Totaal aantal Berichten: 10508
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
GIO bevalt mij goed. Casco-premie hangt af van aantal km per jaar. Met de ds had ik hem op 20000 gezet, dan moet er om het jaar getaxeerd worden. De sm heb ik op 7500 en dan taxatie elke 3 jaar.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Heb momenteel mijn verzekering lopen bij de Europeesche.
Kon daar 4 klassiekers op 1 polis kwijt voor iets meer dan 100 euro.
Je kunt zelfs je een motor mee verzekeren, wat in mijn geval was. Voor een all risk betaal je rond de 600 euro. Viel me ook nog wel mee (voor 4 motorvoertuigen)
Daar voor had ik mijn klassiekers verzekerd bij: Roel en Hennie van Maarseveen Assurantiën B.V. maar daar had ik alleen ellende. Niet bereikbaar, onvriendelijk en vooral duur zonder een goede dekking. Nee met de Europeesche ben ik blij.
Heeft iemand hier ervaring mee? Slecht of goed….allles welkom
Groeten,
Joris

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Mag een willekeurige bestuurder je auto’s gebruiken, of alleen jij?
Ik mag alleen de auto besturen maar je kunt wel de optie nemen dat anderen ook je auto’s mogen besturen alleen, zoals verzekeraars zijn, heb je meer kans op ongelukken dus meer premie.

Totaal aantal Berichten: 809
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
waterman schreef:... Omdat ik de verzekeringen wat wilde stroomlijnen en graag met 1 aanspreekpunt werk, heb ik de Saab van mijn vrouw en mijn eigen Audi, beiden van bouwjaar 1986, via Noordpolis in Groningen (een vriendje van madame waterman) bij Turien verzekerd voor beiden 10.000 km per jaar. Dagelijks gebruik was/is daar helemaal geen probleem en de premies zijn gewoon normale oldtimer tarieven.
Dit is hem uiteindelijk geworden, dank voor de tip Waterman! Konden ook helpen bij het kip-ei verhaal van een geschorste auto die verzekerd naar de APK keuring gereden moet worden. Dat mag, mits er een verzekering op zit. Veel verzekeringen willen niet verzekeren als de auto geschorst is zonder APK. Noordpolis/Turien heeft gewoon de auto al in WA verzekering genomen voordat hij naar de APK ging. Vanaf het moment van taxeren gisteren is hij Casco (allrisk) verzekerd.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Totaal aantal Berichten: 27958
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
boeman schreef:Veel verzekeringen willen niet verzekeren als de auto geschorst is zonder APK.
Ik vraag mij af waarom…
Een auto die geschorst is mag toch niet op de openbare weg staan, dus lijkt me het risico juist lager en een auto die gewoon rijdt.