3 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
La Sarthe TRD Turbo1, Inmiddels al vijf jaar verder!
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 23 september 2010 01:25 AM
  [ # 31 ]

La Sarthe heeft haar nieuwe tijdelijke plaats in de schuur ingenomen en staat met d’r kont omhoog zodat ik de achterremmen kan schoonmaken. Dat gaat zaterdag gebeuren. Actie!!!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 27 september 2010 01:13 AM
  [ # 32 ]

Voor het schoonmaken zag het er zo uit:

Daarna (en na het spuiten van de anti-vuil schijf):

Het dunste remblokje was een halve mm dik, dus daar heb ik nieuwe voor besteld. De schijven lijken me nog ok.

Als ik water en wax bij me gehad had, dan had ik me kunnen spiegelen aan de binnenspatborden!

Ook de dorpelstrips gedemonteerd. Alles nog verbazingwekkend goed, op drie plekken ter grootte van een 2 euro-muntstuk na. Dat kan Coskun wel oplossen!

Verder de afschuwelijke spatlappen verwijderd… yek!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 september 2010 09:11 AM
  [ # 33 ]

Netjes…! Smile
Nou zijn die wielkasten weer mooi schoon van binnen, maar ik zie geen dinitrol o.i.d. Zou ik toch eens laten behandelen binnenkort…

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 27 september 2010 10:40 AM
  [ # 34 ]

Ach… Ik dacht dat Tutle Wax wel genoeg zou zijn Wink Als ze helemaal schoon is, gaat ze naar de tectylboer.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 september 2010 10:45 AM
  [ # 35 ]

very good

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 01 oktober 2010 02:44 AM
  [ # 36 ]

Vanavond hebben we d’r met de kont naar beneden en de kop fier omhoog gezet. Zodat volgende week de motor eruit kan.

Ik heb allerlei instructies gekregen om zaken voor te bereiden voor het uitlepelen van de motor. Ik doe m’n best zoveel mogelijk voorwerk te doen halelujah oh master CEE-IKS Wink Gelijk al de koplampen eruit en de motorkap eraf.

Ben wel heel blij met vrienden als CEE-IKS en MCMLXXIV, die me helpen en ondersteunen bij zo’n grote operatie… Wordt vervolgd.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 01 oktober 2010 08:27 AM
  [ # 37 ]
Franq schreef:

Ach… Ik dacht dat Tutle Wax wel genoeg zou zijn Wink Als ze helemaal schoon is, gaat ze naar de tectylboer.

Eerst epoxy !!!!!

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 01 oktober 2010 11:01 AM
  [ # 38 ]

lekker bezig! Ik zag dat er ‘werk in uitvoering’ was, maar ik ben er op andere dagen aan het klussen. Succes met de klus aan het blok, dat wordt interessant!

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 01 oktober 2010 02:30 PM
  [ # 39 ]

Als het allemaal een beetje meezit dan kan dinsdag de motor eruit gelepeld worden!
Zo te zien is dit de eerst maal dat het blok eruit gaat.

Het leuke ervan is dat je eigenlijk alles ineens eruit kan lepelen. Aircopomp, hydrauliekpomp, bak, motor etc….nu ligt het nog vol, en na het uitlepelen kun je je overal lekker bij!

Het is tevens een stuk makkelijker om bij de bovenste draagarmen te komen als het blok eruit ligt.

We gaan dus ook meteen de voortrein aanpakken!

Eerst de techniek, en dan later de carrosserie! Qua bodem zit er vrijwel geen werk aan de auto. Subframe is zelfs als nieuw!
Wel moet de auto op termijn voorzien worden van een nieuw laagje gris perlé!

Franq gaat ongetwijfeld wat mooie plaatjes schieten, en ik zal een paar mooie plaatjes schieten van Franq als ie net onder de auto vandaan komt en het tussenlager en de uitlaat gedemonteerd heeft cool grin

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 01 oktober 2010 05:29 PM
  [ # 40 ]
Robin Visser schreef:

Eerst epoxy !!!!!

Wat bedoel je precies, Robin?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 01 oktober 2010 07:21 PM
  [ # 41 ]

Als je kaal plaatstaal hebt, wordt daar normaal gesproken eerst een laklaag opgezet en als het de eerste laag is, is dat meestal epoxy. Ook de bodem, de wielkasten en de hele rest van de zooi, krijgt dat, heb ik me laten uitleggen. Je smeert dus geen dinitrol of tectyl of vet direct op het kale plaatstaal.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 03 oktober 2010 10:42 AM
  [ # 42 ]

ah, ok. Dank!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 04 oktober 2010 11:58 AM
  [ # 43 ]

Gisteren van 11 tot 19 uur gesleuteld. Ging voor een amateur (op CX gebied dan) best voorspoedig. Vooral bezig geweest om de motor los te prepareren zodat ‘ie eruit kan. De gaatjes in het li-binnenspatbord waren iets groter dan verwacht, maar vallen nog alleszins mee. Ons’ Joske kan dat prima repareren. Voor de rest gaat alles (nou ja, bija alles) prima los en is er bijna geen roest te bekennen. Echt een heel harde auto die het alleen niet van d’r uiterlijk (deuren en doffe lak) moet hebben.

Begon ik alleen, op een gegeven moment waren we met z’n negenen aan het klussen: gezellig!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 06 oktober 2010 12:43 AM
  [ # 44 ]

De Motor ligt eruit!!!

Op een onwillige naafmoer na ging het eigenlijk heel voorspoedig. De moer wilde maar niet los…niet met de luchtsleutel, niet nadat we de gasbrander erop gezet hadden en ook diverse verlengstukken wilde niet baten…...
Het doorboren en splijten van de moer bleek de oplossing!

De rest ging allemaal voorspoedig los, je merkt aan alles dat het geen verprutste/versleutelde auto is.

Franq zal ongetwijfeld wat leuke sleutelfotootjes posten!

We kunnnen nu lekker de bak eraf halen, alles schoonmaken, de distributie vervangen, overal nieuwe pakkingen en keerringen monteren, een nieuwe koppeling monteren en de voorwielophanging (bovenste fusees) een grote beurt geven.

Ik denk ook dat we de kop even lichten, een nieuwe koppakking en verse klepseals geven wel zo’n gerust gevoel, en het is nu een kleine moeite!

Weet hier toevallig iemand of de kopbouten vervangen moeten worden door nieuwe, of kunnen deze hergebruikt worden nadat we ze opgemeten hebben?

Mocht iemand nog bruikbare tips hebben nu de motor er toch uit ligt zijn deze natuurlijk van harte welkom!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Michiel1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 11-08-2008

- Xantia 2.0 16v Break
Gepost: 06 oktober 2010 10:32 AM
  [ # 45 ]

Ik heb een half jaar geleden mijn turbodiesel voorzien van een nieuwe kop, en daarbij de mooiste kopbouten geselecteerd en die weer gemonteerd; die paar meteen beetje roest heb ik maar niet gebruikt. Nu zo’n 10.000 km verder en geen enkel probleem.

Son como niños, pero sin como

Profiel  
 
 
3 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook