Dan zou ik toch PU gieten ipv siliconekit
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017














































Totaal aantal Berichten: 42496
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Mercedes E200 CGI T
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Citroensmgz schreef:Het zou me verbazen als de DS steunen ander rubber hebben, een DS blok is ook van ouderwets gietijzer, een C35 diesel blok zal niet echt veel zwaarder zijn.
En toch is het zo. Motorsteunen van de C35 zijn anders: harder/stugger. Ik heb c35 steunen, die 25 jaar geleden nog nieuw te koop waren, wel eens in de ds gezet. Niet te doen. Veels te stug.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Toch bedacht voor de trillingen van de Diesel dan, bedankt voor de opheldering !
To err is human, not to err is divine.


























Totaal aantal Berichten: 7390
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De zoektocht naar motorsteunen gaat verder - ik dacht vis Facebook iets op de kop getikt te hebben maar er komt maar geen pakketje aan
Dan maar de brandstofvulpijp loshalen. Die pijp was vies en vettig van de gemorste diese maar het staal daaronder is helemaal gaaf. De rubberverbindingsmof blijkt onder vuil en tectyl nog helemaal goed en soepel. Met twee FIAT-logo’s er op - niet alle technische zaken komen dus van Citroën. Conclusie: niks poreus, gewoon netjes leren tanken. De boel weer in elkaar gezet en nu extra netjes de pijp aan de carrosserie bevestigd.
Ik dacht dat een losgeslagen loopvlak van de achterband in de wielkast schade had aangericht, maar dat valt achteraf reuze mee. Toen is alleen de bevestiging aan de carrosserie los geraakt.


























Totaal aantal Berichten: 7390
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Uiteindelijk tòch twee NOS motorsteunen uit Italie ontvangen. Maar nu moeten ze er in. Weet een van jullie of dat kan met de motor op de plek of moet ‘het paard’ onder de auto worden uitgerold?














































Totaal aantal Berichten: 42496
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Mercedes E200 CGI T
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Dat kan met motor en paard op z’n plek als ik het mij goed kan herinneren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!


























Totaal aantal Berichten: 7390
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat een geweldig forum is dit toch . Er zit wat ruimte in de tunnel boven de motor - dat zou dus net genoeg moeten zijn. Fijn, dat scheelt weer.














































Totaal aantal Berichten: 42496
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Mercedes E200 CGI T
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Krik onder de motor, met een blokkie hout natuurlijk, stukkie opkrikken zodat de spanning van de motorsteunen af komt en sleutelen maar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!


























Totaal aantal Berichten: 7390
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Intussen eens tijd gevonden de bus naar de garage te brengen. Nog wel overwogen om de auto op bokjes te zetten en zelf te gaan sluiten, maar liggend in het grint leek me dat toch wel erg lastig. Krijg nu een telefoontje van de garage dat het hem ook maar heel moeizaam afgaat, aan de rechterzijde is er te weinig ruimte om de steun er tussenuit te halen. En ik maar denken dat je dat ding er zo tussen schuift. Had ik toch vooraf nog zelf wat beter moeten kijken.


























Totaal aantal Berichten: 7390
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het is de garagist toch gelukt. Hij mopperde wel. Aan de rechterkant lukte het nog wel door het luchtfilter eruit te halen, links zat de dieselpomp in de weg en dat was gedoe.
Maar: resultaat! Veel minder gedreun en trillingen. Zonder de looddeken over de motor nog het gebruikelijke lawaai. Straks de looddeken weer terugleggen. Weer een stap gezet richting de fluisterbus.