1 van de 16
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Lies, de Yeti
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 27 maart 2010 02:47 AM

Nou, het is zover, ik heb mijn naaste omgeving aangestoken met het GSA-virus. Mijn broer heeft vanmiddag een witte X1 uit 1984 gekocht. Ze heeft probleemloos de afstand Delft-Leeuwarden overbrugd. We noemen haar Liesje. dance

Wat betreft het onderhoud moeten we de verkoper op zijn woord geloven want er zit helemaal geen documentatie bij. Volgens ons zit dat wel goed. Hij is liefhebber en automonteur. 
Het blokje loopt ook prima, lekt geen olie en de gehele aandrijving klinkt heel erg gezond en soepel. De km-stand bedraagt overigens nog geen 90.000 km dus het blok en de bak zijn in feite nog nieuw en alle pakkingen en keerringen zijn volgens de verkoper vervangen door viton-varianten.
Het rijgedrag (sturen, remmen, optrekken, rollen enz.) is prima in orde.
 
De rubbers van de ophanging zijn wel wat uitgedroogd waardoor ze wat krakerige geluiden maakt bij het veren en ook niet helemaal zweeft zoals dat hoort. Maar het zit er wel dicht bij, dus dat is een kwestie van minimaal onderhoud. Tijdens het rijden werd het overigens al wat beter.

Cosmetisch is Liesje in prima staat. Weinig zichtbare roest, zeker voor een origineel NL exemplaar en de striping e.d. is ook nog heel netjes.
Hier en daar zijn er wel wat gebruikssporen, zoals het bestuurdersportier dat ooit een tikje heeft gehad, maar dat mag ook wel eens na 26 jaar.
Het interieur is ooit vervangen door dat van een X3 en ziet er - op een paar kleinigheidjes na - prima uit. De stof van stoelen en banken is nog heel!

Er zit ook nog een redelijk nieuwe radio-cd speler van Pioneer bij. Uiteraard valt er zo nu en dan een speaker uit maar dat weet je als je een citroën koopt Laughing Binnenkort even de stekkertjes schoonmaken en dan is dat weer perfect in orde. Idem de portierschakelaars voor de verlichting.
Er moet even een lampje worden gehaald voor de kofferbak, de mistlampen doen het niet, achter het dashboard zijn wat lampjes stuk en van de dagteller draait maar een nummerschijf. Uiteraard moeten er ook even gele pitjes in de koplampen… Kortom: leuke kleinigheidjes.

Uiteraard is niet alles rozengeur… Het ernstigste dat ik tegenkwam bij de check was een rotte plek in de linker voetenbak (idd, een beruchte plek) maar we vonden het zonde om de auto om die reden te laten staan want volgens mij is de dorpel niet aangetast en de rest is, ook op de zwakke plekken, nog in prima staat, voor zover ik dat zonder brug kon beoordelen.

Kortom een hele leuke, prima rijdbare en tot september apk-gekeurde (met steekproef) GSA waar nog wat knutselwerk aan zit.

NB het plaatje is niet van mij. Zodra ik d’r bij licht zie maak ik er even een paar… en uiteraard wordt het tijd voor een leuke groepsfoto!

Afbeelding Bijlagen
37_G.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 27 maart 2010 09:17 AM
  [ # 1 ]

Leuk! Je broer wordt van harte gefeliciteerd! Zonde van de voetenbak, niet geheel onverwacht voor een Nederlander, maar met wat noeste arbeid zou dat geen probleem hoeven zijn.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 maart 2010 08:19 PM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd!
Deze auto lijkt zeer op mijn witte GSA X1 van 1984. Die auto was goed getectyleerd toen ik hem kocht, en dat heeft de carrosserie lang goed gehouden. Kan bij deze ook het geval zijn…

Citroen!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 maart 2010 06:23 AM
  [ # 3 ]

Over het algemeen ziet ze er nog best netjes uit maar er zijn genoeg aandachtsplekjes. We gaan haar morgen eens even mooi schoonmaken en de beginnende plekjes aanpakken. Het is de bedoeling dat het een hele nette, glimmende, meeting-waardige GSA wordt. Smile

Plaatjes:
1 Liesje, Pekeltje en Draakje bij onze ouders op de parkeerplaats.
2 De trotse eigenaar.

Afbeelding Bijlagen
01-Groepsplaatje-Liesje,-Pekeltje-en-Draakje.jpg02.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 maart 2010 11:33 AM
  [ # 4 ]

Ziet er mooi uit in het wit.

Wel je broer even lid maken van de vereniging he Wink

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 maart 2010 12:50 AM
  [ # 5 ]

Vandaag zijn we flink aan het poetsen geweest om de aanslag van Liesje er af te krijgen. Ze zag er uit alsof ze een jaar of twee, drie buiten heeft gestaan zonder dat er aandacht aan is gegeven. Vlekken, spetters, mos enz.

Eerst gewoon gewassen maar ze bleef zo stroef als een schoolbord. Het blik commandant moest soldaat worden gemaakt. Daar zijn we de hele middag mee aan het wrijven geweest. Daarna nogmaals schoongemaakt met een sopje en in de was gezet. Perfect krijg je het natuurlijk nooit maar ze glimt wel weer heel mooi.
Op een van de twee bijgevoegde plaatjes kun je mooi zien welk stuk van het dak op dat moment wel gedaan is en welk stukje niet. Op het andere zie je ons poetsen.

Daarna alle kunsttof delen opgewreven met een speciale reiniger en de bumpers met gekookte lijnolie. Dat maakte het plaatje wel compleet. Ik durf er wel mee tussen andere citrofielen te verschijnen…

De motorkap is vergeleken met de rest wel opvallend slecht. Niet veel roest, wel veel krassen en butsen. Volgens mij is die er later op gezet, hetzelfde geldt voor de bestuurdersdeur. De achterkant, daarentegen, ziet er uit alsof ze net uit de showroom komt.

Helaas heb ik nog geen plaatje van het eindresultaat want toen was het al te donker en te vochtig geworden om nog een representatief plaatje te kunnen schieten.

Nu nog op zoek naar een bedrijf dat die voetenbak kan herstellen, want dat was best wel even schrikken toen ik de mat weghaalde. De roest komt trouwens van bovenaf, dus waarschijnlijk lekt er ergens water naar binnen. De mat was ook helemaal vochtig. Op twee plekken kan ik er - als ik dat zou willen - zo doorheen prikken. De rest is gelukkig nog niet verrot. Maar ze had niet nog een half jaar moeten blijven staan… Ik heb de hele boel dik in de gekookte lijnolie gezet om erger te voorkomen. Tot nu toe is die voetenbak de enige échte horror-plek maar ook op andere plaatsen heb ik plekken gevonden die in potentie een groot probleem hadden kunnen worden. Ook die heb ik eerst preventief behandeld. Maar, voor degenen die dat nu denken, het komt nog niet in de buurt van een flintstonens-mobiel. Ze is de reparatie waard.

Verder zijn er nog wat kleinigheden, zoals dat de choke het stationaire toerental niet verhoogd, de benzineretour die niet is aangesloten, dashboardlampjes, een ratelende tellerkabel. Dat soort dingen.

NB De oplettende kijker kan vier GSA’s spotten op de fotootjes!

Afbeelding Bijlagen
DSCN5294.jpgDSCN5295.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 maart 2010 12:48 PM
  [ # 6 ]

Goed bezig!
Hoe zijn de binnenschermen achter (beruchte plek)?

Citroen!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 maart 2010 03:00 PM
  [ # 7 ]

Alle andere bekende plaatsen zijn goed. Geen bulten en gaten. De achterste wielbakken wil ik voor de zekerheid nog wel even helemaal kaalmaken om te kijken of er toch niet stiekum iets verborgen zit achter de moddertroep en tectylrestanten. Ik denk dus dat het wel meevalt maar er zijn vrij veel ‘net op tijd’ plekken.
Ze is in september trouwens nog goedgekeurd met steekproef, dat spreekt in haar voordeel.

De linker voetenbak is als enige opvallend zwaar aangetast. Volgens mij is die kapotgeraakt door water dat daar, vermoedelijk via de luchtroosters, naar binnen is gelopen.
De vliegroest begint linksboven bij de overgang tussen het kunststof naar stofbekleding en verder naar beneden toe wordt het steeds erger. Het water is links onderin blijven staan, waar het metaal flink de tijd heeft gehad om te gaan rotten. Door de vochtige vloermat is de rest aangetast.

Maar goed, ze is volgens ons wel een investering waard. (zie plaatjes)

Afbeelding Bijlagen
03-Gewassen-en-gepoetst.jpg04-Gewassen-en-gepoetst.jpg05-Gewassen-en-gepoetst.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 maart 2010 03:30 PM
  [ # 8 ]

Welk bedrijf in het noorden des lands zouden jullie aanraden voor deze klus trouwens?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 29 maart 2010 10:47 PM
  [ # 9 ]

He ik zag je vandaag rijden in de GSA van je broer. Op de minirotonde bij de spanjaardslaan naar de jelsumerstraat. Valt wel op een GSA. Smile

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 29 maart 2010 11:04 PM
  [ # 10 ]

Gefeliciteerd!!! Jullie zijn lekker bezig daar very good
Komt je broer zelfok nog op t forum?

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 maart 2010 12:45 AM
  [ # 11 ]

Wauw, da’s een van de snelste spots ooit! cool smile
M’n broer zal zich binnenkort vast wel eens openbaren aan het forum. Hij houdt dit draadje in elk geval al stiekum in de gaten…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 maart 2010 05:17 PM
  [ # 12 ]

Vanmiddag in Stiens. Twee witte X1’s op een plaatje.

Geen idee wat het lot is van die op de trailer. Zag er wel wat troosteloos uit maar heeft nog apk tot oktober…

Update: even gebeld met het naburige bedrijf. De auto is van een medewerker die er gewoonlijk in rijdt maar nu problemen had met hydrauliekleidingen en de versnellingsbak. Vandaar de trailer.

Afbeelding Bijlagen
DSCN5328.jpgDSCN5330.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
mauritsvanveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007

- Xantia 1.8i 16V Millesime
Gepost: 30 maart 2010 06:43 PM
  [ # 13 ]
Midfriesland schreef:

Vanmiddag in Stiens. Twee witte X1’s op een plaatje.

Geen idee wat het lot is van die op de trailer. Zag er wel wat troosteloos uit maar heeft nog apk tot oktober…

Update: even gebeld met het naburige bedrijf. De auto is van een medewerker die er gewoonlijk in rijdt maar nu problemen had met hydrauliekleidingen en de versnellingsbak. Vandaar de trailer.

Klopt helemaal! De auto is van mij en ik kwam er zondagmiddag na een vluchtige blik onder de bodem achter dat de leidingen wel eens vervangen mogen worden. Allemaal verroest, allemaal lhm-zwetend. Mooi klusje voor binnenkort!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 maart 2010 07:00 PM
  [ # 14 ]

Succes met de werkzaamheden. Als ze weer klaar is kunnen we wel eens een mini GSA-meeting organiseren. very good

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 30 maart 2010 10:13 PM
  [ # 15 ]

Er stond zaterdagmiddag ook een witte GSA op de Marshallweg bij het rangeerterrein, net na het viaduct. Kenteken niet gezien.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
 
1 van de 16
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook