4 van de 21
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
La Sarthe TRD Turbo1, Inmiddels al vijf jaar verder!
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 oktober 2010 11:48 AM
  [ # 46 ]

Moet je de kop niet laten vlakken als je ‘m eraf haalt?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 oktober 2010 12:18 PM
  [ # 47 ]

Bekijk in ieder geval al je hydrauliekleidingen goed. Daar kan je dan ook beter bij dan met een blok in de weg.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43082
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 oktober 2010 12:20 PM
  [ # 48 ]

Kop hoef je alleen te vlakken als de boel écht heet gelopen is. Nu is controleren voldoende. Bouten kan je hergebruiken mits het schroefdraad een beetje netjes is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 06 oktober 2010 01:11 PM
  [ # 49 ]
garagestmarien schreef:

Bekijk in ieder geval al je hydrauliekleidingen goed. Daar kan je dan ook beter bij dan met een blok in de weg.

Alle leidingen glimmen nog, zijn echt perfect cool smile

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 06 oktober 2010 01:24 PM
  [ # 50 ]


Kijk, dit is de accubak. Netjes, toch?


Motorruimte, gefotografeerd door re-koplamphouder. Schoonmaken, in de was zetten en klaar Wink @garagestmarrien: zie je hoe de leidingen erbij liggen. Zelfs Yke zag geen leiding die in aanmerking moest komen voor vervanging.


En zo ligt de motor er even bij. Binnenkort de bak eraf en dan kan de motor op de bok.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 oktober 2010 01:47 PM
  [ # 51 ]

Ik zie het ja. Mooi.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 06 oktober 2010 10:53 PM
  [ # 52 ]
waterman schreef:

Kop hoef je alleen te vlakken als de boel écht heet gelopen is. Nu is controleren voldoende. Bouten kan je hergebruiken mits het schroefdraad een beetje netjes is.

Fijn! Dan trekken we kop er ook maar even af….ik had niet het idee dat de kop er recent afgeweest is, kunnen we meteen de klepseals vervangen, en een koppakking kost de hoofdprijs ook niet. Warm is ie niet geweest en we zijn er zonder problemen vanuit Frankrijk mee naar NL gereden. Voor zover we kunnen beoordelen heeft het blok 200.000km gedraaid.

Franq kan in ieder geval lekker aan de slag met poetsen!! Zo’n blok is toch mooier als het oranje is….

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 07 oktober 2010 10:03 AM
  [ # 53 ]

ja, ja… Wink

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43082
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 oktober 2010 01:03 PM
  [ # 54 ]

Vergeet vooral niet om de keeringen van de oliepomp mee te pakken trouwens. Dat ding zweet vaak en dat zou zonde zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 07 oktober 2010 07:10 PM
  [ # 55 ]

Ik kon het niet laten: toch even poetsen vandaag. En met veel plezier!


De flits maakt t wat minder mooi dan in het echt, maar het moet maar even zo.


Links ben ik nog niet helemaal klaar.


Motortje is half af.

Kop eraf is toch wel een heel gedoe, ben ik bang…

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43082
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 oktober 2010 07:17 PM
  [ # 56 ]

Kop er af is nu nog maar een uurtje werk. Gewoon doen hoor. Een verse pakking is best wel fijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 oktober 2010 07:21 PM
  [ # 57 ]
waterman schreef:

Kop hoef je alleen te vlakken als de boel écht heet gelopen is. Nu is controleren voldoende. Bouten kan je hergebruiken mits het schroefdraad een beetje netjes is.

Zitten er geen trekbouten, of heten die dingen, in CX blokken ?

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 07 oktober 2010 09:08 PM
  [ # 58 ]
waterman schreef:

Kop er af is nu nog maar een uurtje werk. Gewoon doen hoor. Een verse pakking is best wel fijn.


Ja dat leek mij ook, en we zullen ook die oliepompkeerringen niet vergeten! Gewoon een rondje keerringen, pakkingen, frisse koppeling en nieuwe distributie….
Zo doen we dat ook met de voorwielophanging. Bovenste fusees zijn niet meer spelingvrij, dus armen eruit, en meteen de lagers van de armen meepakken.

Nu kun je er goed bij, en qua kosten ben je vrijwel niets extra’s kwijt.

Met een beetje geluk heb je de komende tijd dan ook weinig ellende en kosten….

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 11 oktober 2010 10:56 AM
  [ # 59 ]

Nog efkes de werkzaamheden van zaterdag:

Onder de motorkap is ‘t nu netjes genoeg naar mijn zin. Bovenste draagarmen gedemonteerd (let op de vulring):

Het gaat allemaal lekker los. En zeker als de motor eruit ligt, zijn die draagarmbouten heerlijk te bereiken.

Verder de motor van de bak gescheiden. De koppeling is tot op de klinknagels versleten. Gelukkig is het vliegwiel niet beschadigd. Aan de andere kant de distributieriem bekeken. Die staat erg slap. Ben dus heel blij dat we toch maar de grote onderhoudsbeurt bij 200.000 km doen, op aanraden van CEE_IKS. ‘t Blokkie is wel baggervet, dat wordt weer poetsen van de week.

Intussen bij onze oosterburen een partijtje onderdelen besteld: bollen, draagarmlagers, nokkenaslager, toplager en de aandrijfasmoer, die we moesten losboren. Distributieset, koppeling, fuseekogels en pakkingset liggen al op t schap.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 12 oktober 2010 01:34 AM
  [ # 60 ]

Hoi Frank,

Nu je het blok er toch uit hebt liggen, demonteer meteen even jouw schakelmechanisme dat onder het subfram hangt. Maak het goed schoon en vt het meteen in. Die dingen gaan op de duur altijd stroef lopen en als je blok erin hangt kom je er heel lastig bij.

Succes, leuk om te volgen.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
4 van de 21
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook