41 van de 79
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »

Collette; de lente begint te dagen
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 29 september 2010 01:42 PM
  [ # 601 ]

Juist ja, dat was mijn idee van een paar posts geleden, wachten totdat de centjes er zijn om het in één keer goed te doen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 653

- CX 2400 GTi
Gepost: 29 september 2010 01:57 PM
  [ # 602 ]

inderdaad, als ik nog enigzins reserves had gehad was ze inmiddels al ergens onder gebracht waar het allemaal in 1 keer opgelost kon worden, maar door, volstrekt oninteressante en veelal irrelevante, omstandigheden zijn mijn reserves de afgelopen maanden als sneeuw onder de zon verdwenen, en als fotograaf verdien ik momenteel dermate weinig dat het niet noemenswaardig is Sad

dan resten mij drie opties:
1. Collette van de hand doen
2. voorlopig met de schade rondrijden
3. doen wat we kunnen en wat de buidel toestaat, eventueel her en der een tijdelijke oplossing toepassen en op termijn grondiger aanpakken.

Optie 1 gaat simpelweg niet gebeuren, wat mij betreft blijft ze bij me tot 1 van ons permanent de geest geeft (laten we hopen dat dat nog heeel lang mag duren)
Optie 2 wat geen optie is want ook klanten zien haar, dus ze moet er toch enigzins representatief uitzien
Optie 3 is dus de weg die we nu moeten berijden. En ik ben er van overtuigd dat dat geen slechte zaak hoeft te zijn, zeker niet met de juiste contacten… daarin zijn jullie op het forum hiero heel behulpzaam, en daarnaast heb ik in mijn directe omgeving gelukkig ook nog allerlei mensen die veel aan auto’s werken, misschien niet allemaal CX experts of zelfs Citroen mensen, maar des al niet te min wel mensen die weten hoe ze met e.e.a. over weg moeten.

Later vandaag volgen truowens nog foto’s, even verder wakker worden en dan gaan we even wat regelen

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 september 2010 02:43 PM
  [ # 603 ]

Het is rot voor je Alban. Zin om de rit mee te doen zondag met een lift ? Stuur dan een peebee. Ik heb nog een lifter van Hier. Kan het nog leuk worden ook. Nou, heel veel succes in ieder geval.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 29 september 2010 02:47 PM
  [ # 604 ]

Robin, dank voor de uitnodiging, maar ik moet sowieso van de clubmeet afzien, familie reunie e.d. eisen de nodige aandacht (na heel veel aandringen van mijn ouweheer toch maar toegegeven) maar zetten alles op alles om de volgende clubmeet wel bij te kunnen wonen.

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 29 september 2010 03:10 PM
  [ # 605 ]

Leuk ! Er zit een technisch evenement aan te komen in Abbenes en aldaar is binnenkort ook de forummeeting. Bij de laatste ook uitdeuken zonder spuiten. Dan is dat alvast gedaan.  cheese Mocht je nog goede plaatwerkers voor weinig zoeken, dan kun je me een berichtje sturen.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 29 september 2010 06:30 PM
  [ # 606 ]

nou, bij deze de beloofde plaatjes:

de flank vanaf flak achter de spiegel tot aan de kofferbak

het plaatwerk rondom de rechterachterwielkast, de ergste deuk is hier niet te zien, wat wel zichtbaar is is volgens mij uit te kloppen en strak te plamuren.

hier zie je de ergste schade aan het achterspatbord, helemaal omgevouwen, ik vermoed dat dit lastig recht te trekken is en dat het hier dus aan gaat komen op snijden en lassen Sad, zie tevens het volgende plaatje

de rechterachterdeur: de onderste rand is in deze foto’s niet te zien, stom, die heb ik overgeslagen,  maar op het vorige plaatje is al te zien wat daar de schade is. De rest van de deur is dus grondig ingedrukt geraakt, de handgreep omgevouwen

de schade aan de voordeur lijkt mee te vallen de lak is hierendaar gesprongen, en de deur licht vervormd, maar stootstrip heeft het grootste deel van de druk opgevangen en ik heb goede hoop dat deze deur toch nog bruikbaar is

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 29 september 2010 07:52 PM
  [ # 607 ]

Zo jij hebt die slagboom nog goed geraakt zeg,wat je al zegt grootste zorg is het achterscherm.De achterportier kan simpel worden vervangen en de B-stijl zal waarschijnlijk niet zo een grote klap hebben gekregen.

Er moet een manier zijn om dit toch binnen een aanvaarbaar budget te kunnen opknappen lijkt mij.

Profiel  

MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

- CX 2400 GTi
Gepost: 29 september 2010 08:05 PM
  [ # 608 ]

waar een wil is is een weg… Very Happy Bij het bekijken van deze foto’s verbaas ik me wel enigzins dat ik tijdens dat moment niet voelde wat er gebeurde, een indicatie van hoe geschrokken en kwaad ik was vanwege die andere knakkerd

1 voordeel: dit plaatwerk geeft een mooie indicatie van de aanwezigheid of juist niet van roest. Voor zover ik kan nagaan, en er van uitgaande dat de linkerzijde evenzoveel (weinig) roest vertoond, valt dat dus ook alweer allezins mee, vooral onderaan de deuren, waar wat blaasjes te zien zijn, vermoed ik dat dit net als rechts toch vooral oppervlakkig is en dus goed te behandelen is.

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27957

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 september 2010 10:57 PM
  [ # 609 ]

Als ik het zo even snel zie, dan ben je qua gezichtsbeeld al een heel eind als je er voorlopig alleen een andere deur in zet. Volgens mij valt de schade op het achtersherm niet zo erg op als die van de deur.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 september 2010 11:21 PM
  [ # 610 ]
MonsieurGrat schreef:

dan resten mij drie opties:
1. Collette van de hand doen
2. voorlopig met de schade rondrijden
3. doen wat we kunnen en wat de buidel toestaat, eventueel her en der een tijdelijke oplossing toepassen en op termijn grondiger aanpakken.

Optie 2 wat geen optie is want ook klanten zien haar, dus ze moet er toch enigzins representatief uitzien

tja, gewoon aan de andere kant van de weg parkeren, met de neus in de goede richting   Wink

deuren/scherm lukt vast wel. maar die zijstrips zijn van een vroege smalspoor. lastiger te vinden wellicht ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 30 september 2010 12:27 AM
  [ # 611 ]

Als ik ‘t zo zie, denk ik dat ‘t met de B-stijl wel ‘s mee kan vallen. Je voordeur heeft de eerste tik gehad zo te zien, dus misschien daarom dat die niet meer helemaal lekker opent/sluit. De naad tussen achterdeur en de bovenkant van ‘t achterscherm is nog netjes, dus ‘t lijkt me onwaarschijnlijk dat hij (veel) door de achterdeur naar achteren is getrokken. Ik neem toch aan dat dat niet hetzelfde pisbakkenstaal als de deuren en achterschermen is. Maar zoals je zelf al aangaf, kan ‘t om milimeters gaan.

Over pisbakkenstaal gesproken, ik weet weer waarom ik iedereen altijd verbood om tegen m’n CX te leunen Shocked

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 30 september 2010 10:56 AM
  [ # 612 ]
cx25gtit2 schreef:

deuren/scherm lukt vast wel. maar die zijstrips zijn van een vroege smalspoor. lastiger te vinden wellicht ??

Zijn het deze ? Met de auto erbij: http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/141508953.htm?ca=18_s

Een tijdje terug zag ik nog een nieuwe set staan op Leboncoin. Nu kan ik ze niet meer vinden…. Wie weet niet verkocht een komen ze er opnieuw op. Ik kijk regelmatig en zal me melden, als ik ze weer zie.

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6508

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 30 september 2010 11:18 AM
  [ # 613 ]

Bij Citroville hadden ze ‘mijn’ strips nog gewoon liggen toen ik ze nodig had. Drie jaar geleden, dat wel.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 30 september 2010 03:10 PM
  [ # 614 ]
Robin Visser schreef:
cx25gtit2 schreef:

Zijn het deze ? Met de auto erbij: http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/141508953.htm?ca=18_s

Die zijn het niet. Volgens mij heeft Collette de GTI strips die ik ook op mijn CX heb. Maar als ze een keer helemaal wordt gespoten, waarom dan niet de strips er gewoon af laten? Hoewel, op een GTI…?

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 30 september 2010 04:09 PM
  [ # 615 ]

Ach, van die strips zijn denk ik best te krijgen als je met een föhn bij iemand aan de slag mag die een paar van die ouwe dingen heeft staan voor de sloop.

Profiel  

41 van de 79
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook