5 van de 53
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 augustus 2010 07:03 AM
  [ # 61 ]

Ach, zo’n 1a, ‘t is net Lego Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 augustus 2010 01:42 PM
  [ # 62 ]

Maar wel mooie Lego®...

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 augustus 2010 05:47 PM
  [ # 63 ]

Even weer terug naar het cruise-control verhaal. Ik wilde daarstraks de telleraandrijver vervangen door één met een pulsgever. Blijkt er een aandrijver met een hall-sensor (drie-aderig bekabeld) present te zijn! Waarvoor zou die dan weer dienen in een TurboD?? Toch niet voor de fabrieks-CC? De bewuste bekabeling, bruin, zwart en lichtgroen, verdwijnt onder het luchtfilterhuis in de kabelboom en ik kan het van daaraf niet terugvinden…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 28 augustus 2010 06:03 PM
  [ # 64 ]

Als je eens wil kijken hoe het in een Xantia met fabrieks cc loopt kan je bij mij komen kijken? (bellingwolde)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 augustus 2010 06:10 PM
  [ # 65 ]

Dat kan, maar bij de mijne zou je er dan nog geen wijs uit worden. Daar zit de tweede accesoire-CC in. Heeft me tijden gekost om uit te vogelen wat al die bedrading daar deed, ik hed ‘m bijna aan het alarm gehangen Laughing De schema’s in Haynes zijn ook niet duidelijk en daarin vind ik de VSS niet terug…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 28 augustus 2010 06:30 PM
  [ # 66 ]

Lekker klusje Derk

Maar eh als je er uit bent, ik wil ook graag een cc in mijn auto cool smirk

Groetjes Harry

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 28 augustus 2010 06:44 PM
  [ # 67 ]

Okee sterkte Smile Citroëns en bedrading, is vaak eh.. “bijzonder”.

Tweede accessoire cc?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 augustus 2010 08:21 PM
  [ # 68 ]

De eerste was al eens overleden… In dit draadje is dat redelijk gedocumenteerd Cool Deze weigert ook al alle dienst, dus ik denk dat ik die er ook uit trap. Ander manteltje voor de stuurkolom zodat het er weer netjes uitziet, baksteen aan boord en klaar Cool

Want omdat de brug vrij moest heb ik maar even rondgevraagd wat voor schade ik kon aanrichten. Op redeneren niet veel, maar meten is weten. Bleek er dus sowieso al geen stroom op die hallsensor te staan dus die was inderdaad nergens voor. Gevalletje van de dure onderdelen maar 1 soort maken, dus. Daarop de ouderwetse, bij de tempostat passende, magneetgever geplaatst & aangesloten. Die geeft alvast 6x zoveel puls als de gever op de as. Jammer maar helaas: géén CC. Ik heb het nu alleen nog niet via de toerenteller geprobeerd maar die ingegoten kabel is niet bepaald beunvriendelijk dus dat moet voorlopig maar even niet. Ik denk ook dat deze VDO het loodje heeft gelegd. Mag er dus uit om de overtollige kilo’s te drukken Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 augustus 2010 08:00 PM
  [ # 69 ]

‘t Ding ligt er weer naast; als dat CC-verhaal een vervolg krijgt wordt dat met een andere set waarvan we zeker weten dat-ie het ook doet. Kan ik me weer wijden aan de serieuze zaken Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 30 augustus 2010 10:53 PM
  [ # 70 ]

@Derk, schiet mij opeens te binnen. Bij Franse auto’s in Groningen heb ik een Xant diesel zien staan met cc. Stond daar nog maar net. Een groene met voorschade.

Misschien is dat nog wat. €50 moest die kosten

Groetjes Harry

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 augustus 2010 11:00 PM
  [ # 71 ]

Heu, daar ben ik vanmiddag nog geweest om uit een groene 1.8i X met voorschade de onderkap van de stuurkolom mee te nemen. Maar een slecht plan zou dat niet zijn. Was dat een fabrieks-CC?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 31 augustus 2010 07:32 AM
  [ # 72 ]

Weet ik niet. Er zat wel een speciaal rempedaal in. Daar zat lucht sturing op, het rubber kan bewegen zegmaar en daardoor een lucht stootje geeft. Daar leek het wel op volgens mij.

Groetjes Harry

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 31 augustus 2010 10:56 AM
  [ # 73 ]

Bij mij kan de bovenkant van het rempedaal ook bewegen, maar dat is normaal: daar zit de remlichtschakelaar. Bij luchtsturing kan ik me even niks voorstellen…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11629
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 september 2010 11:35 PM
  [ # 74 ]

Hoppeteee, rechter buitenspiegel er door een b*kkel*l vanaf gereden. Gewoon doorgassen natuurlijk… Wie heeft, spoed, een op Xantia 1a passende elektrische rechter buitenspiegel liggen??

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 september 2010 01:36 AM
  [ # 75 ]

Als het binnenwerk verder niet beschadigd is, kun je dit overzetten op een handbediende buitenspiegel, daarvan zijn er genoeg te vinden op de sloop. Imitatie kosten die dingen 2 a 3 tientjes bij de automaterialenzaak, betaal dus beslist niet meer op de sloop. Let wel op, de imitatie-spiegels en spiegels op een type-2, werken verkleinend, erg irritant als de linker spiegel wel normaal is.

Profiel  
 
 
5 van de 53
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook