2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DS21 Pallas hydraulique ‘67 van Martin +___Te koop….
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 08 augustus 2010 04:11 PM
  [ # 16 ]

Afgelopen weken in de avondjes verder geknutseld aan het jaeger tableau!

Zo was het:

Het paneel opgestuurd naar de man (Martin) van dit blog:
http://jaegertableau.blogspot.com/

Hij maakt deze panelen ook nieuw en heeft met een spuiter een schitterende krimplak gevonden die bijna het zelfde is als het originele. Ik hoefde geen nieuw paneel maar zijn spuiter heeft mijn originele paneel kaal gemaakt/afgebeten en in deze krimplak gecoat.
Het resultaat is echt prachtig!


Ook 2 metertjes (TEMP.EAU en ESSENCE) die aan mijn tableau ontbraken heeft hij me kunnen leveren.

Deze meterjes getest met een power supply (tje..) aangesloten en het voltage beetje omhoog draaien en bij een volt of 7 zie je het meterje tot leven komen!

Helaas is het olie druk metertje wat ik al wel had zo dood als een pier…
Ik ben nu ebay scherp in de gaten aan het houden.. Een oliedruk metertje met een symbooltje is opzich ook al goed en makkelijker te vinden want ik kan het wijzer plaatje overzetten.. als tie het maar doet! Wink


Op ebay fr heb ik een tijdje terug 3 splinternieuwe jaeger watertemp meters gekocht voor weinag.. Waarom zo goedkoop..? Ze zijn 24 volt. Echt bizar, splinter nieuw in een doosje.

Nu heb ik mijn meterjes uit hun oude huisje gehaalt en in het nieuwe niet roestige huisje van de nieuwe meters gebouwd. Dit is echt veel beter voor de massa, ook van de verlichting omdat het huisje de massa is voor de lampjes.
Ook heb ik de nieuwe randjes en glaasjes van de 24volt meterjes gebruikt. Het resultaat is dat je nu echt gewoon nieuwe meterjes hebt.

Ook de toerenteller is al aan de beurt geweest. Op de eerste foto is te zien hoe verrot het ding eruit zag.. Hier heb ik het zelfde mee gedaan als met de snelheidsmeter. Uit elkaar gehaald, alles schoongemaakt. De teller getest door op de bobine van m’n 69-er DS aan te sluiten.. en jah.. het ding zat muurvast..  hmmm
Toen het ding intern schoongemaakt en voorzichtig het wijzertje met de hand bewogen en na een tijdje bewegen en spelen was tie los! Weer op de bobine aangesloten en werkt nu als een trein!
De chrome rand gebruikt van een zelfde toerenteller die kapot was.

Het tijdklokje wat er orgineel in zat (op de bovenste foto) heb ik gebruikt voor m’n 69-er DS. Het klokje wat dus eigenlijk voor mijn 69-er tableau bedoelt was komt hierin. Ook deze was zo dood als een pier.. Hier het binnenwerkje in gebouwd van een standaard rechthoekig DS klokje wat het wel doet! Dat spul is zo verschrikkelijk teer en dun dat ik hier wel klamme handjes van kreeg..
maargoed, het tijd klokje doet het ook. Het glaasje schoonmaken van het klokje moet je ook voorzichtig mee zijn omdat de cijfers op het glaasje staan.. een veeg erover en ze zijn eraf…

Alleen nog een werkende olie druk meter zien te scoren en dan ga ik er draadjes aan knopen!

Nog wat foto’s met m’n aaifoon gemaakt:

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 08 augustus 2010 04:57 PM
  [ # 17 ]

Het ziet er erg mooi uit !

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 augustus 2010 11:26 PM
  [ # 18 ]

Bijna jammer om het in de auto te monteren. Goed bezig!

Profiel  
 
citrev
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-2008

Gepost: 21 augustus 2010 07:33 PM
  [ # 19 ]

Mooi gedaan! Ga zo door!

Profiel  
 
citrev
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 14-09-2008

Gepost: 21 augustus 2010 07:37 PM
  [ # 20 ]

Overigens nieuwe ringen is geen probleem meer, een bedrijf in Rotterdam maakt deze en kan ze ook er goed opzetten, dat laatste is nog wel eens lastig zeker als je niet jouw engelengeduld hebt.

Profiel  
 
Jeroenimo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 31-07-2010

Gepost: 21 augustus 2010 09:00 PM
  [ # 21 ]

Toppie Martin! Leuk om ook met het detailwerk aan de gang te gaan, direkt resultaat hoor! Ik hou het topic in de gaten. Als er nieuws is over mijn zoektocht/bezichtingen laat ik je het weten.

Ps waar staat de nieuwe dame momenteel?

Jeroen

Profiel  
 
Gepost: 21 augustus 2010 09:16 PM
  [ # 22 ]

Ziet er prachtig uit Mart!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 23 augustus 2010 11:27 AM
  [ # 23 ]
citrev schreef:

Overigens nieuwe ringen is geen probleem meer, een bedrijf in Rotterdam maakt deze en kan ze ook er goed opzetten, dat laatste is nog wel eens lastig zeker als je niet jouw engelengeduld hebt.

Ah dat is leuk nieuws, kan je me vertellen welk bedrijf dat is of wil je me dat mailen?

Jeroenimo schreef:

Toppie Martin! Leuk om ook met het detailwerk aan de gang te gaan, direkt resultaat hoor! Ik hou het topic in de gaten. Als er nieuws is over mijn zoektocht/bezichtingen laat ik je het weten.

Ps waar staat de nieuwe dame momenteel?

Jeroen

Ze staat nu in een loods in A’dam te wachten tot renaissance tijd heeft om te beginnen met lassen.
Ik denk (hoop) dat ze die tijd volgende week hebben cheese

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 25 september 2010 08:06 PM
  [ # 24 ]

Renaissance heeft een citroen wrak uit 1967 naar de werkplaats gehaald en René is begonnen met het laswerk aan de auto…

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 september 2010 08:20 PM
  [ # 25 ]

Gewoon een gemiddelde DS!  haha

Citroen!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 25 september 2010 11:27 PM
  [ # 26 ]

Goed om te lezen dat ze begonnen zijn. Wordt nog een heel project als ik dat chassis zo eens bekijk. Succes!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 27 september 2010 12:48 PM
  [ # 27 ]

Nu Renaissance met het laswerk bezig is ben ik zelf ook erg enthousaist begonnen met alles wat ik zelf wil doen. Het Jaeger tableau is zo goed als af. Ik zal er deze week foto’s van posten. Alleen de bedrading moet ik nog doen.

Nieuw is dat er een compleet gereviseerde DX2 motor in gaat komen. Dat lijkt me wel verstandig omdat er toch een andere motor en bak in gebouwd gaan worden. Dit kost mij nu alleen de kosten aan het revisie bedrijf extra.

Volgende project is het dashboard in de juiste wit/grijze/geel-ige krimplak zien te krijgen.
Ik heb contact met 2 coating bedrijven bij mij in de buurt gehad en die kunnen naar hun zeggen dmv poeder coating het structuurtje en de kleur exact zoals het orgineel krijgen. De zwarte krimplak op het jaeger tableau is trouwens ook poeder coating.

Verder heb ik een bijna complete set pallas vloerbedekking in bruinige kleur (niet geel).
Die ga ik met een tapijt reiniger es grondig schoonmaken. Dit bruine tapijt staat veel mooier bij het bruinig stoffen interieur.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 september 2010 12:49 PM
  [ # 28 ]

Goed bezig! Wie reviseert het motorblok?

Citroen!

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 27 september 2010 01:04 PM
  [ # 29 ]

Het revisie bedrijf dat voor Auto Renaissance alle motoren reviseert.. geen idee wie dat zijn. Ze zullen in A’dam zitten denk ik en doen heel veel DS motoren. Ik heb een rondje gereden in een DS met een onlangs gereviseerd 21 blok en dat was erg merkbaar vergeleken met mijn DS21 uit 69. Veel mooier lopen, veel meer trekkracht en geen olie lekkage.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 27 september 2010 01:10 PM
  [ # 30 ]

Lekker in de weer daar goed bezig,maar wat doen ze met de rest van de roest die nog in de holle ruimte schuilt.

Zo te zien op de foto’s,wordt de bodemplaat er weer snel tegen aangelast zonder verdere aandacht aan de holle ruimte te schenken!!

Profiel  
 
 
2 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook