3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

APK afkeur: chassisnr
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 mei 2010 08:49 PM
  [ # 31 ]
benjamin schreef:

En natuurlijk is de beste en netste oplossing je te melden bij de RDW , dat dan weer wel very good

benjamin schreef:

... ik zeg alleen herstellen wat er fout is gegaan zonder tussenkomst van de RDW

Je stelt voor om niet de beste oplossing te doen, maar je onderbouwt het niet Confused Is het je écht alleen te doen om die 100 euro te besparen???

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 27 mei 2010 09:11 PM
  [ # 32 ]

even een stelling,

Het chassis nummer rechts op de foto , naast DS20, is duidelijk leesbaar en klopt met kentekenbewijs.
Op de foto links van DS20 staat een chassisnummer wat doorgestreept is ( dus niet meer geldig)

.
.

Dit zijn de richtlijnen van RDW, artikel 5.2.1

Is het goed of afkeur ?.

Profiel  

benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 322

Gepost: 27 mei 2010 09:16 PM
  [ # 33 ]
DriverD schreef:

@Benjamin: Niet zo snel. Waar is beweerd dat BX19trs RDW-keurmeester is?

Je hebt gelijk , hij is niet eens RDW keurmeester Wink
Is toch ook niet zo dat ik zeg dat iedereen maar ff zijn Citroentje moet gaan omkatten haha

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  

benjamin
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 27 mei 2010 09:18 PM
  [ # 34 ]

@ Lucky , geen afkeur , maar misschien is er een keurmeester (APK of RDW) in de buurt die het zeker weet suprise

Met een likje plamuur over het ” foute ” nummer zie je het ook niet meer , en nee ik zeg natuurlijk niet dat je dat nu gelijk moet gaan doen cheese

Profiel  

lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 27 mei 2010 10:43 PM
  [ # 35 ]
benjamin schreef:

geen afkeur , maar misschien is er een keurmeester (APK of RDW) in de buurt die het zeker weet

Ik heb het een APK keurmeester gevraagd, die zei goedkeur.  Hij zei, er staat een chassis nummer wat klopt met kentekenbewijs en hij hoeft zich niet bezig te houden met fraude de zaken.

Hij onderbouwd dit met de APK keuringseisen,  Artikel 5.2.1 zie punt 3.

Profiel  

benjamin
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 27 mei 2010 10:48 PM
  [ # 36 ]

@ Lucky , vraag gewoon aan het bedrijf waar je de DS in eerste instantie hebt laten keuren of zij dit gemeld hebben , is dat niet het geval , laat je de DS toch gewoon ergens anders keuren very good

Over het algemeen begint een APK keurmeester met het vaststellen van de identificatie van het voertuig , als dat al niet klopt keuren ze niet eens verder en kun je meestal zo weer weg zonder dat ze het in de computer hebben gezet , en dus niet gemeld en dus kun je de auto bij een andere garagist brengen voor een nieuwe keuring Wink

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 573

Gepost: 28 mei 2010 01:11 AM
  [ # 37 ]

Een APK keurmeester die zoiets, bij zo’n auto en zo’n eigenaar afkeurt. Zo iemand zal dat dan niet melden? Ik zou er maar niet op vertrouwen. Gewoon elders opnieuw een APK kan natuurlijk altijd en als je dan geen probleem hebt, heb je ook geen probleem! Als je wel een probleem hebt dan had je het al. Altijd kans op winst zonder kans op verlies. Wat wil je nog meer.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10481

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 mei 2010 01:17 AM
  [ # 38 ]

Maar die keurmeester heeft dus niet verder gekeken dan z’n neus lang is…...

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 832

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 28 mei 2010 12:08 PM
  [ # 39 ]

Ik ga vanmiddag naar dezelfde garage en laat me informeren of hij hem goed of af zal keuren. Ik zal het stukje uit het apk-handboek uitprinten en meenemen. Zou toch prettig zijn als ie al goedgekeurd wordt.

Ik ben opgevoed met eerlijkheid duurt het langst, dus dat doe ik nu weer. Ik ga ook naar deze garage met mijn C5 (leasebak) en ben tevreden met deze garage. Ik heb nog APK tot 30 juni, op 6 juli moet ik naar de RDW. Ik ga gebruik maken van de tijdelijke kenteken platen zoals lucky aangaf wanneer ik naar de RDW rijd. Moet ik een paar dagen overbruggen, die paar dagen zonder DS-ritten overleef ik wel. Ik kan er wel naar kijken Smile ook leuk…

Lucky heeft mooi met pijltjes aangegeven hoe het zit, klopt precies. Ik kan me toch voorstellen dat de keurmeester zegt, dit is niet goed niet. Als hij zegt, dit is afkeur, is er geen man overboord, moet toch naar de RDW. Vervelend is alleen dat ik voor de verzekering een taxatie moet doen, de vorige is verlopen. Dat wilde ik na de keuring doen, dus dat wacht dan maar even.

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 mei 2010 12:34 PM
  [ # 40 ]
gjvdh schreef:

Als hij zegt, dit is afkeur, is er geen man overboord

Wanneer het chassisnummer niet overeenkomt met de papieren mag de keurmeester niet aan de keuring beginnen. Hij mag dus ook niet afkeuren.

In dit geval is het dus geen afkeur want er mag geen keuring plaatsvinden. Uit deze reeks getallen kan je simpelweg niet opmaken wat het chassisnummer is. Ja, met het nummer ernaast kan je het terugvinden, maar dat is niet de bedoeling…

Wanneer je in een fuik van de politie loopt en ze treffen dit onder de motorkap aan, ben je de sjaak.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 28 mei 2010 12:51 PM
  [ # 41 ]

Ik ben geen RDW keurmeester maar heb al enige tijd mijn APK papieren, ik heb veel contact met RDW medewerkers door steekproeven die wij krijgen en doordat enkele ervan ex collega’s zijn.

Profiel  

benjamin
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 28 mei 2010 12:54 PM
  [ # 42 ]

edit mod: quote gewist. quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Oh , dus dan wist jij eigenlijk allang dat het helemaal geen afkeur was , had dat dan even gezegd tegen de TS cheese

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 19 trs
Gepost: 28 mei 2010 02:12 PM
  [ # 43 ]

Nee Benjamin, jij snapt het niet!

In de OP staat dat de auto is afgekeurd omdat het chassisnummer niet klopt bij de gegevens die de RDW opgeeft voor die auto.

De auto is niet afgekeurd dat kan niet!
Er is niet tot keuring overgegaan omdat het chassisnummer dat opgegeven is door de RDW bij het raadplegen van de auto niet overeenkomt met het ingeslagen nummer.
De eigenaar van de auto moet contact opnemen met het RDW voor een onderzoek van de auto en het opnieuw inslaan van het juiste chassisnummer.
Dit is de juiste procedure.

Profiel  

benjamin
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 28 mei 2010 03:57 PM
  [ # 44 ]

edit mod: quote gewist. quoten van het voorgaande bericht is onzin.

Oh dus ik begrijp het niet , misschien kun je beter even mijn eerdere posts doorlezen , dan kun je namelijk ook zien dat ik al een paar keer heb aangegeven dat de keuring altijd begint met het vaststellen van de identiiteit van de auto , maar niet elke keurmeester werkt op de manier die is voorgeschreven , het zijn ook maar mensen cheese vandaar dus ook mijn vraag of de auto wel is aan danwel afgemeld !

Het chassisnummer en het nummer op de papieren kloppen volgens de eerdere foto’s van de TS dus wel gewoon , er staat alleen een extra nummer in wat is doorgekrast , daar zegt het reglement van de RDW helemaal niets over , dus ook geen afkeur Wink

De eigenaar hoeft dus niet naar de RDW omdat er feitelijk niets mis is met het nummer wat op de papieren staat en het nummer wat op het vaste deel is ingeslagen , dat is wat de RDW zegt en daar zou zo’n keurmeest zich ook gewoon aan moeten houden ipv iemand wegsturen omdat hij het denkt te weten .

Als je naar de foto van de TS kijkt dan zie je dat het nummer klopt met de papieren (geeft de TS met dikke rode letters op de foto aan) in het reglement staat dat het nummer op een vast deel ingeslagen behoort te zijn , ook dat is het geval , er staat in het reglement helemaal niets over een dubbel (al dan niet kloppend) nummer , al wil ik mijn telefoonnummer ernaast zetten , zolang is de nummers op het kentekenbewijs niet verander doe ik niets fout cheese

Je moet natuurlijk ook , al dan niet in de functie van APK keurmeester , regels erbij verzinnen he , dat doet de RDW zelf wel Wink

Verder ben ik er wel klaar mee , de regels zijn gewoon zoals ze zijn , en waar geen regel voor is mag gewoon , we zijn nu eenmaal in het land van de regeltjes he cheese

En wel even goed mijn post doorlezen voordat je begint te typen , je moet maar zo denken dat jij ook niet alles kan weten haha

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 28 mei 2010 04:24 PM
  [ # 45 ]

Klopte het ingeslagen chassisnummer in de raamgoot met het chassisnummer op de papieren en het raadpleegscherm?

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook