is vettig.
Gebruik liever wasbenzine dit is veel schraler.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
61 van de 86
« Eerste  < Vorige 59 60 61 62 63 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook