72 van de 79
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
   
Citroën Visa Club uit 1979 van Bart; blokje eruit
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 29 april 2014 09:45 PM
  [ # 1066 ]

Jaaa! Hij werkt!

De witte draad kon ik loshalen bij de stekker en daar heb ik de draad van de toerenteller bij aangemaakt. Krimpkousje en wat isolatieband erom en klaar.

De andere 2 draden waren ook zo gepiept.

http://www.youtube.com/watch?v=aZ_jpjlszic&list=UUo_4Ezb5PFZRkb2Fk4eAQyA&feature=share

Wat draait dat ding een toeren zeg! bij 80 al 3500 joint

Oplettende kijker die niet op mijn sokken let ziet ook dat het plastic kapje naast de toerenteller voor geen meter zit. Ik ben zeker 15 minuten aan het martelen geweest om hem goed te krijgen, maar toen ik begon te schelden en te tieren hem maar vast gezet met een tywrap… music

 

Profiel  
 
Gepost: 29 april 2014 09:54 PM
  [ # 1067 ]

Dat roep ik toch al jaren tegen je, zo’n ding moet gillen Very Happy

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 29 april 2014 10:05 PM
  [ # 1068 ]

En bij 90 al 4000 Smile

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 30 april 2014 11:04 AM
  [ # 1069 ]

Haha Graddus, ik begrijp nu heel goed wat je bedoeld! Dat blok is niet anders gewend, bij 100 zit hij al op dik 4500 toeren per minuut en bij 110 staat hij op 5000 toeren te koekeloeren. ‘k zal vanavond als hij goed op temperatuur is kijken wat hij bij 130 doet cool smirk

En dan is de lol er weer af Mr. Green

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 16 mei 2014 12:21 PM
  [ # 1070 ]

Had ik de hoop dat de auto wat zuiniger zou worden met de carbaruteur. Nou vergeet het maar, ik heb weer een keurige 1 op 13.5 genoteerd over een tank.

Ik rijd echt wel lekker door. ‘k vermoed dat mijn toch wel wat langere snelwegritten met zo’n 110 km/h roet in het eten gooit. Eigenlijk moet ik het eens proberen met zo’n 90 km/h. Maar daar heb ik op afstanden van 45 km enkele reis niet echt geduld voor..

Of er lekt ergens benzineweg. Echter ruik ik nooit wat…

Ook begint mijn druklager steeds wat meer lawaai te maken. Vooral na een lange snelwegrit. Brrr

 

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2094
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 16 mei 2014 12:27 PM
  [ # 1071 ]

dat scheelt maar 5 minuten als je alles 110 ipv 90 zou rijden….

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 16 mei 2014 08:00 PM
  [ # 1072 ]

1:13,5 reden wij ook met volle bepakking en 2 personen naar Zuid Frankrijk met zo`n 100km/h.
Ik ben heel benieuwd naar je verbruik als je 90 rijdt. Ik heb de laatste tank met 100-110km/h gereden van/naar Citromobile, 400km en het verbruik lag ook rond de 1:15 ,met 90 rij ik 1:18 á 1:20 (wel met Eco motor)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 16 mei 2014 10:29 PM
  [ # 1073 ]

Dan gaan we maar een tank proberen met op de snelweg gewoon lekker kallum an en de boel binnen de bebouwde kom goed op toeren houden. We zullen het gaan zien!

Vraag me af of dat echt verschil maakt Maurice, een eco motor!

 

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 16 mei 2014 10:36 PM
  [ # 1074 ]

wat voor benzine tank je, Bart?
Mijn Dyane doet ook 1:14 met 95, maar op 98 gaat dat zo naar de 1:17.
Komt voornamelijk door de ethanol die in 95 zit, en niet in 98. En uiteraard het andere ontbrandingstijdstip.

Profiel  
 
Gepost: 16 mei 2014 11:09 PM
  [ # 1075 ]

Er hoort toch gewoon 98 gestookt te worden in zo’n ding?

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 17 mei 2014 11:15 AM
  [ # 1076 ]

zeker, dat is best belangrijk. Maar gezien het feit het bijna nergens meer te koop is kan ik me voorstellen dat er 95 getankt wordt…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43074
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 mei 2014 11:37 AM
  [ # 1077 ]
graddus schreef:

Er hoort toch gewoon 98 gestookt te worden in zo’n ding?

Waar staat dat?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 17 mei 2014 11:46 AM
  [ # 1078 ]

Hier.
http://www.cats-citroen.net/citroen_atypes/enginegearbox.html
Op basis van de originele Citroën Microfiches. Alleen bepaalde typen mogen op 95 lopen.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 17 mei 2014 06:12 PM
  [ # 1079 ]

Ik merk qua vermogen in ieder geval geen verschil met 98 en 95. Qua verbruik eigenlijk ook niet..

En ja, ik heb het wel eens een keer een tank geprobeerd bij dezelfde rijstijl.

Zou dat niet kunnen komen door die 644 zuigers/koppen en 630 ‘‘de rest’‘?

 

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 18 mei 2014 12:57 PM
  [ # 1080 ]

De zon schijnt natuurlijk veel in Frankrijk. En waar de zon schijnt is het (vaak) warm, helaas heeft de Visa met het eerste serie tellerbak nogal een probleem met de naalden van de klok en de snelheidsmeter. Als de zon er een aantal jaar op heeft staan schijnen trekken de wijzers krom. Helaas de verkeerde kant op waardoor ze vast lopen.

Het begon met 1-30 kmh waar hij vaak bleef hangen als het warm was in de auto. Nu het gister een warme dag was, bleef hij ook zo rond de 90 kmh hangen. Tijd voor aanpak! Ik had al wat manieren gelezen hoe je dit kon oplossen zoals het ding warm maken, verbuigen en snel weer afkoelen. Dit geprobeerd maar ik ben als de dood dat het naaldje afbreek en dan ben je verder van huis, zie er maar eens een te vinden…

De oplossing is veel makkelijker. Gewoon de naald er een stuk minder ver opdrukken!

 

Profiel  
 
 
72 van de 79
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook