4 van de 28
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 19 december 2010 10:21 AM
  [ # 46 ]

Dan maar meteen goed,als er al een oudere reperatie heeft plaatgevonden wat niet goed is gegaan kan je beter gewoon opnieuw beginnen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 december 2010 12:22 PM
  [ # 47 ]

Het geval is dat er een flink gat in de dorpel onder de r-achterdeur zit, op de naad van waar al eens een reparatie (tot aan het eind van die dorpel) heeft plaatsgevonden. In de zomer is-ie op deze plek ook door de kriksteun gezakt, tijdens het krikken. Dat zegt mij dat de inwendige constructie ook naar z’n grootje is.

Dan is je binnenkant ook aardig aangetast,want de ktiksteun zit niet aan de buitendorpel .
succes.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 21 december 2010 04:44 PM
  [ # 48 ]

Foto van de crispy dorpel. Kan iemand zeggen of dit een apk afkeur-dorpel is? Of moet-ie daarvoor nog kapotter zijn?

groeten, Ron

Afbeelding Bijlagen
dorpel.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 december 2010 04:48 PM
  [ # 49 ]

Dit lijkt mij ruim voldoende voor een glorieuze afkeur, helaas. Hoewel foto’s niet altijd alles zeggen.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 21 december 2010 05:29 PM
  [ # 50 ]

Als het er op deze plek zo uit ziet, dan heeft vocht volgens mij vrij spel gehad om naar binnen te gaan. Dat voorspelt denk ik weinig goeds…..

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 21 december 2010 09:10 PM
  [ # 51 ]

Foto zegt genoeg er is meer gat dan dorpel,ik durf te zeggen dat het achterliggende gebeuren ook aardig gehavend is.
Met alleen lapwerk krijg je het niet meer knap,gewoon compleet vernieuwen dat zal denk ik toch het beste wezen.

Succes met het werk want dit is geen klusje wat je in een weekend doet!!!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 21 december 2010 10:03 PM
  [ # 52 ]
daan schreef:

Met alleen lapwerk krijg je het niet meer knap,gewoon compleet vernieuwen dat zal denk ik toch het beste wezen.

Ok, nu dan de schade bekend is, heeft er iemand ervaring met het vervangen van een hele dorpel, om me tips aan de hand te doen?

- Ik neem aan dat ik de b- stijl tijdelijk moet verbinden om verzakken te voorkomen
- Heeft iemand een foto/ tekening waarop de interne constructie te zien is?
- wanneer ik de “buitendorpel” weghaal, zie ik dan direct het constructieve deel, en zo ja, dan lijkt me de volgende aanpak juist: een opzetdorpel bestellen, dan de boel open te maken, reconstrueren en vervolgens de opzetdorpel plaatsen. Klopt dat?

Gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 december 2010 10:25 PM
  [ # 53 ]

Kijk eerst aan de binnen kant van voor tot achter of daar geen rottigheid zit dit eerst herstellen.(kriksteun)
Daarna kun je de gehele buiten dorpel weg halen.er verzakt niks.
als de dorpel bij de a ,b,c stijl niet verrot is daar kops lassen ik bedoel dat je daar je dorpel netjes los moet slijpen en een beetje vlees laten zitten en daar je nieuwe dorpel kops aan lassen.
voor de rest moet je alleen alle puntlassen los boren (kl….te werk)

succes frank
.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 december 2010 10:26 PM
  [ # 54 ]

De nieuwe dorpels passen niet echt mooi.
Mijn ervaring CX break

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 21 december 2010 10:52 PM
  [ # 55 ]

G&^%%$Klere Ron,

wat een gat, je hebt de auto toch nog niet zo lang, was dit gat mooi verborgen onder een laag tectyl of wist je dat dit eraan zat te komen ?

Verder heb je ook nog subframe waar alles op steunt dus zal het volgens mij allemaal niet zo snel doorzakken, tenzij dit in de zelfde toestand is als de dorpel maar dat hoop ik niet voor je.

iig Succes met het lassen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 december 2010 11:14 PM
  [ # 56 ]
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 december 2010 11:22 PM
  [ # 57 ]

Auto zakt niet door maar rusten op het subframe doet ze echt niet,Subframe hangt aan de auto en niet andersom.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 22 december 2010 04:10 PM
  [ # 58 ]
F.SvM schreef:

http://lh4.ggpht.com/_7qKPkDssH58/TREX185rfOI/AAAAAAAAEUQ/ibohRAdOxV4/s640/p 2.JPG

dank je Frank, DAT zijn de foto’s waar ik wat aan heb. Heb je er toevallig nog meer gemaakt vanuit andere hoeken, en misschien een close-up van een kriksteun constructie?

Het lijkt wel alsof de buitendorpel enkel voor de sier is, en dat ik (ik durf het bijna niet te typen…) mijn rotte buitendorpel al grotendeels kan verwijderen, en er nog mee kan blijven rondrijden…

In ieder geval ziet het er qua constructie relatief eenvoudig uit, bij mijn besteleend moest ik alle aangrenzende koetsdelen fixeren voordat ik de dorpel (vanwege uit een stuk) kon verwijderen. Dan wordt dit appeltje-eitje…

groeten, Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 22 december 2010 04:13 PM
  [ # 59 ]

Oh, en de opzet-dorpel, Frank, ik begreep van jou dat jij de pasvorm (van een break-dorpel) niet je-dat vond, ik neem aan dat ze nog maar door 1 fabrikant worden gemaakt, en dat je daarmee weinig keuze hebt?

Hoe/waar zou ik deze dorpel het best (lees: snelst, per post) kunnen bemachtigen? CXbasis of de club? nog andere opties?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 22 december 2010 04:18 PM
  [ # 60 ]
Mark Gielen schreef:

G&^%%$Klere Ron,
wat een gat, je hebt de auto toch nog niet zo lang, was dit gat mooi verborgen onder een laag tectyl of wist je dat dit eraan zat te komen ?

Ja, goed he, en nee, deze was niet verborgen, enkel een beetje “overheen gekeken”, en de ernst wat gebagatelliseerd. Maar toen de auto door de kriksteun zakte, moest ik toch wel even slikken…

En ach, het is maar een reparatie, ik ben redelijk handig met een lasapparaat. Er is ook al hulp geboden door een vader van een (overleden) vriend van me, die al bijzonder veel citroens heeft gerestaureerd. Hij heeft een brug, zetbank en (natuurlijk) veel kennis.

Mark Gielen schreef:

iig Succes met het lassen.

Dat gaat helemaal goed komen, nu de (wederzijdse) tijd nog vinden…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
 
4 van de 28
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook