9 van de 38
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Een heerlijk rijdende SM heeft een nieuw baasje
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 juni 2010 09:48 AM
  [ # 121 ]

Gisteren heb ik de jaarlijkse nieuwe telefoon opgehaald. Daar zit een 5 megapixel-ding op. Ik maak dalijk foto’s van het werk en een beschrijving.

De achterkant is van binnen roestig onder de lak, de onderdorpel onder de strip in de deursponning heeft wat roest, de voorspatschermen gaan er het best vanaf voor het laswerk en de behandeling van de bevestigingspunten, het moet allemaal worden behandeld. Van binnen was deze auto niet in kleur gespoten, maar in de grondlak. Jullie raden het wellicht al, hoewel ik Brun Scarabée wel okee ben gaan vinden, is Vert des Tropiques toch mooier. Al dit bruine nieuws heeft ook een goede kant. Het was nog maar een paar honderd euro verschil voor een gedaantewisseling. Dat gaat dus worden, Vert des Tropiques. Suggesties en info over het aanbrengen en het recept zijn welkom.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 03 juni 2010 12:17 PM
  [ # 122 ]

Vert des tropiques: Mooi!

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juni 2010 08:40 PM
  [ # 123 ]

Je andere SM heeft toch al zo’n kleur?

Toch leuk om een blauw/groene te hebben en een bruine?

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 juni 2010 09:24 PM
  [ # 124 ]

Het restauratieproject is grijs op het moment, zoals een DeLorean, kaal excaim  Laughing Wat betreft die auto blijf ik twijfelen welke kleur die moet worden. Het plan is vrijwel steeds geweest die Bleu Platine te gaan laten maken. Deze zou Brun Scarabée zijn gebleven. En 2 blauwen, dat is ook zo wat. Nu deze auto een kleur blauw krijgt, zou een andere kleur ook in beeld komen bij het project. Feuille Doré vind ik namelijk ook geweldig. Het zal een kwestie worden van het combineren van de kleuren op kleurenstaal met het leer en het tapijt en dan kijken wat het beste bij elkaar past. De kleurstaal van Glasurit is voor Vert des Tropiques in ieder geval geweldig geworden.

Ook even wat foto’s met de nieuwe camera gemaakt. Maar ik krijg net een sein, dat ik even naar de stad moet komen voor een booreltje met mijn meisje en haar bijna schoonzusje. Dalijk of morgen meer in dit theater.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juni 2010 09:43 PM
  [ # 125 ]

Wat is het uiteindelijke doel met deze auto? Verkopen?
Of ga je ze beide houden als ze allebei af zijn.

Anders doe je straks de auto weg, terwijl je het wel de mooiste kleur vind.

Ik ga er even vanuit dat je de andere SM houd, gezien daar de hele motor net van is gedaan.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 juni 2010 07:58 AM
  [ # 126 ]

Beide auto’s zijn technisch helemaal gedaan, de bruine bij Jaap van den Broek, de andere bij Van der Laan. Het project opgeven is daarom geen optie. Op dit moment is de auto helemaal niets waard. Opgeven zou een afschrijving in één keer betekenen van ongeveer 20 k. Hoewel het spuiten uit de hand is gelopen, kostte het minder geld met met de bruine door te gaan dan met het project om op korte termijn te gaan rijden. Maar een volledig gerenoveerde SM, dus ook met de bekleding, da’s toch anders. Daarom ga ik daar op rustig tempo mee verder.

Tja, nu gaat het goed. Als het goed blijft gaan en er geen noodzaak ik een auto weg te doen, dan blijven ze alletwee. Daarbij, een SM die één keer goed is gedaan en regelmatig een beetje rijdt, dat eet aan vaste lasten geen geld. De SM is zeldzaam en bijzonder. DE waarde zou nog wel ‘ns wat leuks kunnen gaan doen als zodra alle wrakken op zolders liggen voor onderdelen. Zie het daarom ook als een speculatie. En wat betreft kleuren, eigenlijk moet er nog één bij tongue wink Ik heb 3 favoriete kleuren, Feuille Dorée, Bleu Platine en Vert des Tropiques. Voorlopig maar ‘ns verheugen op rijden over een week of 3. De vaart zit erin.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 juni 2010 09:01 AM
  [ # 127 ]

Werkt Uw nieuwe telefoon wel?? tongue wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 juni 2010 10:53 AM
  [ # 128 ]

Laughing  Laughing  Laughing

Het is al wat beter met dit ding. Maar zo te zien zou een echt fototoestel zonder belfunctie wel een idee zijn. Alle ruimte in het apparaat beschikbaar voor het maken van foto’s, da’s kennelijk toch beter….. Maar eerst effe bijkomen van dit Sado Masochistisch avontuur. Updates dus voorlopig nog van deze kwaliteit. tongue rolleye

Nog wat roest, de aanleiding om over te schakelen van kleur met op de eerste foto per toeval op de achtergrond een inmiddels roestvrije CX:



Een eerste begin van kuiltjes wegwerken:


En dan wat foto’s van de aanrader wat betreft roestpreventie onder de voorruit:






En dan de prachtige Vert des Tropiques van Galsurit op staal, zo uit de computer:



Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 juni 2010 11:57 AM
  [ # 129 ]

De naam van de lakproducent is uiteraard Glasurit en niet Galsurit.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3715
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 04 juni 2010 12:03 PM
  [ # 130 ]

Hele mooie kleur! Gefeliciteerd met de keuze. Hoewel ik bruin wel mooi vind is dit een schitterende kleur op een SM.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 04 juni 2010 12:05 PM
  [ # 131 ]

ey, zo’n blindklinkmoerentang heb ik ook! ideaal systeem!
lekker kleurtje Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 juni 2010 12:12 PM
  [ # 132 ]

Inderdaad. Brun scarabee steekt mooi af met het cuire fauve. Vert des tropiques is zeker een prachtige kleur,alhoewel ik dan vind (persoonlijk) dat daar beter zwart leder bij past,alsook bij de kleur bleu platinne.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9897
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 juni 2010 12:20 PM
  [ # 133 ]

Zijn die dingen te monteren met een gewone popnageltang? En hoe heten deze popnagels met inwendige schroefdraad?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
gjspan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-10-2008

- SM 2,7IE
Gepost: 04 juni 2010 12:22 PM
  [ # 134 ]

kerel, kerel, wat een werk, wel mooi om te lezen, blij dat ik het spuiten al heb gehad. Maar het wordt wel mooi geloof ik. En wat de kleur betreft…..geen idee, doen wat je mooi vindt, maar ik heb het originele Brun Scarabee behouden. Geniet verder maar van het steeds mooier worden.

Al het goede duurt (heel) lang…..

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 juni 2010 12:50 PM
  [ # 135 ]
Robin Visser schreef:

En wat betreft kleuren, eigenlijk moet er nog één bij tongue wink Ik heb 3 favoriete kleuren, Feuille Dorée, Bleu Platine en Vert des Tropiques…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
9 van de 38
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook