44 van de 44
« Eerste  < Vorige 42 43 44
   
C35 Camper - nieuwe motorsteunen
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 juli 2022 12:46 PM
  [ # 646 ]

Dan zou ik toch PU gieten ipv siliconekit

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 juli 2022 01:09 PM
  [ # 647 ]
Citroensmgz schreef:

Het zou me verbazen als de DS steunen ander rubber hebben, een DS blok is ook van ouderwets gietijzer, een C35 diesel blok zal niet echt veel zwaarder zijn.

En toch is het zo. Motorsteunen van de C35 zijn anders: harder/stugger. Ik heb c35 steunen, die 25 jaar geleden nog nieuw te koop waren, wel eens in de ds gezet. Niet te doen. Veels te stug.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 13 juli 2022 01:13 PM
  [ # 648 ]

Toch bedacht voor de trillingen van de Diesel dan, bedankt voor de opheldering !

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 september 2022 04:12 PM
  [ # 649 ]

De zoektocht naar motorsteunen gaat verder - ik dacht vis Facebook iets op de kop getikt te hebben maar er komt maar geen pakketje aan angry
Dan maar de brandstofvulpijp loshalen. Die pijp was vies en vettig van de gemorste diese maar het staal daaronder is helemaal gaaf. De rubberverbindingsmof blijkt onder vuil en tectyl nog helemaal goed en soepel. Met twee FIAT-logo’s er op - niet alle technische zaken komen dus van Citroën. Conclusie: niks poreus, gewoon netjes leren tanken. De boel weer in elkaar gezet en nu extra netjes de pijp aan de carrosserie bevestigd.
Ik dacht dat een losgeslagen loopvlak van de achterband in de wielkast schade had aangericht, maar dat valt achteraf reuze mee. Toen is alleen de bevestiging aan de carrosserie los geraakt.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 september 2022 09:56 AM
  [ # 650 ]

Uiteindelijk tòch twee NOS motorsteunen uit Italie ontvangen. Maar nu moeten ze er in. Weet een van jullie of dat kan met de motor op de plek of moet ‘het paard’ onder de auto worden uitgerold?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 september 2022 11:28 AM
  [ # 651 ]

Dat kan met motor en paard op z’n plek als ik het mij goed kan herinneren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 29 september 2022 12:33 PM
  [ # 652 ]

Wat een geweldig forum is dit toch halelujah . Er zit wat ruimte in de tunnel boven de motor - dat zou dus net genoeg moeten zijn. Fijn, dat scheelt weer.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 september 2022 01:21 PM
  [ # 653 ]

Krik onder de motor, met een blokkie hout natuurlijk, stukkie opkrikken zodat de spanning van de motorsteunen af komt en sleutelen maar Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 mei 2023 02:47 PM
  [ # 654 ]

Intussen eens tijd gevonden de bus naar de garage te brengen. Nog wel overwogen om de auto op bokjes te zetten en zelf te gaan sluiten, maar liggend in het grint leek me dat toch wel erg lastig. Krijg nu een telefoontje van de garage dat het hem ook maar heel moeizaam afgaat, aan de rechterzijde is er te weinig ruimte om de steun er tussenuit te halen. En ik maar denken dat je dat ding er zo tussen schuift. Had ik toch vooraf nog zelf wat beter moeten kijken.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 mei 2023 11:42 AM
  [ # 655 ]

Het is de garagist toch gelukt. Hij mopperde wel. Aan de rechterkant lukte het nog wel door het luchtfilter eruit te halen, links zat de dieselpomp in de weg en dat was gedoe.
Maar: resultaat! Veel minder gedreun en trillingen. Zonder de looddeken over de motor nog het gebruikelijke lawaai. Straks de looddeken weer terugleggen. Weer een stap gezet richting de fluisterbus.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 juni 2023 03:22 PM
  [ # 656 ]

Afgelopen weekend weer eens serieus kilometers gemaakt. Een verademing: weg is al het tril van dashboard-delen bij koude motor. En warm klinkt er nu een brom in plaats van onbestemd lawaai. Ik merkte dat ik meteen ook ietsje sneller reed (90 echte km en soms wat meer in plaats van 85 en soms wat minder). Stil is het busje nog steeds niet maar het is wel een stuk beter te doen. Ik bleek op de snelweg opeens handsfree de telefoon op de kunnen nemen via de TomTom. Ik moest met m’n oor ongeveer op het apparaat gaan hangen, maar toch.

Op facebook zag ik dat er in Nederland nog Citroenspecialisten zijn die deze motorsteunen op voorraad hebben. Had ik het geweten, ik had deze vervanging veel eerder willen laten doen.

Profiel  
 
 
44 van de 44
« Eerste  < Vorige 42 43 44
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook