3 van de 28
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 december 2010 02:01 PM
  [ # 31 ]

Ik heb een keer een paneel van de deur gehaald met de deur dicht. Hoe precies weet ik niet meer, maar het is me gelukt zonder dingen te breken of anderszins stuk te maken. Maar ik heb gek kleine handjes, dat dan weer wel.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 08 december 2010 08:07 PM
  [ # 32 ]

Opgelost. Voorheen probeerde ik de deur steeds open te krijgen door de klink-knop “hard” in te drukken, nu heb ik de binnenhevel een keer heel rustig overgehaald, et voila, de deur ging open! Toen heb ik het oude vet zoveel mogelijk uit het slot gehaald met een tandenborstel en benzine, en weer opnieuw ingevet. Nu maar hopen dat ze het goed blijven doen…

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 08 december 2010 08:16 PM
  [ # 33 ]

Tijd voor het volgende perikel (al is er vooralsnog niets aan de hand);

Wanneer ik in deze koude tijd de hoeveelheid rook wat uit mijn CX komt, vergelijk met zowat iedere andere auto (modern of oud) dan rookt de mijne “een stevige pijp”. Iemand een idee hoe dat komt? Heeft het wellicht te maken met het rijden op gas?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 december 2010 08:18 PM
  [ # 34 ]

Koud weer en rijden op lpg = veel condensvorming in de vrij lange uitlaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 08 december 2010 08:34 PM
  [ # 35 ]
waterman schreef:

Koud weer en rijden op lpg = veel condensvorming in de vrij lange uitlaat.

Ah, dan ga ik me daar verder niet druk over maken. Bedankt!

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 december 2010 09:16 PM
  [ # 36 ]

heb juist hetzelfde met mijn 22trs op lpg…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 09 december 2010 02:54 AM
  [ # 37 ]

Ik rook ook als een malle met na een koude start, na een tijdje gaat het stuk beter. Nog een leuk verhaal ooit met de GSA mee gemaakt, stond in de parkeer garage onder het Mauritshuis/binnenhof, de GSA zat lekker te roken en je raad het al, brand alarm ging af! Grote paniek, overal zwaailichten, toeters en mensen op de been. Was weer een hele beleving!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 13 december 2010 12:24 AM
  [ # 38 ]

Heeft iemand van jullie wel eens een complete dorpel van een sloper afgehaald om deze als donor voor een rotte dorpel te gebruiken?
Zo ja, is er een verschil in t1 en t2 dorpels (let op, ik heb het dus niet over een opzetdorpel, ik wil de hele balk vervangen)

Groeten, Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 17 december 2010 12:15 AM
  [ # 39 ]

Helemaal niemand?

Dan zal ik maar baldly gaan where no man has gone before…

Eerst maar eens een geschikte sloper vinden… Iemand iets in de aanbieding (liefst in de buurt van Eindhoven)?

Groeten, Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Gepost: 17 december 2010 12:48 AM
  [ # 40 ]
ronvanzon schreef:

Dan zal ik maar baldly gaan where no man has gone before…

Ron, is het werkelijk nodig de gehele dorpel te vervangen? Dat is nogal een klus hoor.
Ik bedoel….zó rot kan hij nu toch niet ineens zijn?
Is het niet simpeler te herstellen met 1mm plaat waar nodig?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 17 december 2010 08:20 AM
  [ # 41 ]

En heeft de club die dorpels niet standaard liggen?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 17 december 2010 08:32 AM
  [ # 42 ]

Binnendorpel is meestal nog wel te herstellen,buitendorpel is nieuw te verkrijgen.Dit is dus geen opzetdorpel maar een inzetdorpel.
Dus buitendorpel verwijderen,achterliggende roestschade repareren en dan de nieuwe buitendorpeldorpel terug plaatsen.

Zelf maak ik geen gebruik van slopers meestal zijn deze ook rot,en je zit altijd te knoeien met vuil,oude verflagen en andere narigheid enz niet doen is mijn advies.

De club heeft trouwens niet zoveel liggen betreffende dit soort reparatie delen.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 december 2010 08:40 AM
  [ # 43 ]

Ron,

als je er een paar foto’s van maakt kan men je hier miscchien beter adviseren wat nodig is, want ik neem toch niet aan dat ie compleet weggerot is?


Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 17 december 2010 10:57 AM
  [ # 44 ]

Idd.foto’s doen het altijd goed,misschien kom je weg,door een een paar reparatie delen in je dorpel te lassen

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 19 december 2010 10:03 AM
  [ # 45 ]

Ach, foto’s, ik zal er binnenkort 1 maken, maar dan zie je vooral een gat met een roestige rand.

Het geval is dat er een flink gat in de dorpel onder de r-achterdeur zit, op de naad van waar al eens een reparatie (tot aan het eind van die dorpel) heeft plaatsgevonden. In de zomer is-ie op deze plek ook door de kriksteun gezakt, tijdens het krikken. Dat zegt mij dat de inwendige constructie ook naar z’n grootje is.

En waarom dan de hele dorpel? Mijn ervaring is dat dwarse aanhechtingen bij laswerk weer de zwakke plekken zijn, en in dit deel is de constructie in de lengte toch het belangrijkst.

Maar ik zal vanmiddag eens wat foto’s maken

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
 
3 van de 28
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook