Juist ja, dat was mijn idee van een paar posts geleden, wachten totdat de centjes er zijn om het in één keer goed te doen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
inderdaad, als ik nog enigzins reserves had gehad was ze inmiddels al ergens onder gebracht waar het allemaal in 1 keer opgelost kon worden, maar door, volstrekt oninteressante en veelal irrelevante, omstandigheden zijn mijn reserves de afgelopen maanden als sneeuw onder de zon verdwenen, en als fotograaf verdien ik momenteel dermate weinig dat het niet noemenswaardig is
dan resten mij drie opties:
1. Collette van de hand doen
2. voorlopig met de schade rondrijden
3. doen wat we kunnen en wat de buidel toestaat, eventueel her en der een tijdelijke oplossing toepassen en op termijn grondiger aanpakken.
Optie 1 gaat simpelweg niet gebeuren, wat mij betreft blijft ze bij me tot 1 van ons permanent de geest geeft (laten we hopen dat dat nog heeel lang mag duren)
Optie 2 wat geen optie is want ook klanten zien haar, dus ze moet er toch enigzins representatief uitzien
Optie 3 is dus de weg die we nu moeten berijden. En ik ben er van overtuigd dat dat geen slechte zaak hoeft te zijn, zeker niet met de juiste contacten… daarin zijn jullie op het forum hiero heel behulpzaam, en daarnaast heb ik in mijn directe omgeving gelukkig ook nog allerlei mensen die veel aan auto’s werken, misschien niet allemaal CX experts of zelfs Citroen mensen, maar des al niet te min wel mensen die weten hoe ze met e.e.a. over weg moeten.
Later vandaag volgen truowens nog foto’s, even verder wakker worden en dan gaan we even wat regelen
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Het is rot voor je Alban. Zin om de rit mee te doen zondag met een lift ? Stuur dan een peebee. Ik heb nog een lifter van Hier. Kan het nog leuk worden ook. Nou, heel veel succes in ieder geval.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin, dank voor de uitnodiging, maar ik moet sowieso van de clubmeet afzien, familie reunie e.d. eisen de nodige aandacht (na heel veel aandringen van mijn ouweheer toch maar toegegeven) maar zetten alles op alles om de volgende clubmeet wel bij te kunnen wonen.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Leuk ! Er zit een technisch evenement aan te komen in Abbenes en aldaar is binnenkort ook de forummeeting. Bij de laatste ook uitdeuken zonder spuiten. Dan is dat alvast gedaan. Mocht je nog goede plaatwerkers voor weinig zoeken, dan kun je me een berichtje sturen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
nou, bij deze de beloofde plaatjes:
de flank vanaf flak achter de spiegel tot aan de kofferbak
het plaatwerk rondom de rechterachterwielkast, de ergste deuk is hier niet te zien, wat wel zichtbaar is is volgens mij uit te kloppen en strak te plamuren.
hier zie je de ergste schade aan het achterspatbord, helemaal omgevouwen, ik vermoed dat dit lastig recht te trekken is en dat het hier dus aan gaat komen op snijden en lassen , zie tevens het volgende plaatje
de rechterachterdeur: de onderste rand is in deze foto’s niet te zien, stom, die heb ik overgeslagen, maar op het vorige plaatje is al te zien wat daar de schade is. De rest van de deur is dus grondig ingedrukt geraakt, de handgreep omgevouwen
de schade aan de voordeur lijkt mee te vallen de lak is hierendaar gesprongen, en de deur licht vervormd, maar stootstrip heeft het grootste deel van de druk opgevangen en ik heb goede hoop dat deze deur toch nog bruikbaar is
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Zo jij hebt die slagboom nog goed geraakt zeg,wat je al zegt grootste zorg is het achterscherm.De achterportier kan simpel worden vervangen en de B-stijl zal waarschijnlijk niet zo een grote klap hebben gekregen.
Er moet een manier zijn om dit toch binnen een aanvaarbaar budget te kunnen opknappen lijkt mij.
waar een wil is is een weg… Bij het bekijken van deze foto’s verbaas ik me wel enigzins dat ik tijdens dat moment niet voelde wat er gebeurde, een indicatie van hoe geschrokken en kwaad ik was vanwege die andere knakkerd
1 voordeel: dit plaatwerk geeft een mooie indicatie van de aanwezigheid of juist niet van roest. Voor zover ik kan nagaan, en er van uitgaande dat de linkerzijde evenzoveel (weinig) roest vertoond, valt dat dus ook alweer allezins mee, vooral onderaan de deuren, waar wat blaasjes te zien zijn, vermoed ik dat dit net als rechts toch vooral oppervlakkig is en dus goed te behandelen is.
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela












































Totaal aantal Berichten: 27957
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als ik het zo even snel zie, dan ben je qua gezichtsbeeld al een heel eind als je er voorlopig alleen een andere deur in zet. Volgens mij valt de schade op het achtersherm niet zo erg op als die van de deur.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
MonsieurGrat schreef:
dan resten mij drie opties:
1. Collette van de hand doen
2. voorlopig met de schade rondrijden
3. doen wat we kunnen en wat de buidel toestaat, eventueel her en der een tijdelijke oplossing toepassen en op termijn grondiger aanpakken.
Optie 2 wat geen optie is want ook klanten zien haar, dus ze moet er toch enigzins representatief uitzien
tja, gewoon aan de andere kant van de weg parkeren, met de neus in de goede richting
deuren/scherm lukt vast wel. maar die zijstrips zijn van een vroege smalspoor. lastiger te vinden wellicht ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Als ik ‘t zo zie, denk ik dat ‘t met de B-stijl wel ‘s mee kan vallen. Je voordeur heeft de eerste tik gehad zo te zien, dus misschien daarom dat die niet meer helemaal lekker opent/sluit. De naad tussen achterdeur en de bovenkant van ‘t achterscherm is nog netjes, dus ‘t lijkt me onwaarschijnlijk dat hij (veel) door de achterdeur naar achteren is getrokken. Ik neem toch aan dat dat niet hetzelfde pisbakkenstaal als de deuren en achterschermen is. Maar zoals je zelf al aangaf, kan ‘t om milimeters gaan.
Over pisbakkenstaal gesproken, ik weet weer waarom ik iedereen altijd verbood om tegen m’n CX te leunen
cx25gtit2 schreef:deuren/scherm lukt vast wel. maar die zijstrips zijn van een vroege smalspoor. lastiger te vinden wellicht ??
Zijn het deze ? Met de auto erbij: http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/141508953.htm?ca=18_s
Een tijdje terug zag ik nog een nieuwe set staan op Leboncoin. Nu kan ik ze niet meer vinden…. Wie weet niet verkocht een komen ze er opnieuw op. Ik kijk regelmatig en zal me melden, als ik ze weer zie.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bij Citroville hadden ze ‘mijn’ strips nog gewoon liggen toen ik ze nodig had. Drie jaar geleden, dat wel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Robin Visser schreef:cx25gtit2 schreef:deuren/scherm lukt vast wel. maar die zijstrips zijn van een vroege smalspoor. lastiger te vinden wellicht ??
Zijn het deze ? Met de auto erbij: http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/141508953.htm?ca=18_s
Die zijn het niet. Volgens mij heeft Collette de GTI strips die ik ook op mijn CX heb. Maar als ze een keer helemaal wordt gespoten, waarom dan niet de strips er gewoon af laten? Hoewel, op een GTI…?
Ach, van die strips zijn denk ik best te krijgen als je met een föhn bij iemand aan de slag mag die een paar van die ouwe dingen heeft staan voor de sloop.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl