3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De GTI T2 van Freek: weer 2 jaar APK
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 06 februari 2011 05:15 PM
  [ # 31 ]

ik moet dus de rubber remleidingen vervangen. Vraag: moeten dit speciaal tegen LHM bestendige leidingen zijn of voldoen universele van de goede lengte?

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 07 februari 2011 12:34 PM
  [ # 32 ]

update: de remslagen zijn besteld via mijn adresje (bogamat) in den bosch bij ruigrok in abbenes. Verder heb ik nu een 35mm dop besteld op internet voor de aandrijfassen(gereedschapland.nl). 35mm is wel een heel erg incourante maat…
De hoesjes voor de fuseekogels zijn inderdaad gewoon te koop. Bogamat heeft ze in 6 maten en daar moet de goede bij zitten.
Nu alles binnen krijgen en dan kan ik aan de slag.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 februari 2011 07:32 PM
  [ # 33 ]

Doe je best very good

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 11 februari 2011 01:20 PM
  [ # 34 ]

Nou, ik vanmorgen begonnen met m’n best te doen. De 35mm dop was binnen evenals de remslangen. De prijs hiervan viel heel erg tegen. Stom dat ik geen prijsopgave had gevraagd bij Ruygrok. Twee slangetjes voor 78,- samen. Stuk duurder dan CX Basis. Via Ebay.de heb je ze al voor minder dan 40,-. Dat weet ik dus ook weer.
Spannend is altijd weer of alles een beetje los wil. Maar met een 2m lange verwarmingsbuis als verlengstuk en een beetje beleid was de 35mm moer zo los. De onderste fusee leek erg tegen te gaan vallen omdat ik de met een niet passende kogeltrekker in de weer ging. Tot hij er zo onderuit viel omdat hij vast zit met 2 boutjes… Weer wat geleerd. Vervolgens met een 24mm dop geprobeerd de bovenste fuseekogel los te krijgen. Maar natuurlijk ging deze meedraeien. Gelukkig lukte het met een 8mm steeksleutel op het uiteinde en een ringsleutel. Toen kwam hij zo los. Hoesje was inderdaad niets meer van over maar de kogel voelt nog perfect aan. Toen de remslang verwijderd; aan 1 kant dicht hij af met een koperen pakkingringetje en aan de motorzijde zit de normale HD leiding met een rubbertje. Kortom: alles aan 1 kant los; nu de rubberhoes halen en dan kan die kant weer in elkaar.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 februari 2011 01:52 PM
  [ # 35 ]

valt dus tot nu toe niet tegen !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 11 februari 2011 02:31 PM
  [ # 36 ]

eerste tegenslag: de remslangen zijn niet goed. Ze hebben het juiste typenummer maar de boring voor de hd leiding heeft een verkeerde diameter. Zal wel een fabricagefout zijn..

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 februari 2011 02:44 PM
  [ # 37 ]

dit is toch een aftermarket product ?
je mag er van uit gaan dat niet alle aftermarket producten zomaar direct kloppen…...
mischien is ‘t een leiding voor een andere CX uitvoering ?? 

kan nog steeds een fabricage fout zijn…..

en nog een tegenslag - nu moet je op de fiets nieuwe leiding halen ......?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 11 februari 2011 03:10 PM
  [ # 38 ]

ik kon vanmorgen nog even de tweede auto gebruiken, maar die is vanmiddag helaas nodig. Dus nu op de fiets…
Tweede tegenslag: mijn automaterialenzaak had fuseekogelhoesen met de goede bovendiamter maar mijn CX heeft aan de onderzijde van de hoes ook een metalen schijf met een diamteter van 29mm en die had mijnautomaterialenzaak nooit gezien.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 11 februari 2011 03:51 PM
  [ # 39 ]

dat is brak !
tijd voor een adres die wel weet wat je nodig hebt, en het ook heeft !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 11 februari 2011 07:13 PM
  [ # 40 ]

Vanavond kunnen we weer verder. Hydraulique had remslangen die wel passen en twee gebruikte fuseekogelhoezen. Waterman heeft ooit hier gemeld dat hij bij Brezan een ‘zak’ hoezen had gehaald. Ben toch wel benieuwd wat dat voor hoezen waren want de CX heeft wel hele aparte.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 februari 2011 08:26 PM
  [ # 41 ]
freek schreef:

Tweede tegenslag: mijn automaterialenzaak had fuseekogelhoesen met de goede bovendiamter maar mijn CX heeft aan de onderzijde van de hoes ook een metalen schijf met een diamteter van 29mm en die had mijnautomaterialenzaak nooit gezien.

Tja,

dat probleem heb ik dus ook al bij 3 zaken gehad, de bovendiameter is geen probleem maar de onderdiameter….... Twisted Evil ik denk dat we ze gewoon bij waterman moeten bestellen Smile

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 11 februari 2011 10:17 PM
  [ # 42 ]

En ja hoor, weer een ‘probleem’: alles ging voorspoedig en ik had net met mijn zoontje de rem ontlucht en wilde ‘klaar’ zeggen, zie ik een plasje onder de auto. De remleiding die ik los had gehad had met bewegen net de doodsteek gekregen. Zag er nog best goed uit maar toch blijkbaar doorgeroest waar hij tegen het subframe loopt. Dus nog een klusje erbij: plm 80 cm leiding vervangen tot het abs verdeelblok (ik vermoed in ieder geval dat dat het is).
Toch wel sterk: ieder keer als ik aan de leidingen kom heb ik een lekkage. Een wonder dat ik nooit stilsta….

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 11 februari 2011 10:43 PM
  [ # 43 ]

da’s mooi pech hebben, maar als je eraan komt gaat het kapot en zolang je hel laat zitten blijkt het jaren te werken zonder problemen, en je moet maar zo denken die gaat voorlopig niet meer kapot en controleer de andere dan gelijk ook ff voor je echt een keer met zoiets stilstaat.

Succes en morgen weer verder neem ik aan

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 11 februari 2011 11:01 PM
  [ # 44 ]
freek schreef:

Vanavond kunnen we weer verder. Hydraulique had remslangen die wel passen en twee gebruikte fuseekogelhoezen. Waterman heeft ooit hier gemeld dat hij bij Brezan een ‘zak’ hoezen had gehaald. Ben toch wel benieuwd wat dat voor hoezen waren want de CX heeft wel hele aparte.

O!  Was dat JOUW vrouw & kind vanmiddag?! think En jouw VW bussie!  Laughing
Grappig… ik vond het al zo toevallig dat iemand anders ook precies hetzelfde nodig had als waar jij mee bezig was. Sjors zei dat het voor iemand “in den Bosch was” en ze hoefde geen naam op de bon, dus vandaar dat het belletje nu pas gaat rinkelen.

Lullig dat die stalen leiding nu gebroken is, maar je moet maar zo denken: beter nu dan onderweg!!!!

Prijs van de remslang is gewoon catalogusprijs hoor. Ik denk dat CX Basis nog een heel stel NOS heeft liggen en dat ze daarom goedkoper zijn. Die van Bosch hebben zelfs ‘n verkoopprijs van € 40,80 ex BTW!  Shocked

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 11 februari 2011 11:03 PM
  [ # 45 ]
Mark Gielen schreef:

Succes en morgen weer verder neem ik aan

Je morgen weer verder. De leiding was in ieder geval zo verwijderd. Het blijft een avontuur, sleutelen aan een CX. Meestal ben je hoogstens de helft van de tijd werkelijk aan het sleutelen. De rest van de tijd ben je onderweg op jacht naar onderdelen of aan het bedenken hoe je iets aanpakt.

Profiel  
 
 
3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook