6 van de 28
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 28 januari 2011 09:57 AM
  [ # 76 ]

PM vanwege reclame (of mag dat hier wel), maar inmiddels ook ontdekt dat over t merk wat ik heb ook niet veel goeds te vinden is maar ze hebben wel mooi spul (op de foto), dus jullie zijn alvast gewaarschuwd!
linkje: http://www.spy-europe.nl/

bij mij is wel alles geleverd en werkt t ook, alleen de motoren zijn niet zo sterk als ze beloven. verder ziet alles er wel erg netjes uit en werkt t bij mij wel (als t niet te koud is Wink )

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 01 februari 2011 12:15 PM
  [ # 77 ]

Mijn cx is zojuist in een keer goedgekeurd! Zelfs met het gat in de dorpel, de keurmeester vond het een cosmetische dorpel, en daarmee geen afkeurpunt.

Ik zou eigenlijk in het afgelopen weekend de dorpel en krikpunt gaan reconstrueren, maar daar was het te koud voor. Het is nu voor komend weekend gepland.

Oh ja, binnen onze 2cv vriendenclub is er een “club van 1”, waar je automatisch lid van bent wanneer je auto in een keer goedgekeurd is. Hebben we hier ook iets soortgelijks?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 01 februari 2011 01:06 PM
  [ # 78 ]

Zo dat is ook weer een zorg minder,dorpel bij een CX is natuurlijk niet helemaal cosmetisch maar blijkbaar vond de keurmeester het nog goed genoeg.

Krikpunt was ook geen probleem?

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 01 februari 2011 01:22 PM
  [ # 79 ]

Mooi Ron. In Eindhoven laten doen? Ik laatst op aanraden van La Léo bij APK Eindhoven, voormalig CX-monteur. Sleutelt er niet meer aan, maar kent in ieder geval basiszaken als dat je stuurspeling bij een Diravi alleen met draaiende motor kunt controleren e.d.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 01 februari 2011 01:26 PM
  [ # 80 ]
daan schreef:

Zo dat is ook weer een zorg minder,dorpel bij een CX is natuurlijk niet helemaal cosmetisch maar blijkbaar vond de keurmeester het nog goed genoeg.
Krikpunt was ook geen probleem?

Nou, ligt eraan wat je onder “probleem” verstaat. Bij een steekproef zou het keuringsstation volgens mij in de problemen zijn gekomen, achteraf gezien had ik ze hierover wellicht moeten inlichten… Maar de keurmeester heeft de omhoog ingedeukte krikpunt volgens mij niet opgemerkt. Tsja, ik heb gegokt en gewonnen.
Maar de dorpel-herstelactie staat nog steeds gepland, en het is natuurlijk altijd fijn als er keurmeesters je complimenten geven over de staat van je wagen.

Rogier 1975 schreef:

Mooi Ron. In Eindhoven laten doen? Ik laatst op aanraden van La Léo bij APK Eindhoven, voormalig CX-monteur. Sleutelt er niet meer aan, maar kent in ieder geval basiszaken als dat je stuurspeling bij een Diravi alleen met draaiende motor kunt controleren e.d.

Nee, bij friezenkamp. Daar kom ik al jaren met m’n eend. Ik heb er wel goede ervaringen, no-nonsens, maar er valt ook mee te praten. Bayeux (zoals APK Eindhoven eerder heette is wel CX specialist, maar mijn ervaring met de persoon zelf (Jan?) zijn niet je-dat…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Gepost: 01 februari 2011 09:14 PM
  [ # 81 ]

Hahaha die Jantje Bonnier! Niet overal even populair inderdaad. Weet wel ontzettend veel van de CX.
Een man met gebruiksaanwijzing, een ongeleid projectiel volgens sommigen.

Het scheelt wel enorm als je borsten hebt en een kort rokje is mijn ervaring! 
Dus misschien een tip?  Laughing  nonsense

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7534
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 februari 2011 12:31 AM
  [ # 82 ]

Laughing

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 februari 2011 10:03 AM
  [ # 83 ]
La Léo schreef:

Het scheelt wel enorm als je borsten hebt en een kort rokje is mijn ervaring!  Dus misschien een tip?  Laughing  nonsense

Jou elke keer meenemen als je naar Jantje moet gaan question  cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43062
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 februari 2011 10:14 AM
  [ # 84 ]

Nou, die Jan is wel de aller, aller, aller laatste persoon waar ik mijn vrouw naar toe zou sturen. Wat een ontzettend onaangenaam figuur! Wees gewaarschuwd voor deze “cx kenner”!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 03 februari 2011 10:28 AM
  [ # 85 ]

Waterman: geen punt toch om een keuring daar te laten doen? Sleutelen laat ik wel aan La Léo, Van Bemmelen en dergelijke specialisten over Cool

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43062
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 februari 2011 10:44 AM
  [ # 86 ]

Ik zou er nog geen fiets laten keuren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 03 februari 2011 11:50 AM
  [ # 87 ]
waterman schreef:

Nou, die Jan is wel de aller, aller, aller laatste persoon waar ik mijn vrouw naar toe zou sturen. Wat een ontzettend onaangenaam figuur! Wees gewaarschuwd voor deze “cx kenner”!

Hee grappig, over jou zei hij iets soortgelijks tegen mij!  Laughing
Ik heb dus maar net gedaan of ik je niet kende.  zipper

En gelukkig ben ik jouw vrouw niet, want ik moet nog een stuk of 6 auto’s bij hem ophalen.


En serieus: de meeste mensen willen geen “goede” keuring, ze willen gewoon dat hun auto wordt GOEDgekeurd, da’s iets heel anders hè.
Verder schrikken veel keurmeesters van ouwe bakken en zijn ze geneigd al gelijk het nadeel van de twijfel te geven is mijn persoonlijke ervaring. Dan vind ik het wel schelen als iemand een beetje bekend is met oude auto’s.
Dit is absoluut geen specifieke promotie voor Jan, maar in het algemeen scheelt het gewoon geneuzel als een keurmeester affiniteit heeft met klassiekers en Citroëns in het bijzonder.

En natuurlijk moet uiteindelijk alles gewoon aan de eisen voldoen, dat staat voorop!!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 03 februari 2011 03:54 PM
  [ # 88 ]
La Léo schreef:

Verder schrikken veel keurmeesters van ouwe bakken en zijn ze geneigd al gelijk het nadeel van de twijfel te geven is mijn persoonlijke ervaring.

En daarom ben ik blij dat ik Friezenkamp heb leren kennen, een van de heren schrikt altijd (ook bij m’n besteleend), en dan mag de ander ‘m keuren. Die vind oude bakken juist leuk, en er ontstaat altijd een kort lesje “oude outo’s” tussen de 2 keurmeesters en de andere belangstellenden (die er altijd wel rondhangen).

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 03 februari 2011 05:32 PM
  [ # 89 ]
La Léo schreef:

En serieus: de meeste mensen willen geen “goede” keuring, ze willen gewoon dat hun auto wordt GOEDgekeurd, da’s iets heel anders hè.
Verder schrikken veel keurmeesters van ouwe bakken en zijn ze geneigd al gelijk het nadeel van de twijfel te geven is mijn persoonlijke ervaring.

Daarom ga ik naar een onafhankelijk keuringsstation die niets anders doet dan keuren. Geen commercieel belang of neiging om aan de veilige kant te zitten. En dat betekent dan automatisch dat een afkeur door de klant wordt geaccepteerd. Een goede APK is zeer waardevol en voorkomt onveilige situaties. Zo was ik gisteren blij dat de keurmeester mij wees op forse scheuren in de remleidingen.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 07 februari 2011 09:48 PM
  [ # 90 ]

Afgelopen weekend is de dorpel, incl krikpunt, onderaan de achterdeur aan de bijrijderskant helemaal “herzien”.

In een oude varkensschuur in Limburg, te midden van vele citroense voorouders en andere merken vierwielers, zijn we om 10:30 begonnen, en waren klokslag etenstijd klaar (exclusief schilderen en tectyleren, inclusief koffiepauzes).

Bij het openmaken kwam er vrij veel rottigheid vrij, maar niet meer dan ik had verwacht. Boven het krikpunt was de felsnaad over 50 cm zowat weg (of nee, de felsnaad was er nog, maar daarboven was alles weg). Duidelijk het gevolg van slechte reparatie die eerder was uitgevoerd, waarbij slecht materiaal niet genoeg is weggeslepen, en waarschijnlijk helemaal niet getectyleerd. Sowieso was de hele dorpel onbehandeld, ik heb een foto dorpelinwaarts gemaakt, zag er nog erg mooi, maar oppervakkig roestig uit…

Afbeelding Bijlagen
IMG_2980.jpgIMG_2944.jpgIMG_2952.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
 
6 van de 28
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook