40 van de 79
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
Collette; de lente begint te dagen
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43386
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 september 2010 10:05 PM
  [ # 586 ]

Foto’s kunnen handig zijn…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 september 2010 11:03 PM
  [ # 587 ]

Lieve Mensen,

voordat we nu met z’n allen als een malle portieren gaan opsnorren voor Alban; denk er wel even aan dat er veeeel variabelen bestaan bij CX portieren. Niet noodzakelijk is het ‘goedkoopste’  portier daarmee ook uiteindelijk het goedkoopste. Als je weet hoeveel tijd en moeite het bijvoorbeeld kost om die RVS sierlijsten rond de ramen om te zetten (zonder ze te beschadigen!). Dan kun je beter dus geen portieren nemen met zwarte raamlijsten. Ik noem maar een voorbeeld. Dito voor de gaten voor deurpanelen en pinnetjes voor rubber strips onderaan.
Soms zijn portieren ‘nieuw’ maar wel kaal, dus dan moet je alle ruiten, mechanieken etc. overzetten. Kost ook uurtjes.


Los hiervan, is het natuurlijk vreselijk rot voor je Alban! Maar ik denk dat het op dit moment - zo vlak na hetgeen gebeurd is- verstand is om niet massaal te panikeren, voordat je straks zelf een portierenwinkeltje kunt beginnen (been there, done that Wink  )

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 september 2010 11:10 PM
  [ # 588 ]

Eens met La Léo. En ik ben nog steeds erg benieuwd naar de schade. (Let wel, niet uit sensatie.) Moet je nu al deuren gaan kopen als je nog niet weet wat er eventueel nog meer mis is? Ik heb die schade nog helemaal niet gezien. Alleen gelezen. En die klinkt zo erg dat ik me zorgen maak over de hele restauratie. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar zoals waterman ook al zegt, foto’s zouden handig zijn.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 september 2010 11:28 PM
  [ # 589 ]

hier idem.

een deurtje is tot daar aan toe, maar als de hele flank uit het lood staat….....  Sad
dan tellen de uurtjes herstel redelijk op. beetje bijspuiten is er dan ook niet meer bij…... dan gelijk de hele auto maar aanpakken rondom (er was toch iets met een kras op de motorkap… ??). dan gelijk herstel / restauratie her en der…..
tel maar uit je winst. kan allemaal wel, maar kost wat. tenzij je kan lassen en plamuren/spuiten en veel vrije uurtjes hebt…..

uiteraard hoop ik dat ‘t meevalt.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 28 september 2010 12:37 AM
  [ # 590 ]

de constructie maak ik me niet heel erg druk over, het enige wat enigzins (echt niet meer dan 2 of 3 millimeter) afwijkt is die B-Stijl, en die is vrijwel zeker te richten. voor de rest is het echt allemaal blikschade. Ik zit vannacht op kantoor, maar zal morgen na een beetje rust even wat foto’s maken.

en inderdaad, zodra het plaatwerk en die stijl in orde zijn, gaan we even drastisch ingripen en met de hulp van wat vrienden die hier meer ervaring mee hebben dan ik zelf, de dame proberen opnieuw strak in de lak te krijgen, alhoewel we nog even moeten kijken hoe of wat.

Ik heb altijd op het lijntje gestaan tussen enerzijds haar zo origineel mogelijk houden en tzt een tweede CX te gebruiken om deze gewoon helemaal anders en hip en “pimp” te maken, maar met dit voorval gaan we dat misschien om draaien, deze dame danig van karakter veranderen en tzt een schadevrije originele er naast die dan strak en origineel moet blijven. maar goed, dat is van latere zorg. Besides, sowieso gaan nu de extra “italiaanse” knipperlichten er dan ook afkomen zodat voorspatborden weer mooi glad zijn, en meer van dat soort details

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 28 september 2010 01:03 AM
  [ # 591 ]

Leontien heeft in haar garage deuren etc te kust en te keur, waag er een telefoontje aan
Sterkte met je witte dame.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 28 september 2010 08:17 AM
  [ # 592 ]

Als de b-stijl maar 2 a 3 mm afwijkt,dan zou ik dat lekker zo laten en dit proberen met de scharnieren op te vangen moet lukken.

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 28 september 2010 08:24 AM
  [ # 593 ]
daan schreef:

Als de b-stijl maar 2 a 3 mm afwijkt,dan zou ik dat lekker zo laten en dit proberen met de scharnieren op te vangen moet lukken.

ah, da’s ook nog een idee Very Happy

btw, PB onderweg

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 28 september 2010 08:41 AM
  [ # 594 ]

Succes met het herstellen.
Hoeveel pech kun je hebben. Balen hoor.
Laten we er maar vanuit gaan dat je je deel nu wel gehad hebt.

Jeroen

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 28 september 2010 09:12 AM
  [ # 595 ]
daan schreef:

Als de b-stijl maar 2 a 3 mm afwijkt,dan zou ik dat lekker zo laten en dit proberen met de scharnieren op te vangen moet lukken.

Dat lijkt me nou echt helemaal niks. Als je iets doet, doe het dan goed en verzin geen beunoplossingen. Je maskeert zo het ene gebrek met het andere en zo val je van het één in het ander met rubbers die niet meer mooi sluiten en zo met allerlei mogelijke ongemakken zoals gesuis en regen naar binnen. En zie het dan maar weer ‘ns te verhelpen. Je weet niet meer waarnaan het ligt. Technisch gezien is het allemaal niet zo moeilijk een schade te herstellen. Het enig probleem is geld. Gewoon even wat langer wachten, centjes sparen en dan goed laten doen. Een tijdje terug hebben we hier de CX van Jelte van crash tot één van de mooisten van Nederland zien herrijzen. En die was er echt wel wat erger aan toe. Lees dat even na en als ik het me goed herinner, heb je dan gelijk een indruk van de kosten.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43386
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 september 2010 09:15 AM
  [ # 596 ]
Robin Visser schreef:
daan schreef:

Als de b-stijl maar 2 a 3 mm afwijkt,dan zou ik dat lekker zo laten en dit proberen met de scharnieren op te vangen moet lukken.

Dat lijkt me nou echt helemaal niks. Als je iets doet, doe het dan goed en verzin geen beunoplossingen. Je maskeert zo het ene gebrek met het andere en zo val je van het één in het ander met rubbers die niet meer mooi sluiten en zo met allerlei mogelijke ongemakken zoals gesuis en regen naar binnen. En zie het dan maar weer ‘ns te verhelpen.

Helemaal mee eens!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 28 september 2010 10:51 AM
  [ # 597 ]
waterman schreef:
Robin Visser schreef:
daan schreef:

Als de b-stijl maar 2 a 3 mm afwijkt,dan zou ik dat lekker zo laten en dit proberen met de scharnieren op te vangen moet lukken.

Dat lijkt me nou echt helemaal niks. Als je iets doet, doe het dan goed en verzin geen beunoplossingen. Je maskeert zo het ene gebrek met het andere en zo val je van het één in het ander met rubbers die niet meer mooi sluiten en zo met allerlei mogelijke ongemakken zoals gesuis en regen naar binnen. En zie het dan maar weer ‘ns te verhelpen.

Helemaal mee eens!!

Mensen,mensen als het onder de 3mm zit dan zie je dit echt niet met het blote oog,als je dit gaat richten dan kan dit zelfs averechts gaan werken,dus ik zeg niet gaan richten.
En uiteraard is dit beslist geen beunerij!!,er kan gewoon vakwerk worden afgeleverd tegen minimale kosten.

Eerst een nieuwe achterdeur erin hangen en kijken wat de achterdeur doet met het geheel van de auto!!!

En die deurrubbers dichten echt wel af hoor.

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 29 september 2010 12:22 PM
  [ # 598 ]

ik moet zeggen dat ik het hier toch eens moet zijn met Daan, zeker nadat ik gisteren twee verschillende schadeherstel bedrijven hier in Amsterdam heb laten kijken…

De afwijking was voor mij initieel niet meer dan een lichtbruin vermoeden, afgaande op het feit dat de voordeur niet meer van harte sloot. Mijn oom Mike sloot zich afgelopen vrijdag bij dit vermoeden aan.

De shb’en sloten zich hier ook bij aan maar gaven aan dat de afwijking zo klein was dat zij er hun vingers niet aan zouden durven branden. sterker, 1 van de twee kwam met dezelfde suggestie op de proppen als Daan.

Een maatje van me op kantoor kwam daarentegen met een heuse beunoplossing op de proppen, die ik hier met jullie deel en daarna heeeeeell snel vergeten zal; de achterdeur open krijgen en dan de auto langzaam achterwaarts langs een pilaar in een parkeerplaats rijden en hopen dat de b-stijl zo weer terug schuift…

De gozer in kwestie is een Mercedesliefhebber met nog minder technisch inzicht dan ik. Ik heb hem een draai om de oren verkocht en hem laten beloven dat ie NOOIT meer zulke ideeen in zijn hoofd haalt…

btw, Robin, dank voor de tip over de CX van Jelte… da’s inderdaad een hele mooie herrijzenis.

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 29 september 2010 01:06 PM
  [ # 599 ]

Breng dat ding totch gewoon naar een plaatwerker ! Inderdaad kun je in Utrecht prima terecht bij de buurman van David. Daar is die van Jelte oook gedaan. Ben en David kunnen als geen ander beoordelen of er wat moet worden gedaan met die paar milimeter met al het CX-werk tot nog toe ! Ach sh*t nou maak ik reclame.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43386
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 september 2010 01:37 PM
  [ # 600 ]

Wegbrengen is natuurlijk het mooiste, maar dan moet ie wel poen hebben Robin Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
40 van de 79
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook