5 van de 21
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
La Sarthe TRD Turbo1, Inmiddels al vijf jaar verder!
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 12 oktober 2010 02:42 PM
  [ # 61 ]

Dank, XM voor de tip. Ik zag dat de stang die van “beneden” komt heel los in een oog zit in het heveltje dat met twee stangetjes met de bak verbonden in. Hoort daar niet een cupje in te zitten?

Verder toch nog maar een uurtje gepoetst aan het blok (makeoverfoto’s hierna)

Weet iemand de functie van dit ding?

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 12 oktober 2010 03:53 PM
  [ # 62 ]

Als je de beugel op de onderste foto bedoeld,daar zit je uitlaat aan vast

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 12 oktober 2010 06:20 PM
  [ # 63 ]

Daar hoort inderdaad een cupje in te zitten. Volgens mij kun je die bij cx-basis wel krijgen. Wat het belangrijkste is is dat je gewoon even je hele schakelmechanisme er af haal (dus het gedeelte in de motorruimte en dat demonteerd, schoonmaakt (en dat kan je goed zo te zien) en da invetten en weer in elkaar. Het is echt zo’n k-klus om dat te doen met het blok erin. Je zult zien dat ze als nieuw gaat schakelen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 15 oktober 2010 01:24 AM
  [ # 64 ]

Net van GLS een pakketje ontvangen met 2 veerbollen, 2 voorraadbollen, 4 draagarmlagers, 1 toplager, 1 nokkenaslager en een aandrijfasmoer onvangen van CXBasis. We kunnen weer verder!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 15 oktober 2010 01:27 AM
  [ # 65 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Daar hoort inderdaad een cupje in te zitten. Volgens mij kun je die bij cx-basis wel krijgen. Wat het belangrijkste is is dat je gewoon even je hele schakelmechanisme er af haal (dus het gedeelte in de motorruimte en dat demonteerd, schoonmaakt (en dat kan je goed zo te zien) en da invetten en weer in elkaar. Het is echt zo’n k-klus om dat te doen met het blok erin. Je zult zien dat ze als nieuw gaat schakelen.

Voelde al een beetje een lubberig gedoe met de versnelling. Ik ga er expres nog eens goed naar kijken. Dank!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 17 oktober 2010 01:24 PM
  [ # 66 ]

Weer even een update. Met CEE-IKS de distributie gemerkt en afgenomen:
Riemen waren wel slecht. Daarna met veel gehannes de krukaskering eruit gesloopt.

Gisteren alleen bezig geweest en de krukaskering en oliepompkering vervangen. Ik wacht nog even het oordeel van de meester af voordat ik de tandwielen weer demonteer. Verder bezig geweest de kop klaar te maken voor demontage, alleen ik miste platte ringen 17 en 12 voor het losnemen van de turbo op het uitlaatspruitstuk en het loshalen van het uitlaatspruitstuk zelf.

Ook maar even het vliegwiel gedemonteerd. Wat een vieze bende daarachter:

Inmiddels is het vliegwiel schoon en voorzien van een nieuw toplager.

Waar ik me zorgen over maak is de voetpakking. De vellen hingen erbij, maar misschien is dat hetgeen er tussenuit is geperst. Wel stak er een draad (metaal? kunststof?) uit ter hoogte van de aandrijfaskering. Ik heb er een foto van gemaakt. Iemand enig idee wat ik hier mee aan moet?

Verder nog een foto van het schakelmechaniek (Oeps, vergeten te poetsen…). Volgens mij hoort dit niet zo los te zitten. Is dat het cupje waar XM op doelt? Bij de auto van Yke zat ‘ie er ook al niet meer in. Iemand raad?


Alvast bedankt voor de tips!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 18 oktober 2010 12:38 AM
  [ # 67 ]

Als je zo bezig bent pak dan het schakelspul goed aan!

Kijk even op de site van garage stMarien, dat gaat nooit meer kapot!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 oktober 2010 09:27 AM
  [ # 68 ]

Sorry, die site bestaat niet meer.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43084
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 oktober 2010 09:29 AM
  [ # 69 ]

In dit geval: oliecarter en ondercarter demonteren en van nieuwe pakking voorzien. Doe je het nu ben je er voor jaren van af!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 oktober 2010 09:42 AM
  [ # 70 ]
Falk schreef:

Kijk even op de site van garage stMarien, dat gaat nooit meer kapot!

Je kan ook in mijn CX kijken.

daar ligt het setje nog ongemonteerd in de kofferbak, maar dat gaat nu écht niet lang meer duren.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 18 oktober 2010 12:49 PM
  [ # 71 ]
waterman schreef:

In dit geval: oliecarter en ondercarter demonteren en van nieuwe pakking voorzien. Doe je het nu ben je er voor jaren van af!

Weet jij toevallig of het ondercarter zelf ook met een pakking gemonteerd zit, voor zover ik kan zien, is dit namelijk niet het geval, wel zit de halvemaanpakking in het pakket.

Franq is waarschijnlijk iets te voortvarend te werk gegaan door de keerringen in de oliepomp en nokkenas al te monteren….Nu moet toch het ondercarter eraf, terwijl hoopte dat het met alleen de krukaskeering klaar zou zijn…

Heb jij nog een tip om de brandstofpomp los te gooien zonder het tijdstip te verprutsen? Ik neem aan gewoon merktekens erin slaan? Ik heb slechts vluchtig gekeken, maar ik wat ik gezien heb moet de pomp eraf om het zijdeksel te demonteren, teneinde het ondercarter los te nemen….

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 18 oktober 2010 01:01 PM
  [ # 72 ]
Ree schreef:

daar ligt het setje nog ongemonteerd in de kofferbak, maar dat gaat nu écht niet lang meer duren.

wat voor setje is dat Ree?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 18 oktober 2010 01:39 PM
  [ # 73 ]

Een schakelmechanisme met een kortere slag, nieuwe schakelstangetjes met metalen kogeltjes. Je kan het voelen in de bak van Laurens als je nieuwsgierig bent.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 18 oktober 2010 01:44 PM
  [ # 74 ]
Ree schreef:

Een schakelmechanisme met een kortere slag, nieuwe schakelstangetjes met metalen kogeltjes. Je kan het voelen in de bak van Laurens als je nieuwsgierig bent.

Zou dat graag eens willen bestuderen, maar je CX staat niet in de stalling…

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 18 oktober 2010 02:04 PM
  [ # 75 ]

Frank, dat schkelmechanisme kun je ook onder het subframe vandaan halen en demonteren. Doe dat ook even en vet de handel van binnen goed in. Gaat vaak stroef schakelen door roestvorming in het schakelmechanisme en daar gaan die cupjes dus kapot van.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
5 van de 21
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook