6 van de 53
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11646
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 september 2010 01:32 PM
  [ # 76 ]

Dat scheelt iets. Ik heb maar alvast het binnenwerk van de auto af gehaald (moet dus eerst de bekleding eruit en dat is niet zo makkelijk als bij een BX…) want dat is inderdaad nog heel. Het glas ligt in puin en de buitenkap is versplinterd.

Je vraagt je af hoe asociaal mensen wel niet zijn. Eerlijk is eerlijk: ik beun dit nu dan weer zelf voor elkaar maar als je het moet laten doen is zo’n auto dus total loss! Maar goed. Ik heb dus nog een rechter buitenspiegel nodig voor type 1a/b, en dan moet ik maar eens kijken of ik weer één goede spiegel op kan bouwen. Morgen maar weer naar Franse Auto dan. Misschien toch maar zien dat ik alles dinsdag bij de APK een beetje netjes in kan leveren. Dit maakt meteen zo’n foute indruk.

Verder heb ik bij het demonteren van de bekleding ontdekt dat de laatste speaker die ik niet vertrouwde inderdaad verrot is. Letterlijk. Gewoon van binnen en van buiten verroest. Een wonder dat-ie het nog deed! Kan ik dus meteen morgen een setje 17cm Rockford Fosgates gaan halen. En als ik op de sloop sta meteen even zo’n mooie lange glasfiberantenne á la BX meenemen; dat is veel mooier dat het korte sprietje dat er nu op staat. En verder heb ik nu nog een deurplaatje nodig om wat van die drukkers te vervangen. Kortom, gaat weer lekker.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 05 september 2010 02:48 PM
  [ # 77 ]

Ik heb als het goed is nog een spiegel ( zwart) liggen uit een 1b
( en een setje speakers (standaard) liggen )

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11646
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 september 2010 05:03 PM
  [ # 78 ]

Dat zou wel handig zijn. Ik ben bang dat ik die dan op voorraad ga leggen. Morgenochtend om 9 uur sta ik op de sloop om een spiegel te regelen want die auto moet klaar… Maar ik voel al wel weer aankomen dat spiegels wel op komen. Net als eerder met mijn BX (6 spiegels in een half jaar…) Speakers mag je trouwens houden, ik gooi er nu de gelegenheid er is meteen wat zwaarder geschut in Cool

PB me maar even, dan kijk ik of & hoe we dat met die spiegel moeten regelen Smile

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 september 2010 07:59 PM
  [ # 79 ]

Hier ook nog maar even (had het al in de kroeg gezegd): een nieuwe buitenspiegel, elektrisch, is er al vanaf € 43. Volgens H-base. Komt er nog wel een beetje Betalen Tot je een ons Weegt bij, maar dat mag de pret niet drukken.

Overigens kunnen ze er in het westen ook wat van, dus verhuizen zou ik nog niet doen als ik jou was Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11646
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 september 2010 10:31 PM
  [ # 80 ]

Nee nouja, maar er is in het noorden nog plek zat waar je niet op de rijbaan hoeft te parkeren Laughing

wat er oo kgebeurt: aangezien ik 1) een trekhaak heb en 2) dinsdag voor de APK moet MOET ik morgen een spiegel regelen. Wat dat kosten mag, en wat het echt kost - bijzaken. Al koop ik een voor de prijs van twee. Want die bak moet de weg weer op… Maar het goede nieuws is dat mijn binnenwerk nog leeft. Dat kan dus eventueel overgebeund worden. Liefst wil ik een glas met verwarming want dat had ik ook; alles is tot in de koets bedraad dus ik vemoed dat ik met de plaatsing van een schakelaar ook nog spiegelverwarming heb. Maar dat is secundair; eerst zorgen dat er weer een spiegel zit.

Het erge is uiteindelijk nog niet eens die spiegel, maar dat het weer niks gescheeld heeft of je auto wordt door iemand met z’n zatte kont kortgereden. Maar daar zal ik dan wel aan wennen moeten… Dit was pas de zevende spiegel in twee jaar, dus dan went het nog niet Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 05 september 2010 10:35 PM
  [ # 81 ]

Zit de spiegelverwarming niet gewoon op de schakelaar van de achterruitverwarming?
Zoals op de Walvis?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 05 september 2010 10:36 PM
  [ # 82 ]

Voor de APK ben je er ook met een plakdingetje op het restant. Tenminste, de buurvrouw hier heeft dat al drie jaar zo en die kar wordt telkens weer goedgekeurd Laughing

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11646
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 september 2010 11:30 PM
  [ # 83 ]

jaweeeeeeeeel maar op die manier ga ik niet met die auto om. En ik heb ook niet elke keer de tijd om de boel weer uit elkaar te tremmen, dus doe ik het liever even goed.

@EW: dat zou kunnen, ik heb ‘m nog te kort om dat te hebben geprobeerd…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 september 2010 02:06 AM
  [ # 84 ]

Rechterbuitenspiegel is niet verplicht, tenzij je geen binnenspiegel heb of die niet kunt gebruiken doordat je een service uitvoering heb.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 september 2010 06:47 AM
  [ # 85 ]

Maar was het niet zo dat dat met een trekhaak erbij veranderde?

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 06 september 2010 08:34 AM
  [ # 86 ]
EW schreef:

Zit de spiegelverwarming niet gewoon op de schakelaar van de achterruitverwarming?
Zoals op de Walvis?

Spiegelverwarming wordt inderdaad gelijk met de achterruitverwarming ingeschakeld.

Heb je gewone zwarte spiegels of met kapjes in de kleur van de carrosserie.

Groet, Henk.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11646
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 september 2010 09:54 AM
  [ # 87 ]
EW schreef:

Maar was het niet zo dat dat met een trekhaak erbij veranderde?

Juist! Trekhaak -> RBS verplicht! Vandaar ook het spoedje.

@ Hendrik69: Ik heb gewoon zwarte spiegels. Kwam dat op een 1a wel anders voor? Zijn er elektrische spiegels zonder verwarming? Zijn ze er handbediend mét? Want dat glas lag natuurlijk aan splinters hmz

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 september 2010 09:55 AM
  [ # 88 ]

In geval van nood heb je natuurlijk zo die haak er onderweg.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 september 2010 11:48 AM
  [ # 89 ]

Nou word ik wel nieuwsgierig of mijn spiegels ook verwarmd zijn, beiden zijn elektrisch. verstelbaar en hebben een kapje in de kleur van de carosserie.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11646
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 september 2010 04:49 PM
  [ # 90 ]

Ik heb vandaag geen electrische spiegels zonder verwarming gezien. De spiegels zit het gewoon in. De kwestie is of beide stekkers in de deur ingeplugd zitten. Volgens mij heb ik ook tenminste een handbediende spiegel met element en bedrading gezien.

Ik heb de boel weer in elkaar zitten. Wat een geklooi… stukken minder makkelijk dan een BX! Vooral het knopje van de slotbediening binnen is irritant. Het principe is simpel genoeg, maar het werkt gewoon best wel slecht.

Verder zit de spiegel nu met 3 van de 5 schroeven omdat ik van de enige beschikbare elektrische spiegel op de sloop een schroefpunt heb moeten mollen. De tweede was al dood. Maar je ziet daar niks van en het zit vast zat - op een BX zitten de spiegels ook met 3 parkers elk.

Meteen een nieuw setje Pioneers in de deuren gehangen. Op Rockford moest ik wachten, en daar had ik mooi geen zin in. Hup, een goed Pioneer compo-setje erin. Vraag is of ik de bestaande tweeters laat zitten (zijn prima) of dat ik de Pioneers erin hang. Ik neig vooralsnog na de eerste luisterproeven naar het eerste.

Wat kosten tweedehands spiegels op de sloop? Elektrisch, gespoten: 35 euro. Elektrisch, zwart: idem. En nu heb ik ze beide… Maar goed. Ik zal van de winter eens kijken of ik die andere kan ombeunen met een gewone handbediende ernaast. In ieder geval, als het langer dan 24 uur mag duren kun je die spiegels beter nieuw bestellen.

Nu wil ik er nog een lange antenne op, maar de korte wil er niet af. Ik ben als de dood dat ik het voetje mol, dus ik moet dat nog maar even aankijken. De spriet ligt er wel voor nu.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
6 van de 53
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook