31 van de 44
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - nieuwe motorsteunen
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 mei 2017 09:49 AM
  [ # 451 ]

Een aantal zaken zijn belangrijk bij dit dieselmotortje: de klepspeling, de pomptiming, maar ook is het wel goed om te laten uitzoeken of het maximaal toerental goed staat afgeregeld. Heel vaak halen ze na een aantal jaren dat maximumtoerental niet meer namelijk.  Daarnaast zou ik zelf de injectoren laten testen om te zien of ze nog mooi verstuiven bij de juiste druk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 mei 2017 09:52 AM
  [ # 452 ]

Maximumtoerental is toch een aanslagschroef op de pomp?
Die kan toch niet “verlopen”?

Daarnaast moet tijdens een roetmeting ook een bepaald minimum toerental gehaald worden bij plankgas.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 juni 2017 04:01 PM
  [ # 453 ]

Ik heb gisterenavond maar eerst eens de gaskabel gecontroleerd - het zou toch te lullig voor woorden zijn als ik bij een garage aan kom en speling op de kabel het probleem zou zijn.  smirk En daarbij ontdekte ik dat er aan de motorzijde nog wat ruimte zat en beweging mogelijk was terwijl het gaspedaal al door de mat heen geduwd zat - letterlijk, er zit een gat in de mat. Oftewel: de slag van het gaspedaal was onvoldoende geworden omdat het gaspedaal in de loop van de tijd verbogen is geraakt. Het gaspedaal omhoog gebogen zodat het gas weer op dezelfde hoogte zit als de rem. Nu is de slag wel voldoende. Nog niet rijdend getest - maar iets zegt me dat dit in elk geval ook een deel van het probleem was.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 juni 2017 04:23 PM
  [ # 454 ]

Nu nog even checken of bij plankgas de hevel op de inspuitpomp tegen de “maximum toerental”-aanslagschroef komt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 juni 2017 04:45 PM
  [ # 455 ]

Ik zal eens een lampje search mee de cabine in nemen. De looddeken op de motor zit wat in de weg.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 juni 2017 09:09 PM
  [ # 456 ]

Laughing handig die geluidsisolatie….maar het scheelt wel!

De onze had er zin in vandaag, volgens mij hadden we wind tegen op weg naar de camping maar we hebben de ene na de andere vrachtwagen ingehaald Shocked

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 juni 2017 11:32 PM
  [ # 457 ]

Het zijn gewoon echte autobahn razers Laughing

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 juni 2017 08:44 PM
  [ # 458 ]

Het omhoog gebogen gaspedaal doet wonderen. In 4 tot 80, en in 5 ruim over de 100, ook bij wind tegen. En de radio nog hoorbaar cool hmm Dus vrachtwagens in halen kan weer. Toch loopt het gasgeven niet soepel, dus nog checken of de gaskabel ergens in de knel zit door de geluidsisolatie.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 05 juni 2017 10:09 AM
  [ # 459 ]

Ruim over de 100, ook bij wind tegen?? Zozo, dat is niet verkeerd. Als de mijne dat ook deed had ik niets te klagen.
Alleen is het frontaal oppervlak bij de mijne wat groter en dat zal ook wel de grootste boosdoener zijn, vrees ik.
En het rijklaar-gewicht van goed 3 ton zal ook niet echt helpen.

Hoe dan ook, mooi dat de oplossing zo simpel was. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 juni 2017 11:33 AM
  [ # 460 ]

Ja hè? Maar ook wel een beetje een suf probleem, een te slap gaspedaal. Ik zou eigenlijk verwachten dat de afgeronde vorm van jouw C35 het grotere oppervlak wel zou compenseren. Bij mij staat 2.100 kg op het kenteken. Met twee personen, bagage, gasflessen en een tank vol water zal dat ook wat (?!) meer zijn. Is die 3 ton bij jouw auto het gewicht op kenteken? Dat vind ik dan wel veel, dan sleep je sowieso 3,5 ton met dik 60 pk.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 05 juni 2017 11:58 AM
  [ # 461 ]

Die pedalen zijn sowieso niet erg stevig. Er lekt een ietsje LHM naar binnen en zo doende kreeg vette schoenzolen. Daardoor een paar keer van het koppelingspedaal af gegleden bij bediening. Tot ie niet verder kon en ik me realiseerde dat ie wel erg ver naar rechts zat. Zat ie inmiddels tegen de stuur-as aan. Krom. Even recht buigen en klaar alweer, maar het geeft idd niet echt een prettig gevoel.

Die 3 ton is idd op kenteken. Maar vergis je niet, het ding is 7,5 meter lang, hè. En van redelijk dik polyester. Daarbij opgeteld het behoorlijke interieur, de vaste gastank, etc. Dat telt wel op. En idd, 69 pk houd dan echt niks over. Op vlakke wegen zonder wind voel je je al gauw een rijdende chicane, ondanks dat ik het pedaal zowat door het schutbord trap en de motor prima doorhaalt. In het begin dacht ik dat ie niet genoeg brandstof kreeg, maar dat bleek allemaal prima in orde. Hij is gewoon traaaag. Als alles een beetje mee zit hoop ik dat dit het laatste jaar is met die 2.5D. Maar ik moet nog veel research doen eer ik weet wat voor aandrijflijn er in komt. Grote kans dat het een 2.1 TD word, net als bij Nanko, alleen wil ik de vertragingskasten eigenlijk niet kwijt. Dus of die ombouwen vanwege de draairichting, danwel een andere versnellingsbak van bv. een Audi (de oudere hebben ook de motor in de lengte met voorwiel-aandrijving). Word nog een hoop uitzoeken en ook een hoop werk…

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 juni 2017 05:09 PM
  [ # 462 ]

Het schijnt dat de tandwielkasten het zwakke punt zijn. Dus als je er werkelijk serieus vermogen in hangt, moet je daar vanaf. Er is een bedrijf dat de HY met Audi-blok en -vijfbak uitrust. De HY is sowieso zonder tandwielkasten. De food-truck markt is blijkbaar goed dat dit te vermarkten is. Ze vragen er aardig wat geld voor.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 05 juni 2017 08:43 PM
  [ # 463 ]

Die van mij is 2850 ledig gewicht. Maar mijne is hoger en lomper dan die van jullie. Toch is de 100 te halen. Ik heb dan nog ietsje over, maar veel is dat niet. Ik kan vrachtwagens vrij vlot voorbij. Lijkt wel makkelijker te gaan met de nieuwe einddemper, maar dat zal wel toeval zijn….

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 06 juni 2017 08:18 PM
  [ # 464 ]

Ik ga me er eens op mijn gemakje in verdiepen, het staat ook niet in de brand, blokje is nog steeds gezond. Smile

De 100 haal ik ook wel, maar dan mag ik geen wind tegen hebben…

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juni 2017 01:24 PM
  [ # 465 ]

Vorige week de NOS spatlappen gemonteerd - kom nu het fotootje tegen. Eigenlijk is eentje met logo wel voldoende - de linker zie je toch niet, de uitlaat hangt er voor. Nou ja, toch leuk.

Afbeelding Bijlagen
Spatlappen.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
31 van de 44
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook