3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Rolgordels achterin - waar komt de rol?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 januari 2011 05:59 PM
  [ # 31 ]

ok. komt er 5 cm slack bij.

Ik vertrouw het wel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 januari 2011 10:30 PM
  [ # 32 ]

Het blijft natuurlijk allemaal relatief. Ooit een artikel gelezen over een DS die in Antwerpen tegen een bus botste en in tweeën brak. Achterste deel tegen de bus aan en achterpassagiers (3) hebben het niet overleefd…. De zwakste schakel…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 20 januari 2011 01:54 PM
  [ # 33 ]

ook nog hoofdsteunen achter monteren?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bartjes999
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 03-05-2010

Gepost: 27 januari 2011 10:27 PM
  [ # 34 ]

Heb ook gordelrollers op de hoedenplank. Hier zijn aparte gaten ingeboord om deze te bevestigen. Eigenlijk staan deze rol-units te dicht naar het midden van de auto zodat de kinderen ook teveel naast elkaar zitten, advies daarom om de units zover naar de C-stijl te plaatsen als mogelijk.
Uitscheurende rolunits zullen wel in de auto gelanceerd worden en opgevangen worden door het hoofd / schouders van de mensen voorin (naar mijn inschatting).
Ik denk dat ik met deze info binnenkort eens een lang en stevig hoekprofiel ga kopen welke ik er op een paar plaatsen er onder bout, boven de LPG tank.

Heeft iemand foto’s van hoe de hoedenplank is verstevigd ?
Ook handig, gebruik de heupgordel als derde gordel (kun je voor nood toch 3 kinderen mee).

Groetjes, Bart

Profiel  
 
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 14 maart 2011 02:00 PM
  [ # 35 ]

Ik zit te denken om een speciaal -bij voorkeur RVS- ‘doosje’ te (laten) maken, waar die rol mooi in past en die aan de BUITENZIJDE, dus in feite in de wielkast te monteren. Eventueel met extra strips er aan, waarmee dit geheel stevig kan worden gemonteerd. Die zouden zelfs zo lang kunnen worden gemaakt, dat zij weer aan het frame van de trekhaak kunnen worden bevestigd. Noem dat maar niet stevig!. Het geheel moet dan natuurlijk aan de onderzijde waterdicht worden afgewerkt. Dit ook, omdat bij mij die hoeken, waar de originele ophangpunten zitten, nogal roestig zijn. Vang ik meteen 2 vliegen in 1 klap. Ik heb echter geen flauw idee of dat past. Misschien met er wel half buiten en half binnen gewerkt worden. Dat kan natuurlijk ook. Heeft iemand hier ideeën over of ervaring mee?

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
EKL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-2011

Gepost: 18 mei 2011 11:33 AM
  [ # 36 ]

Beste Mano,

Ik zag je bericht omdat ik onlangs ook zelf gordels heb geplaats in mijn citroen d super uit 1972 ook voor een kinderstoel te plaatsen en voor de bijrijders achterin.

Wat ik heb gedaan is Heup rol/gordels uit een touringcar bus geplaats dit zijn ook rolgordels.

Op de bodem onder de achterbank zit bij mijn citroen schroefdraad ik geloof 6 stuks in het chassis. Hier heb ik de heup/rolgordels plat op geplaats. Helemaal rechts en links het rolgedeelte met een dikke revet eronder dan sluit deze mooi aan met de strip die er loopt en in het midden het andere gedeelte van de gordel.

Wel even de schroefdraad in het chassis schoonmaken met een tap (zat bij mij veel vuil en ML in of wat anders) De juiste bouten gebruiken (bouten voor gordels) ik had bouten gebruikt van een Mini maar dit kan ook van een andere auto kopervet erop en erin draaien. Dit zit echt moervast !! geen beweging te krijgen in de kinderstoel. Veel beter dan aan de hoeden plank iets te maken dit is niet veilig genoeg !!

Succes ermee

Grt Erwin

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 mei 2011 01:58 PM
  [ # 37 ]

Dit vind ik wel een mooie. Dat geklooi met die standaard 2-punts gordels. Zitten altijd te los. Waar heb je die busgordels vandaan gehaald? Heb je foto’s hoe het er dan uitziet tussen bank en deur?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
EKL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-2011

Gepost: 18 mei 2011 02:59 PM
  [ # 38 ]

Een kennis van mij werkte bij een Busfabriek daar had ik deze heup/rol gordels van gekregen.

Ik had ze eerst in mijn Fiat 500 zitten maar daar zaten ze niet goed omdat er maar een aansluiting op de bodem was.. hier heb ik ze dan ook nooit gebruikt. Maar in de snoek past dat perfect.

Ik maak er een paar foto’s van maar dat wordt pas dit weekend omdat ik de snoek niet aan huis heb staan (heb geen garage aan huis) Deze post ik dan wel zondag of maandag avond. Dan heb je een idee hoe het eruit ziet. Je ziet er bijna niks van… Alleen de twee slotjes waar de gordels inmoeten en aan de andere kant komt het chrome steekgedeelte tussen de bank uit. Ziet er strak en stevig uit.

Grt Erwin

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 mei 2011 04:54 PM
  [ # 39 ]

Heeft de kennis nog een paar van de dingen liggen? Wink

Zonder gekheid: wie weet waar die te krijgen zouden zijn?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 18 mei 2011 05:05 PM
  [ # 40 ]

Ik heb ooit op de sloop eens een paar van die heup-rolgordels uit een oude Fiat Panda gehaald.
Ze zitten nu achterin mijn Break, werkt inderdaad prima.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 mei 2011 06:13 PM
  [ # 41 ]
Brian schreef:

Heeft de kennis nog een paar van de dingen liggen? Wink

Zonder gekheid: wie weet waar die te krijgen zouden zijn?

Volgens mij heeft Brezan ze gewoon te koop.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
EKL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-2011

Gepost: 18 mei 2011 11:49 PM
  [ # 42 ]

Dat is alweer 8 jaar geleden dat ik deze heb gekregen hij had er een hele partij waarvan ik er twee setjes heb gekregen.. wat ik weet is dat ze naar de kevervlub zijn doorverkocht voor weinig…

Misschien eens proberen bij een bus fabriak of ze nog oude heupgordels hebben liggen ?

Profiel  
 
EKL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-2011

Gepost: 22 mei 2011 03:56 PM
  [ # 43 ]

Zoals beloofd de foto’s:

Afbeelding Bijlagen
22.jpg23.jpg28.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
EKL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 18-01-2011

Gepost: 22 mei 2011 04:03 PM
  [ # 44 ]

vervolg foto’s

grt Erwin

Afbeelding Bijlagen
27.jpg29.jpg25.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 22 mei 2011 04:13 PM
  [ # 45 ]

Dat ziet er keurig uit. Wordt het op- en afrollen niet gehinderd door de zitting of de leuning?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook