41 van de 43
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende > 
   
C35 Camper - uitrusten in de stalling
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2029
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 18 juni 2020 03:27 PM
  [ # 601 ]

wellicht is dan dat drukcontact vervuild of inderdaad kapot.
Als het plunjertje dat daar in zit niet tegen de massa komt (er zit een veertje in die hem in de rust stand moet drukken) maar in de “het systeem is op druk” stand blijft hangen gaat het lampje niet branden.

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2020 03:29 PM
  [ # 602 ]

Drukcontact demonteren, is dan drukloos en met een multimeter doormeten.
Weerstand mag dan niet oneindig zijn, maar slechts enkele tot 0 Ohm.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6864
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 18 juni 2020 03:32 PM
  [ # 603 ]

Hij staat in de kruipolie - zit best wel vast.

Profiel  
 
j.witkop
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 597
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 18 juni 2020 07:26 PM
  [ # 604 ]

Ow, ik dacht abusievelijk dat t lampje niet wilde doven.
Ik denk hetzelfde als Furrie.
Je zou er een tik op kunnen geven, misschien dat het inwendige weer loskomt, anders gewoon vervangen.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2260
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 19 juni 2020 12:51 AM
  [ # 605 ]

Ik zou hem vervangen, is vrijwel hetzelfde voor alle LHM Citroen’s van die tijd. Dat contact gaat uit bij ruim 60 bar. ( Dan begint je voorraadbol vol te lopen). Als dat vast zit bij die druk dan helpt daar weinig aan. Lucht in het systeem heeft geen invloed maar is misschien niet goed voor het contact , lucht is vochtig en zorgt voor oxidatie.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6864
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 19 juni 2020 10:06 AM
  [ # 606 ]

Dankzij j.witkop heb ik nu ook een italiaans werkplaatshandboek. En de pdf van het nederlandse werkplaatshandboek die ik zelf ook al een paar keer zelf heb rondgestuurd. Smile Mijn papieren exemplaar is bijgewerkt tot 1983 en juist van het remsysteem staan er dezelfde foto’s in van een eerdere versie van het remsysteem dan dat in mijn auto. In elk geval is er in dit deel van het remcircuit niets te ontluchten, alleen bij de wielen is ontluchting beschreven.
De sensor er maar eens uitgedraaid. Ziet er prachtig schoon uit. Pennetje veert soepel, er kwam nog een beetje prachtig heldere LHM uitdruppen. Verder schoon gemaakt, er wat remmenreiniger proberen in te spuiten. Maar aansturen van het lampje, dat niet. Maar weer teruggezet.

Afbeelding Bijlagen
IMG_20200618_211058879~2.jpgIMG_20200618_211109435~2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 19 juni 2020 10:10 AM
  [ # 607 ]

Ook doorgemeten met een multimeter?

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6864
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 19 juni 2020 10:27 AM
  [ # 608 ]

Er kwam een regenbui aan en de hond moest nog een rondje. Dus nee, dat niet meer gedaan. Maar wel de sensor los met een lampje getest. Geen sjoege. Of een multimeter mij dan nog veel meer informatie geeft ...

Profiel  
 
Gepost: 19 juni 2020 10:33 AM
  [ # 609 ]

Ik had overigens niet een drukcontact met een pen verwacht, maar eerder iets met een membraan erin.
Dit lijkt meer op een schakelaar voor de achteruitrijlampen.

Profiel  
 
jantje1948
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8270
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 19 juni 2020 11:18 AM
  [ # 610 ]
break23m schreef:

Er kwam een regenbui aan en de hond moest nog een rondje. Dus nee, dat niet meer gedaan. Maar wel de sensor los met een lampje getest. Geen sjoege. Of een multimeter mij dan nog veel meer informatie geeft ...

Als je de sensor in serie met een lampje zet en dan 12V op het geheel moet het lampje branden. Zo niet: sensor kapot.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Gepost: 19 juni 2020 11:22 AM
  [ # 611 ]

Gewoon even doorpiepen met een multimeter is toch veel simpeler?

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 19 juni 2020 01:37 PM
  [ # 612 ]

De eerste versies waren inderdaad echte “manocontacten” dus een druk schakelaar die reageert op de hydrauliek druk. In de latere versies is het een geïsoleerd massa contact (stift) die met de inwendige plunjer van het veiligheidsventiel massa-contact maakt.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Gepost: 19 juni 2020 01:57 PM
  [ # 613 ]

Dus de plunjer van het veiligheidsventiel drukt bij voldoende hydraulische druk tegen de stift en verbreekt daardoor het contact met massa.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 19 juni 2020 02:04 PM
  [ # 614 ]

Wat ik hiermee wil zeggen is dat die stift niet kapot kan en dat er misschien een slecht massa contact is tussen je veiligheidsventiel en het schutbord? Of dat de plunjer van het veiligheidsventiel geen contact meer maakt met het uiteinde van de stift.
Test eens of de plunjer in het veiligheidsventiel wel massacontact maakt…

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 19 juni 2020 02:05 PM
  [ # 615 ]

Nee, het werkt andersom: bij geen druk ligt de plunjer tegen de stift en maakt massa contact, als er wel druk is verplaats de plunjer en verbreekt daarmee het massa contact en je lampje gaat uit.

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
41 van de 43
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook