Totaal aantal Berichten: 7610
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik moet een grotere waterpomptang. Bedankt, ik ga het proberen.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ja, op deze manier werkt het. Weer wat gedaan en geleerd. De klem over de twee flenzen was nog wat gedoe - en waar heb ik die tube met dunne uitlaat pasta? Nou ja, het zit weer, als het niet helemaal dicht zit is dat nu iets eenvoudiger op te lossen. Binnenkort een proefrit. En woensdag terug naar de garage voor de afstelling van de motor. Daarna zou alles weer als vanouds moeten zijn en klaar voor lange ritten.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het busje mocht weer mee op vakantie. Door de koudestart-kabel handmatig te spannen is de motorloop bij koude start nu min of meer acceptabel. Het roken beperkt zich na drie keer een busje injectorreiniger in de tank nu tot een heel korte periode na de start. Dat moet het dan maar zijn. Eenmaal onderweg rookt de auto niet en hangt weer mooi aan het gas.
De nieuwe radiateur heeft als prettig bij-effect dat de temperatuur nu minder oploopt op lange hellingen, de meter blijft mooi op ongeveer 90 graden hangen. Op andere momenten zakt de meter iets, maar niet te veel, de temperatuur blijft eigenlijk best mooi constant.
Minder mooi was dat onderweg de gaskabel op het uitlaatspruitstuk was gezakt. Na een wandeling bleek de binnenkabel in de buitenkabel te zijn gesmolten en was gasgeven dus onmogelijk. Ik had een reserve exemplaar, een door de ANWB in het verleden gebricoleerde nood-kabel. Die er weer opgelegd en daarmee de rest van de vakantie probleemloos gereden. Bij Onderdelenschop24.com een nieuwe besteld, die lijkt gewoon nog leverbaar.
Laatste vakantieklusje op de camping was een kromgebogen voorbumper recht trekken. Krom geraakt doordat ik de bus liet rollen terwijl de remdruk nog niet op peil was. Stom. De bumperhoek zat gevaarlijk dicht bij de voorband, dus ik moest wel iets bedenken. Een stuk hout, een hamer en een buurtman op de camping die ervaring had met plaatwerk en de boel was weer recht. Toen bleek bij nadere inspectie dat de linkerbumperhoek nauwelijks vast zat aan de carosserie, de versteviging in het spatbord was blijkbaar in het verleden een keer gesneuveld. Er zat nu een dun plaatje gelijmd over een gat. Dat is nu mijn eerstvolgende klusje: een iets steviger plaatje in het spatbord monteren en daar de bumper op vastzetten.