62 van de 86
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 31 mei 2018 10:37 PM
  [ # 916 ]

Of professionele schildersontvetter, heb ik staan, ben de naam even kwijt. Dat spul is zo vreselijk schraal dat als je je daarmee wast ben je meteen 10 kg vet kwijt. Ideaal afslankmiddel.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 mei 2018 10:43 PM
  [ # 917 ]

Ach. Ik hikte eigenlijk al sinds de winter tegen een schuifdak aan. Er zijn velen die er wat van vinden, maar ik weet gewoon dat ik een open dakkie lekker vind. Dus was dit de goede aanleiding.

Maar: het GOED verlijmen van hemelstoffering is niet eenvoudig, blijkt. De opmerking van waterman over uitdampende vinyl is een goeie, want van de oude kwaliteit vinyl is wel duidelijk dat die heel erg lang chemisch blijft ‘werken’. Tel daar jouw op zich terechte opmerking over het verlijmen van schuim bij op en je weet dat recht over het oude ID materiaal lijmen niet het beste plan is. Het is wel typisch dat de bekleding er in eerste instantie afgelopen winter snaarstrak en muurvast in hing. Pas bij het oplopen van de temperatuur ontstonden er problemen. De gebruikte lijm heeft een eerste hechting die zo sterk is dat corrigeren niet meer gaat en alles wat je aanraakt plakt nog lang agressief. In dat opzicht is het prima geschikt spul.

De lijmspray die ik heb verwerkt is juist speciaal voor de verwerking van schuim bedoeld. Maar dat wil uiteraard niet zeggen dat de uiteindelijke toepassing in dit geval klopt met de bedoeling van 3M. Ik heb deze lijm onder andere gekozen om te voorkomen dat je het schuim helemaal dichtdrukt bij het verlijmen. Maar deze lijm is dan misschien juist weer onvoldoende vullend, tenzij je er echt heel veel van verwerkt (je kunt het schuim er wel mee vol blazen). Dat is voor mij, maar ook voor anderen denk ik, nuttige informatie.

Alles bij elkaar is dit hele schuifdak-verhaal een prima manier geweest om er iets van te maken. En zoals ik zei: ik kan in principe ook nog een keer in alle rust een ander dak op de correcte manier prepareren en dan monteren, mocht ik daar ooit aanleiding toe zien. Maar ik ben er nu eerst weer prima blij mee zo.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 31 mei 2018 10:43 PM
  [ # 918 ]
F.SvM schreef:

Thinner is vettig.

huh

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 mei 2018 10:49 PM
  [ # 919 ]

Dat zou best kunnen, ook al zou je dat niet zeggen. Ik heb in het schoonmaken van objectieven en/of de elementen daarvan al vaker geconstateerd dat oplosmiddelen nog wel eens een onvermoed residu achterlaten.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 31 mei 2018 10:56 PM
  [ # 920 ]

Zou kunnen, maar in het geval van thinner zeker geen vet…

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 01 juni 2018 12:57 PM
  [ # 921 ]

De bouwmarkt thinner verschilt wel van de thinner die in de spuiterij professioneel gebruikt wordt. ik zou hiervoor aceton gebruiken.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 juni 2018 07:04 PM
  [ # 922 ]

Je moet er af en toe een beetje ‘mee in discussie’ misschien, maar dan heb je ook best een aardige wagen onder je posterieur. Dat dan weer wel.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 juni 2018 07:15 PM
  [ # 923 ]

Ik mis de kenmerkende korrel van een hp5.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 juni 2018 07:18 PM
  [ # 924 ]

Het is veel te warm om iets te ontwikkelen (behalve dorst). Dat vindt Rodinal niet zo tof… Dus het kan zijn dat je de demosaïcing van een klein Bayer-sensortje bespeurt deze keer.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 juni 2018 07:23 PM
  [ # 925 ]

Ach, gewoon aanmaken met leidingwater en snel gebruiken.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 07 juni 2018 09:53 PM
  [ # 926 ]

Digitaal of niet, op mijn scherm wordt toch alles digitaal weergegeven, het is een mooi plaatje Derk! Ze staat er patent bij. Het is ook een schitterende kleur!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 juni 2018 07:38 AM
  [ # 927 ]

Ha, nu dus zon op je knar, in plaats van hemelbekleding.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 juni 2018 12:08 AM
  [ # 928 ]

Dat dus Cool

Vandaag toch nog 560 kilometer gemaakt zonder verder gedoe.

Over de dijkweggetjes tussen Wormer en Groot Schermer kronkelen met het dak open is uitstekend bevallen. Zo’n groot schuifdak is wel gewoon prettig verkoelend maar dan zonder dat je vol op de tocht & in het gebulder van de rijwind zit.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 12 juni 2018 12:14 AM
  [ # 929 ]
2cvMaarten schreef:

De bouwmarkt thinner verschilt wel van de thinner die in de spuiterij professioneel gebruikt wordt. ik zou hiervoor aceton gebruiken.

bouwmarktthinner is Eco-thinner en compleet anders dan de ouderwetse nitrocellulose thinner.
De ecothinner is minder pittig en laat vettige sporen achter. De ouderwetse thinner haal je bij de verfwinkels. Deze laaet inderdaad nog zeer geringe sporen vet achter en is in theorie niet t meest geschikt als verfverdunner alhoewel dat in d praktijk meevalt en ook door diverse spuiterijen gebruikt wordt. Voor professioneel gebruik is er een echte ontvetter waarvann ik de naam even niet weet.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 12 juni 2018 12:18 AM
  [ # 930 ]
Penny Lane schreef:

Er is nog een andere manier:

Verder is een DS met zo’n schuifdak best nog wel een boel stiller dan met een compleet polyester dak. Blijkbaar dreunt een origineel plastic dak, en dat gaat over als je er een schuifdak in legt. P

Derk

Ik heb vele jaren met een schuifdak gereden en kan bpvengenoemde stelling alleen maar onderschrijven.
En op een heel klein kiertje is er een prachtige ventilatie, zeer prettig toen ik nog rookte

Profiel  
 
 
62 van de 86
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook