42 van de 43
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 Volgende > 
   
C35 Camper - uitrusten in de stalling
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 19 juni 2020 02:17 PM
  [ # 616 ]

Je kunt in de afbeeldingen zien dat de stift en de plunjer contact maken in de latere versie ( bij geen druk) de plunjer beweegt in de tegengestelde richting als er druk wordt opgebouwd. De plunjer drukt dan de veer aan de linkerzijde samen en geeft in het geval van de C32/35 de voorremmen vrij. De achterremmen worden dus eerst van druk voorzien.

Afbeelding Bijlagen
veiligheidsventiel_voor_1983.jpgveiligheidsventiel_na_1983.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6902
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 20 juni 2020 03:07 PM
  [ # 617 ]

Dank voor de plaatjes en de uitleg, Diesel Rinus. Nou snap ik wat het ding doet! Zoals René Jongejan zei heb ik de sensor maar eens doorgemeten. Er zit geen weerstand tussen de stekker en de stift, onafhankelijk van de positie van de stift. En er is altijd een oneindige weerstand tussen de stekker en de bout. Maar dat klopt dus, het contact wordt op een andere plek in het blok gelegd, dankzij de plunjer. Dan is de sensor dus niet stuk en nu snap ik ook de stelling dat die niet stuk kan. Er zit dus vuiligheid in de plunjer waardoor die geen contact maakt of niet vrij kan bewegen. Ik kan weer verder.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6902
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 10 juli 2020 03:07 PM
  [ # 618 ]

Vrienden gaan met het busje op pad. Dus toch nog één keer naar dat verdomde sensortje gekeken. Het lijkt wel alsof de stift gewoon niet de diep genoeg steekt om de plunjer te raken. Raar is dan wel weer dat bij de apk zowel de voor- als achterremmen het gewoon voldoende doen. Dat zou toch betekenen dat de plunjer niet vast zit. Als ik dat blokje helemaal los haal om eens goed te bekijken of de plunjer wel kan bewegen, moet ik dan daarna alle remmen ontluchten?

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 610
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 11 juli 2020 12:34 AM
  [ # 619 ]

ja

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6902
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 11 juli 2020 08:48 AM
  [ # 620 ]

Ah, daar was ik al bang voor. Dat moet dan een andere keer.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1478
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 15 juli 2020 02:34 PM
  [ # 621 ]

Even ter info de remservo in de C35 is volgens mij precies dezelfde als in een GS en die van de DS lijkt er ook op.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 610
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 15 juli 2020 06:19 PM
  [ # 622 ]

Er zit dezelfde hogedrukregelaar met voorraadbol op.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6902
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 15 juli 2020 07:37 PM
  [ # 623 ]

Altijd weer leuk om te ontdekken uit welke andere citroenen het remsysteem is bijeen gescharreld. Eigenlijk best bijzonder dat daarmee dus ook 3,5 ton mee is af te remmen. cool hmm

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8332
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 15 juli 2020 07:40 PM
  [ # 624 ]

Volgens mij is het door citroen totaal toegelaten treingewicht van een ds niet veel minder dan 3,5 ton…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6902
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 15 juli 2020 07:43 PM
  [ # 625 ]

Dat weet ik eigenlijk niet meer. Maar ook achter de C35 mag nog wat hangen en dan kom je een eind boven de 4 ton.

Profiel  
 
patrijsraam
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 30-04-2007

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 15 juli 2020 08:27 PM
  [ # 626 ]
break23m schreef:

Altijd weer leuk om te ontdekken uit welke andere citroenen het remsysteem is bijeen gescharreld. Eigenlijk best bijzonder dat daarmee dus ook 3,5 ton mee is af te remmen. cool hmm

De zwaarste Citroën vrachtwagen gaat tot 12 ton, ook met het zelfde systeem.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8332
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 15 juli 2020 10:17 PM
  [ # 627 ]

160 bar is ook erg veel!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Gepost: 16 juli 2020 07:53 AM
  [ # 628 ]

Het gaat niet om de druk in het remsysteem, maar om het totale oppervlak van de remschoenen/remblokken.
Dat bepaalt het remvermogen.

Profiel  
 
patrijsraam
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 30-04-2007

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 16 juli 2020 04:49 PM
  [ # 629 ]

Die afmetingen zijn bij een 350 (totaal gewicht 6 ton) 10 X 28,5 cm

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8332
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 16 juli 2020 06:18 PM
  [ # 630 ]
René Jongejan schreef:

Het gaat niet om de druk in het remsysteem, maar om het totale oppervlak van de remschoenen/remblokken.
Dat bepaalt het remvermogen.

In combinatie met de druk en het zuigeroppervlak natuurlijk….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
 
42 van de 43
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook