20 van de 53
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11630
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 oktober 2011 11:34 PM
  [ # 286 ]

Op m’n camera. Ik zal straks even kijken of ik de hoogtepunten van dit dieptepunt hier even kan posten Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 oktober 2011 10:48 AM
  [ # 287 ]

Goed bezig!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11630
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 oktober 2011 12:21 PM
  [ # 288 ]

Plaatjes:

Dashboard leeglepelen

De hele handel eruit gepeld, dagje werk. Het is met het inbouwen van bekabeling handig om het allemaal langs één kant van de bevestingingen te leggen. Nu moest de bekabeling van het alarm dus fijn doorgeknipt worden. Dat geeft bij het monteren zo weer een uurtje extra werk.

Daar komt die stank en die vette voorruit dus van: er komt een nevel van koelvloeistof tussen het koptankje en het radiateurlichaam uit. Deze heeft 18 jaar gezeten (productiedatum 9/93, net als de auto), naar ik begrepen heb hoogst uitzonderlijk.

En de nieuwe Nissens radiateur, waarop 4 bevestigingsogen zitten in plaats van de normale twee. Het onderste plastic kapje moet er gewoon af, op de originele Valeo zit di eook niet en met die kap past het ding niet, maar dat kapje zit er gewoon op geklikt. “OE Quality” staat er op de doos van de radiateur; ik hoop toch van niet. Voor je het weet moet je dan weer… Het mag best beter!

Morgenavond gaan we verder met het inbouwen van de nieuwe radiateur, dondrdag en vrijdag gaat het dashboard er weer in. De verwachting is dat we dit weekend weer kunnen rijden. Het duurt vanwege de ingebeunde extra kabeltroep die we meteen gaan fatsoeneren gewoon een eind langer, en ik heb geen zin om er m’n hele vakantie aan te besteden Laughing dus doe ik er lekker rielekst in de avonduren het e.e.a. aan.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 18 oktober 2011 12:27 PM
  [ # 289 ]

Respect man, lijkt me een lastige klus als ik die spaghetti aan bedrading zie, daar wordt je toch tureluurs van?

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11630
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 oktober 2011 12:32 PM
  [ # 290 ]

Ach, alle stekkers passen in principe maar op één plek. Het grootste geneuzel is alle schroefjes te vinden, bij de aircoversie zijn het er nog verscheidene meer en goed verstopte dan wat er in Haynes en bij XCNL wordt beschreven. Bij één dreigde zelfs de inlaat van het blok af te moeten en dan gaat de lol er wel een beetje vanaf. Maar met een doorgezaagde pijpsleutel ging het net…

Ja goh, het spaart een rekening uit waar je normaal zo’n ouwe Xant drie keer om naar de sloop trapt, maar je moet wel vrij veel vrij bijzonder gevoel voor humor hebben om dit te doen. Maar ergens is het ook wel interessant om eens te zien Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 18 oktober 2011 12:35 PM
  [ # 291 ]
Penny Lane schreef:

Ja goh, het spaart een rekening uit waar je normaal zo’n ouwe Xant drie keer om naar de sloop trapt, maar je moet wel vrij veel vrij bijzonder gevoel voor humor hebben om dit te doen.

de grens tussen humor en SM is wellicht wat vervaagd.
Wink

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11630
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 oktober 2011 12:53 PM
  [ # 292 ]

Welnee. Het kan altijd erger. Stel je rijdt SM… Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9887
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 oktober 2011 01:02 PM
  [ # 293 ]

Daar is die kachelradiateur er in een half uur uit! Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11630
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 oktober 2011 03:50 PM
  [ # 294 ]

Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6066
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 oktober 2011 05:48 PM
  [ # 295 ]

Het zijn de betere puzzels, dit. Gewoon stug doorgaan, komt best goed.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 18 oktober 2011 06:25 PM
  [ # 296 ]

Goed bezig Derk

Leer je weer een hoop van. Als de mijne gaat kom ik bij jou Laughing

Groetjes Harry

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 oktober 2011 11:07 PM
  [ # 297 ]

Mooi zo dat het allemaal prima lukt, het is geen moeilijke klus, maar het is gewoon heel veel werk. Ik heb dit bij mijn vorige en huidige Xantia al een keer moeten doen, en de HDI zal niet gespaard blijven ben ik bang Sad

Een tip nu het dashboard er toch uit ligt, controleer het koppelingspedaal eens nu kun je er perfect bij om het klemmetje en plastic busje preventief te vervangen of goed te smeren. Met een dergelijke km-stand kan het busje of klemmetje een keer breken, helaas ervaring mee.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11630
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 oktober 2011 11:22 PM
  [ # 298 ]

‘s Een goeie, zal ik naar kijken. Dank!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11630
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 oktober 2011 11:55 PM
  [ # 299 ]

Ik heb er naar gekeken. Door het dashboard eruit halen kun je niet erg veel makkelijker bij de pedalen. Dan moet de stuurkolom er ook uit - dát geeft wel een hoop extra werkruimte. Daarbij kreeg ik de spullen niet op tijd, het ding moet namelijk ook weer eens een poosje kilometers vreten. Het blijft dus eerst zoals het is… Daar zal ik wel spijt van krijgen, maar soit.

Inmiddels zit het interieur weer op z’n plek, inclusief originele tweeters. Niet ideaal maar al beter dan de tweeters die ik in de daartoe bestemde ruimtes had gemikt want de huidige reflecteren op de correcte manier via de voorruit. Ook zijn deze correct afgefilterd. Verder heb ik wat kleine ditjes & datjes vervangen nu ik toch bezig was. Het stuur helaas niet; de mooie jonge sloper waar ik die uit wilde peuteren was al door de molen gegaan. Jammer maar niet belangrijk verder.

Morgen gaan we de lucht uit de kachel jagen, en dan moet ze er maar weer even tegen kunnen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 oktober 2011 04:11 AM
  [ # 300 ]

Stuurkolom is maar een paar boutjes, ik dacht 4, en dan ploft deze op de vloer.
Ik heb de stuurkolom altijd los gehaald, maar nu weet ik dat het dus niet hoeft, zo leer ik ook weer wat Smile

Profiel  
 
 
20 van de 53
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook