5 van de 28
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 december 2010 05:20 PM
  [ # 61 ]

Buiten dorpel is bijna voor de sier.
Je hoefd niks te fixeren,gewoon slijpen en puntlassen los boren.
De kriksteun zit aan je binnen dorpel en bodemplaat vast.
Maar als je een brug ter beschikking hebt,wordt dit ook appeltje eitje.
kun je zelf vanuit de binnenkant doen.
De dorpels heb ik via Dibbert.
vraag me niet wat het kost alweer 5 jaar geleden.
Maar als niet je hele dorpel verrot is zou ik persoonlijk er gewoon nieuwe stukken inlassen.
Wel kops lassen.
Maar als hij er helemaal af gaat,meteen alles goed in de tectiel zetten.
succes frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 26 januari 2011 11:47 PM
  [ # 62 ]

Komende zaterdag gaan we de dorpel onder handen nemen. Verder heb ik gisteren een nieuw contactslot en bijpassende deursloten binnengekregen. Die wil ik gelijk combineren met centrale deurvergrendeling.

Is er al iemand die me hierin is voorgegaan? Waar moet ik op letten (ik heb dus een 77’er 2400 pallas). Wat kan ik eventueel uit een sloopcx halen, of kan ik net zo goed een universele nemen?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 27 januari 2011 11:22 AM
  [ # 63 ]

Ik heb inmiddels mijn deurvergrendeling weer aan de gang met een serie 2 deurmodule in de linkerdeur. Ik heb dus al het een en ander uitgespit.

ik weet niet of er al iets van deurvergrendeling in jouw auto zit of dat je van nul moet beginnen…

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 27 januari 2011 11:39 AM
  [ # 64 ]

Mijn cx heeft nog helemaal geen centrale deurvergrendeling.

Ik vraag me af of zoiets gebruikt kan worden…

Het liefst hang ik natuurlijk nog een zendertje aan m’n sleutelbos om alles draadloos te maken.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 27 januari 2011 11:57 AM
  [ # 65 ]

Als je het uit een sloper over wil zetten heb je een draadboom, centrale unit en de sloten + motortjes nodig.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 januari 2011 12:32 PM
  [ # 66 ]
ronvanzon schreef:

Ik vraag me af of zoiets gebruikt kan worden…


Waarom niet origineel ? Die zijn er volgens mij nog zat bij de specialisten. Met een beetje mazzel krijg je nog tekst en uitleg ook.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 27 januari 2011 12:33 PM
  [ # 67 ]

Als je alles nog moet installeren zou ik zeker zorgen dat alles goed blijft werken omdat het gedoe met de deurpanelen tot een minimum beperkt blijft.
Ik weet niet hoe een ander dat ervaart maar die dingen zijn zo broos en makkelijk te beschadigen dat ik die zo min mogelijk wil demonteren.

Ik denk dat nieuw zoals Waeco oid. bijna net zo duur is als goede sloopspullen zoeken.

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 27 januari 2011 12:49 PM
  [ # 68 ]

heb zelf in m’n S1 break ook een dergelijk setje in gebouwd, maar als t koud is heeft die er erg veel moeite om t dicht (of erger) open te krijgen, je zal iig moeten zorgen dat je sloten zeer soepel open en dicht gaan. bij moderne auto’s wordt er in t slotmechanisme alleen maar een palletje omgezet (niet veel kracht voor nodig) bij CX sloten (iig die van mij) moet er behoorlijk wat heen en weer gaan om em op slot krijgen.

Ik heb inmiddels de sloten al 2 x uit elkaar gehad en schoongemaakt, en in de siliconenolie gezet, maar blijf bij koud weer problemen houden!

inbouwen heeft me ruim 2 dagen gekost, je moet alle servo’s plaatsen en verbinden met t slotmechanisme, draden trekken, en alles verder aansluiten.

ik zal je een pm sturen van een ander merk.

greetzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 27 januari 2011 01:02 PM
  [ # 69 ]

Die oude s1 slotjes werken idd zo dat een compleet slotdeel moet worden omgezet (de sleutel blijft dan ook in die positie staan). Ik heb nu een nieuwe slotset (s2) besteld waar de sleutel steeds teruggaat naar dezelfde positie, lopen ook veel fijner.

Jaja, het is niet origineel, maar werkt gewoon veel beter.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 27 januari 2011 01:56 PM
  [ # 70 ]

Ach originaliteit en een CX, daar maak ik me niet zo druk over. Feit is dat die originele dingen prima passen. Bij mij heeft het altijd goed gefunctioneerd, totdat het motortje in de linker deur gaar was. vervangen en toen ging het weer als de bliksem. Nou ja bliksem,.... met het welbekende ‘joaoaongngng-geluid’. Serie 2 spul past denk ik logischerwijze ook. De deuren zijn voor zover ik steeds heb begrepen nagenoeg identiek aan die van en serie 1. Maar dit soort dingen past in ieder geval zonder aanpassingen en dat valt maar te bezien met ander spul.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 27 januari 2011 02:02 PM
  [ # 71 ]

Maar de slotset van een serie2 past niet zomaar in een serie 1 deur voor zover ik weet. De serie2 sloten zijn namelijk groter.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 27 januari 2011 02:09 PM
  [ # 72 ]

Daar heeft mijn buurman een heel mooie “boor” voor… Deze heb ik ook gebruikt voor het installeren van mijn rechterspiegel.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 27 januari 2011 02:35 PM
  [ # 73 ]

Ah maar dat vertelde je er niet bij Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 27 januari 2011 08:18 PM
  [ # 74 ]

Ik heb eens rondgesurfd, maar van de meeste webwinkels die die dingen aanbieden lees ik niet veel goeds. Misschien dan toch voor 2e hands origineel gaan, met name vanwege de pasvorm.

Robin Visser schreef:

Serie 2 spul past denk ik logischerwijze ook. De deuren zijn voor zover ik steeds heb begrepen nagenoeg identiek aan die van en serie 1. Maar dit soort dingen past in ieder geval zonder aanpassingen en dat valt maar te bezien met ander spul.

 

Hoe zit het met draadloos icm origineel serie2-spul? Ik neem aan dat dat niet allemaal draadloos was, en als het dat al was, dat het slecht werkte (weinig bereik)

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 januari 2011 08:24 PM
  [ # 75 ]
rustyduck schreef:

heb zelf in m’n S1 break ook een dergelijk setje in gebouwd, maar als t koud is heeft die er erg veel moeite om t dicht (of erger) open te krijgen, je zal iig moeten zorgen dat je sloten zeer soepel open en dicht gaan. bij moderne auto’s wordt er in t slotmechanisme alleen maar een palletje omgezet (niet veel kracht voor nodig) bij CX sloten (iig die van mij) moet er behoorlijk wat heen en weer gaan om em op slot krijgen.

Ik heb inmiddels de sloten al 2 x uit elkaar gehad en schoongemaakt, en in de siliconenolie gezet, maar blijf bij koud weer problemen houden!

Het originele s1 spul is iig beresterk. Ook bij -12 blijven ze gewoon rrrrang! rrrrang! open en dicht gaan…
Ik zou dat zoeken (of s2) omdat je dan geen grote inbouwproblemen hebt.
En als je toch bezig bent, meteen een ab erop zetten. Heb ik ook gedaan op m’n serie 1. Maakt het leven zoveel makkelijker…!

rustyduck schreef:

ik zal je een pm sturen van een ander merk.

Waarom pm? Gewoon hier posten zodat het van nut is voor allemaal (en ons nageslacht)? Smile

Profiel  
 
 
5 van de 28
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook