40 van de 53
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 september 2017 11:20 AM
  [ # 586 ]

Ik vind het nogal wat. Natuurlijk kan het prima 40 jaar oud worden, maar dan ook met zo’n kilometerstand?
Ik zou niet klagen Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 september 2017 05:07 PM
  [ # 587 ]

Ik denk ook dat het feit dat je de kreuken in beige leer juist steeds beter gaat zien het beeld erg vertekent. In zwart leer zie je ze alleen maar minder naarmate er meer vuiligheid en ledervet in de rauwe plekken gewreven wordt.

En zoals ik al zei, het is ook geen probleem. Meer een waarneming. Dit is echte patina en niet van die gefakete airbrushpatina op een verlaagde VW T1 Cool dus ik vind ‘t prima kunnen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 september 2017 07:36 PM
  [ # 588 ]

Zover ik altijd begrijp zijn dergelijke slijtage plekken prima te repareren door het op te vullen. Daarna met lederverf om het af te maken.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 september 2017 08:05 PM
  [ # 589 ]

Zoiets als dit bedoel je? Is misschien wel een keer een optie. De kleur matchen wordt dan het moeilijkste. Dat en een bergje geduld sparen om alles netjes te vullen en dan 48 uur te wachten…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 september 2017 09:27 PM
  [ # 590 ]

Ja daar komt het wel op neer.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zie het wel vaker voorbij komen.

Met zwart zal het makkelijker zijn de kleur te vinden.
Als je de gehele stoel verft dan zal je een tintje kleurverschil ook niet snel zien lijkt me.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 september 2017 05:56 PM
  [ # 591 ]

Nieuwe olie & filters, nieuwe veerbollen rondom (véél beter zo) en een nieuwe accukklem verder denk ik dat de Xantia maar Harzklaar verklaard moet worden. Ik wilde een dubbel plugpunt inbouwen om m’n werklampen te kunnen laden, maar daar heeft de Action voâh Wènâg een dingetje voor. Dus die hele actie hoeft vooralsnog niet.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 05 september 2017 06:28 PM
  [ # 592 ]

Niet te veel op die stereo plug aansluiten, dat ding gaat zo in rook op.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 september 2017 06:43 PM
  [ # 593 ]

Goed punt. Ik moet inderdaad wel even het laad-amperage van die lampen controleren. In noodgevallen kan ik altijd nog naar twee van die kleine LED werklampjes van CAT uitwijken. Met twee grote pakken penlights bij de hand heb je dan ook lang en veel licht.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 07 september 2017 11:36 AM
  [ # 594 ]

Die van de Action heeft gelukkig nog wel een zekering ingebouwd welke vervangbaar is…

Ik gebruik deze voor telefoon, gps en ipod.

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 september 2017 06:52 PM
  [ # 595 ]

Ik heb zo’n Dunlop dingetje gehaald bij de action (3-weg + 2x USB) en die mag volgens de specs nog best wat stroom doorgeven. Bovendien blijken die LED werklampen maar weinig stroom te trekken. Ik denk dat ‘t prima gaat werken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 08 september 2017 01:56 PM
  [ # 596 ]

Voor wat betreft je leer:

Zowel colourlock.nl als de leerlooier in den haag kun je gewoon een hoofdsteden, armsteun of ander los stukje opsturen.
Leerlooier heb ik gekozen na veel positieve verhalen en meer verhalen over kleurverschil bij colourlock. Stukje langs gebracht en de volgende dag stond keurig de verf voor me klaar…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 september 2017 09:34 PM
  [ # 597 ]

De Xantia is mee naar de Harz geweest vanwege de Harzrun 2017:

Ongeveer 1200 kilometer in 5 dagen is de dame eigenlijk ook wel gewoon aan gewend, dus dat ging zonder problemen. Of het moet zijn dat het lampje in de kofferbak nog steeds af en toe muit. Vooral als het donker is, gek genoeg.

De Harz is in ieder geval een gebied dat speciaal gemaakt lijkt te zijn voor aangenaam autorijden.

In de loop van de Harzrun ging de ouwe turbodiesel steeds beter draaien. Daar in de Harz glooit het namelijk enigszins en dat betekent dat die ouwe machine werk voor de kiezen krijgt. In Nederland, op de vlakke wegen hier in combinatie met de snelheden die je hier normaal kunt rijden, komt dat dieseltje zelden van z’n inmiddels wat lui geworden krent. Dat is nu, na een bootcamp in de Harz, wel over. Sleuren moest ze, maar dat ging hand over hand steeds een beetje makkelijker. De kunst is om de turbo wakker te houden. Beneden de 2200 toeren doet die turbo nog niet zo heel veel en bij 4800 toeren is de koek gewoon op voor een XU9DTE/L. Al met al is het gebied waarin je lekker kunt spelen met die diesel dan niet heel erg groot, maar wel erg leuk. Nothing is immers more fun than driving a slow car fast Cool

Op de terugweg hebben we er een zwakke poging op gedaan eens een sprintje te trekken, maar vanwege het verkeer kwam de teller niet voorbij stevig 185 km/h. Boven de 170 is het vlotte er wel een beetje vanaf, maar 190 op het klokje moet goed haalbaar zijn. Waarschijnlijk liegt de teller een beetje, maar de opgegeven topsnelheid van 180 lijkt ook na dik 482.000 kilometer nog altijd reëel.

In ieder geval waren er prijzen voor Equipe 30!

De Op Eén na Duitsste Citrofiel van dit forum rijdt dus Xantia. Want stiekem (bijna) een Franse Mercedes nonsense

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 september 2017 06:46 PM
  [ # 598 ]

O, en diesel verstoken, hoe gaat dat dan? Gemiddeld over de hele Harzrun met inbegrip van heen- en terugreis, veel heuvels, continu rondrijden met twee personen in plaats van de gewoonlijke één en met een kofferbak vol gereedschap en onderdelen voor eventueel herstel van DSsen en A-types én een klein stukje doorplanken: 1:17,3. Best redelijk dus: gewoonlijk kom ik op ongeveer 1:18,5 gemiddeld.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 18 september 2017 07:00 PM
  [ # 599 ]

Goed hè.


Mijn Xantia 1.9d leek ook al geen diesel te lusten…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 oktober 2017 07:07 PM
  [ # 600 ]

Vanavond viel het me weer op dat het rubber dopje dat in het linker achterspatbord de kopse kant van de dorpel afsluit doorgesleten was: 24 jaar erosie door water, zand, grint en andere ellende doet dat. Niet zo’n punt natuurlijk, kwestie van even dicht maken. Dat liep wat uit de hand:

Bokje onder de auto, wiel eraf. Bagger uit het spatbord gekrabd en geconstateerd dat rond die rubber dop de coating los was. Tijd voor RX5 dus. OK. Losse coating eraf, dop eruit, dop dichtgeplakt met een stuk van een ouwe binnenband, RX5 in het spatbord gekwast, dop erin. Morgen even afwerken met RX10 of iets dergelijks en dan gaat dat wel goed: het is nog maar amper aangeroest.

Dan spot mijn oog een vierkant gat achter in het spatbord dat niet door de modderkuip afgedekt wordt. Uh-oh. Eens kijken wat daar gebeurt… Dat gat is dus de reden waarom Xantia’s, als ze gaar gaan, links achter/boven het achterspatbord gaar gaan. Aan de rechterkant is dat gat wél door de modderkuip afgedekt, maar links kan er dus jarenlang bagger & pekel door dat gat op het maar zéér beperkt behandelde balkje, dat vanuit de C-stijl naar beneden loopt, terecht komen. En erin. En zovoorts. Er is daar dus ook bij deze Xantia roest te bespeuren. Voorlopig heb ik dat zo goed mogelijk in de RX5 gezet en er een zooitje ML in geblaft waar ik er met de kwast niet kon komen. Daarna heb ik een plastic afdekkertje op dat malle gat geplakt. Binnenkort trek ik via het spatschermpje in de bumper de sonde met RX5 nog wel eens door die balk en dan is alles wat er op een normale manier kan er wel aan gedaan. De rest is periodiek controleren en goed vol lijnolie houden, dan zal het nog wel ettelijke jaren goed gaan.

Moraal van het verhaal: controleer de conditie van je Xantia achter dat gat, behandel het daar zo goed mogelijk en dek dat gat af tegen opspattend water & vuil. Dat kon het leven van je Xantia wel eens behoorlijk rekken…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
40 van de 53
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook