2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Lies, de Yeti
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 april 2010 08:01 PM
  [ # 16 ]

De X1 loopt nogal rijk. Bij meer dan half choke verzuipt ze al, ook bij koude start.
De mengselschroef stond al helemaal naar binnen en zodra ik die naar buiten draai gaat ze ook meteen slechter lopen.

Kan het zijn dat er een verkeerde stelschroef in zit of kan rijkloop door andere dingen worden veroorzaakt?

Kan het niet aangesloten zijn van de brandstofretour hier b.v. op van invloed zijn? Ik ben nog op zoek naar de losse slang/leiding daarvan. Die zit ergens goed verstopt.

Ze rijdt verder prima trouwens.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 12 mei 2010 03:34 AM
  [ # 17 ]

Updateje: de accu blijkt niet zo fris te zijn en dan kom je er achter dat de metalen geleider voor de zwengel, die vlak achter de grille hoort te zitten, ontbreekt… Dat wilde dus niet. En dat kon ik door de telefoon natuurlijk ook niet zien. Gelukkig had m’n broer een stel buren die wel even wilden duwen. Mr. Green

Verder doet ze ‘t prima. Afgelopen zondag nog mee Amsterdam op en neer geweest en geen enkel raar geluidje gehoord.

Binnenkort de carb. er eens even afhalen en helemaal fris maken en standaard onderhoud aan de motor plegen. Dat zal vast schelen in het wat te hoge verbruik en de wat rommelige koude loop.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 17 september 2010 11:26 PM
  [ # 18 ]

Als verwacht is Liesje niet door de keuring geraakt. Geen verrassingen. De remleidingen (lees alle hd leidingen onderzijde) zijn ver heen, er is een bandje te erg verdroogd (die zijn van 1993! dus da’s geen wonder) en de einddemper heeft een gaatje. Over de voetenbak hebben ze niks gezegd.

Ze rijdt verder prima en ook qua uiterlijk is ze het zeker waard om te bewaren.
Allee, ze gaat nu eerst geschorst worden. De winter is toch ook geen vriend voor een GSA.

Voorlopig hebben we het flink druk met onze muziek (http://www.katterpillaar.nl). In een rustigere periode krijgen de autotjes weer wat meer aandacht.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 19 september 2010 10:01 PM
  [ # 19 ]

Jammer dat ze niet goedgekeurt is, maar ja, met banden van 17 jaar oud zou ik ook de weg niet meer op willen.
Ik zag haar vrijdag al staan bij Sypersma.
Lekker droog wegzetten en ondertussen weer klaar maken.

Succes!

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
mauritsvanveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007

- Xantia 1.8i 16V Millesime
Gepost: 19 september 2010 10:43 PM
  [ # 20 ]
Midfriesland schreef:

Succes met de werkzaamheden. Als ze weer klaar is kunnen we wel eens een mini GSA-meeting organiseren. very good

Inmiddels is’tie weer helemaal klaar, alle leidingen van voor naar achter heb ik vervangen inclusief die op het achtersubframe. De meeste leidingen desintegreerden toen ik ze vastpakte. Gelukkig nu weer helemaal goed.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 juni 2011 04:47 PM
  [ # 21 ]

Pffffff! Stof er even afblazen.

Als alles meezit halen we Liesje morgenmiddag op. Het leidingwerk is vervangen en de slechte plekken aan de bodem zijn gelast. Ze heeft ook weer APK.
Vorige week waren we er al om d’r op te halen maar toen lag er ineens een plas LHM op de uitlaat en onder de auto. Er bleek een wartel scheef in de achterste hoogteregelaar gedraaid te zijn.

Voor het betreffende bedrijf is het een pechproject geweest. Tijdens de reparaties is er een afgebroken slijpschijf bij de eigenaar in z’n hand geschoten. Daardoor heeft hij veel werk moeten uitbesteden en heeft alles wat langer geduurd.

Hoe het ook zij, een wartel scheef indraaien en daarna een forse lekkage niet constateren is i.m.h.o. een teken van haastig en onzorgvuldig werken. Hopelijk blijft het daarbij qua verrassingen…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 05 juni 2011 02:17 AM
  [ # 22 ]

Nou, vandaag Liesje opgehaald bij de specialist. We (ik en m’n broer) gaan er nog niet meteen al te veel over zeggen, we zijn vooral benieuwd naar wat jullie ervan vinden.

Het laswerk:

Het nieuwe leidingwerk:

De “nieuwe” ashoezen:

Rubberen mof verdwenen en vervangen door een stuk autoband:

Met nietjes…

De “nieuwe” kachelslang:

Ah, dáár lag ie dus:

En ook nog een klemmetje van de kachelmotor:

En weten jullie nog hoe trots we waren op het smetteloze interieur?

Wat zouden jullie doen in zo’n geval?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241
Geregistreerd: 18-05-2011

- GS/GSA 1220 Club Convertisseur
Gepost: 05 juni 2011 09:57 AM
  [ # 23 ]

Is de garage lid van de bovag? Dan zou ik daarmee contact opnemen. Als dat niet het geval is, tja ik weet niet hoe je aan die garage komt maar ik vind dit, al heb ik maar een beperkte kennis mbt citroen, schandalig eruit zien! Je kan er niet veel aan doen als de garage niet aangesloten is bij de bovag of iets dergelijks. Anders moet je contact opnemen met een rechtsbijstand adviseur/advocaat.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 05 juni 2011 10:34 AM
  [ # 24 ]

Tja, de beelden spreken voor zich. Zo mag het er niet uitzien als er een vakman met bijbehorend tarief aan heeft gewerkt, zelfs niet als het een beetje tegen zit. Waarin is dit een ‘specialist’ vraag je je dan af.

Ik denk dat je ze nu eerst moet aanspreken en de kans moet geven e.e.a. in orde te maken. Maar het vertrouwen is weg natuurlijk.

Vermelding van naam en toenaam hier op het forum zal in elk geval voor een deel nieuwe slachtoffers kunnen voorkomen.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 juni 2011 10:36 AM
  [ # 25 ]

Het 1 en ander heeft wel te maken met afspraken qua prijs misschien? Niet dat je dan het interieur moet versmeren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 juni 2011 10:37 AM
  [ # 26 ]
Melchior schreef:

Vermelding van naam en toenaam hier op het forum zal in elk geval voor een deel nieuwe slachtoffers kunnen voorkomen.

Maar dat gaan we zonder overleg met de mods dus niet zomaar doen excaim

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 05 juni 2011 10:41 AM
  [ # 27 ]

Maar dat zegt ook niemand.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Mario tt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 241
Geregistreerd: 18-05-2011

- GS/GSA 1220 Club Convertisseur
Gepost: 05 juni 2011 11:14 AM
  [ # 28 ]

Ook al breien ze dit recht en komt het weer goed, ik vind niet dat mensen je zo mogen afschepen. Het hoort niet dat je terug moet gaan omdat ze amateuristisch zijn geweest.

Overigens is het niet een goed idee om direct namen te gaan noemen van bedrijven. Daarmee kan je best wel schade toebrengen aan een forum. Persoonlijk zou ik niet eens teruggaan naar zo`n bedrijf maar dat is mijn mening. Je kan vertellen in welke regio dit bedrijf zit en als er dan mensen zijn die daar in die regio naar een garage willen kunnen ze je een pb sturen naar welke niet. Ik denk dat dit het beste is.

Natuurlijk als je stelselmatig problemen hebt met een bedrijf en eigenlijk op een zwarte lijst hoort te staan, vind ik dat je dat door moet geven aan de mod`s en die kunnen dan dit probleem te lijf gaan.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 05 juni 2011 11:34 AM
  [ # 29 ]

Ik zou er ook niet veel vertrouwen meer in hebben. Maar juridisch gezien zul je ze eerst de kans moeten geven om e.e.a. recht te zetten.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 juni 2011 12:20 PM
  [ # 30 ]

Tering de leidingwerk zit er ind niet netjes onder.. En onbehandeld?

Maarre ik ben een leek, maar het laswerk ziet er toch wel goed uit?

Profiel  
 
 
2 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook