




























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ga je haar nog verkopen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nog even terug naar de 123 ontsteking ( voor 23 injectie). In de Chyparse catalogus staan er 2. een gewone voor 318,30 euro en een voor of met vacuum voor 369,50. Wat is het verschil? Kan je kiezen welke je neemt of heeft het met bouwjaren te maken? Bij Citroworld is er maar eentje voor de 23 ie te koop en die kost 285. Zijn dat ouwe modellen of is Geert gewoon goedkoper? En Waterman wat kosten ze bij het clubmagazijn, kan jij me dat vertellen?
Alvast bedankt voor de reacties.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Voor het magazijn moet je bij DriverD zijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
jantje1948 schreef:Ga je haar nog verkopen?
Voorlopig niet, want ik oktober heb ik een carrièreswitch gemaakt waardoor ik een stuk minder verdien (maar met veel meer arbeidssatisfactie), dus de SM zit er voorlopig niet in. Daarvoor moet ik nu wachten op een erfenis of een mooie prijs in de loterij.
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
trossie6 schreef:Nog even terug naar de 123 ontsteking ( voor 23 injectie). In de Chyparse catalogus staan er 2. een gewone voor 318,30 euro en een voor of met vacuum voor 369,50. Wat is het verschil? Kan je kiezen welke je neemt of heeft het met bouwjaren te maken? Bij Citroworld is er maar eentje voor de 23 ie te koop en die kost 285. Zijn dat ouwe modellen of is Geert gewoon goedkoper? En Waterman wat kosten ze bij het clubmagazijn, kan jij me dat vertellen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Het verschil weet ik ook niet, maar ik kan je wel zeggen dat Geert goedkoper is dan Chyparse, en dat Benjamin (hier op het forum) nog goedkoper is.
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
trossie6 schreef:Nog even terug naar de 123 ontsteking ( voor 23 injectie). In de Chyparse catalogus staan er 2. een gewone voor 318,30 euro en een voor of met vacuum voor 369,50. Wat is het verschil? Kan je kiezen welke je neemt of heeft het met bouwjaren te maken? Bij Citroworld is er maar eentje voor de 23 ie te koop en die kost 285. Zijn dat ouwe modellen of is Geert gewoon goedkoper? En Waterman wat kosten ze bij het clubmagazijn, kan jij me dat vertellen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Als je op de site van 123 kijkt, zie je dat voor de ie’s er alleen een versie zonder vacuumvervroeging is. Blijkbaar is dit iets voor carbs (maar daar heb ik geen kaas van gegeten)
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Brian schreef:jantje1948 schreef:Ga je haar nog verkopen?
Voorlopig niet, want ik oktober heb ik een carrièreswitch gemaakt waardoor ik een stuk minder verdien (maar met veel meer arbeidssatisfactie), dus de SM zit er voorlopig niet in. Daarvoor moet ik nu wachten op een erfenis of een mooie prijs in de loterij.
Op die fiets. Plezier in je werk is inderdaad erg belangrijk.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Hoe is het nu het handigst om de DS op pootjes te zetten? Ik weet van de stukjes vlakke plaat net achter de voorwielen en voor de achterwielen, maar als ik daar de DS opkrik, dan kunnen de steunen daar natuurlijk niet staan. Waar dan de steunen zetten? Of op een andere plek opkrikken en de steunen onder de stukjes plaat? Wat is wijsheid/makkelijk?
Volg je hart, gebruik je hoofd.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Steunen zet je voor onder de kriksteunen en achter met een blokje hout onder die vierkante plaatjes. MITS alles goed hard is natuurlijk…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Met kriksteunen bedoel je neem ik aan de dwarsbalkjes en niet de punten waar je de ‘krik’ voor het wisselen van een wiel onder zet.
Ik ga ervanuit dat alles goed hard is. In 2009 een kofferbak+ restauratie gedaan, dus alles daar achter is OK. Toen zijn ook de balken etc geïnspecteerd, en die zagen er toen ook goed uit, en vervolgens in de RX gezet. Daar heb ik wel vertrouwen in dus.
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Mits de balken goed zijn, kan ik daaronder toch ook een krik zetten?
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja maar je gaat niet onder een auto liggen die op alleen een krik staat!
kom jongens dit is basis kennis.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Weet ik, doe ik ook niet.
Iedereen moet die basiskennis eens op doen, toch?
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Zo, inmiddels al even bezig met de beurt, en het vordert redelijk, maar ik heb nu even 2 vraagjes:
1. Ik heb een grote, dunne O-ring over, diameter van 9-10cm. Hoort die ergens bij het oliefilter? Of ergens anders? Als ik in het WPH kijk bij het vervangen oliefilter dan wordt die ook niet genoemd. Zat bij de spullen die ik bij Chyparse had meegenomen, maar nu weet ik niet meer waarvoor.
2. Kan iemand mij precies vertellen waar dat gat in het vliegwielhuis zit. Ik zie een gaatje onder de dynamosteun, schuin voor/boven de oliekoeler. Volgens mij moet dat hem zijn, maar ik krijg er geen 6mm boortje in. Wel een 5mm boortje, maar die valt niet verder terwijl ik aan het rondtornen ben. Is het het goede gat? Moet die er echt vanzelf in vallen, of is het makkelijker als iemand hem een beetje er in duwt tijdens het tornen? Wat kan je er trouwens verrekte kilo utrecht tango bij zeg.
DS Am(b)rulance schreef:Als je het oliefilter eruit hebt, kijk goed in het filterhuis van de oliepomp (goede lamp aanbevolen). Regelmatig vond ik daar 1 of meer rubbers van oude filters (rond rubber, zit bovenop het oliefilter). Verstopt je oliekanaal met alle gevolgen van dien.
Ik kreeg ooit een DS met vastloper voor reparatie. Bleken er 3 (!) van die rubbers de boel verstopt te hebben.
Goed dat je het zei, want ik kwam er inderdaad ook 3 tegen, 1 van het filter dat ik er net uit had gehaald en 2 van daarvoor.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tegen het boortje duwen tijdens het rondtornen. Die o-ring moet tussen het blikken ding (waar die driehoek voor de positionering op zit) en de zeef.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.